• Fridha74

Olycka

Hejsan, 

Min sambo, min dotters pappa införskaffade en studsmatta, så gick nätet sönder så tog han ner detta. Jag sa vid detta tillfälle och upprepande tillfälle att vi behöver skaffa skyddsnät.  Han sa att han hade en studsmatta utan nät som barn och det aldrig hade hänt ngt. Vi har delande ekonomi och jag har inte råd att spara något men han kan spara och köpa extra artiklar såsom studsmatta etc  (ekonomi är en annan historia. Så jag har inte haft ekonomi att köpa något samt han tog ner #stängerna# så man hade inte bara kunnat köpa nätet. 

Nu kan ni gissa vad som händer, fyra kompisar till min dotter var över och det hände en olycka. Hennes arm hoppade ur led och hon fick en spricka, kunde ju ha gått mycket värre. Jag har fått be föräldrarna om ursäkt medans min engelska sambo har inte fått fronta någon. Min dotter får också kommentarer i skolan vilket är så otroligt synd att hon får lida för vårt misstag. Jag har sådan skuldkänslor, kan knappt sova.  De har fått avboka sitt uppträdanden dessa fyra tjejer, skulle uppträda  på skolan tillsammans och de har övat och övat. Min sambo säger, att jag nämnde detta så jag borde ta tag i detta.  Jag har alltid varit  en överbeskyddande person, inte låtit min dotter gå hem själv etc. Tex. Tagit ner lampan som hängt över sängen på hotellrum, kollat garderoben så den inte kan ramla etc etc. Varför var jag inte mer påstridig i detta fallet. Att det drabbat en annan person barn är nästan ännu värre. 

Jag bjöd hem tjejerna hit för filmkväll på fredag, har ni några tips som jag annat jag kan göra att underhålla dem under kvällen? 

Tips på hur jag skall hantera hela denna situationen? både för min dotter skulle och för min egen. 

Tacksam för svar 

• Svar på tråden Olycka
  • cosinus

Att han plockar ner stängerna spelar väl ingen roll. Är ju bara att skruva dit igen när man fixat nät.

Har man inget skyddsnät, vilket vi varit utan i perioder, så måste man se till att barnen hoppar med förstånd och endast en och en i mitten. Har kompisar kommit över då har jag antingen övervakat eller nekat hopp om jag inte haft möjlighet att övervaka eller litat på barnen i fråga.

Mina barn är vana att träna på trampoliner utan nät. De vet vad de kan och inte kan göra utan skyddsnät så de kan absolut hoppa utan men har man inte den erfarenheten är det svårare.

• FuckGoggleAskMe

Det sker massor med olyckor med studsmattor, man måste ha ett nät, vilket brukar gå beställa separat. Man får bara hoppa en i taget, om inte studsmattan är väldigt stor. Så länge ni inte har nät, låt ingen hoppa, livsfarligt.

• Pepe

Konfrontera din partner, det var ju faktiskt hans beslut som ledde till detta... Han får väl fixa myskvällen på fredag, och ta konsekvensen av sina handlingar. Lita på din egen magkänsla nästa gång och stå på dig. Om det händer något liknande igen, stå inte och be om ursäkt för något din man har ansvaret för. Gå bara därifrån och låt honom svara/be om ursäkt eller liknande... {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Olycka