Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Får skolan ens lägga sig i hur barnen tar sig till skolan?

Tänk lite utanför den egna boxen.
    När läkaren spänner ögonen i en förälder för att ifrågasätta alla blåmärken betyder det inte att föräldern misshandlat sitt barn. Det betyder att det finns en sådan misstanke för att många barn misshandlas.

Det är samma här. De frågar därför att barn under 10 inte ska cykla själva, utan vuxen, till skolan.
    Förklara läget helt enkelt så är det ur vägen.

På samma sätt som föräldern förklarar för läkaren att blåmärkena uppkom vid en totalt osannolik olycka. (vilket syskonet konfirmerade). De har alla barns bästa för ögonen för det finns många olämpliga föräldrar därute.

• Anonym (F)
    Anonym (Arg förälder) skrev 2021-05-25 18:44:20 följande:
    Ja, de fattar att jag cyklar med och de tycker det blir orättvist mot andra barn och att det kan börja ifrågasättas. Att samma regler måste gälla för alla oavsett omständigheter och om jag följer med eller inte.
    Då får du kontra med att skolan skaffar dig en bil för annars blir det orättvist mot dig och ditt barn. För det ska ju vara rättvist och lika för alla så att det inte kan börja ifrågasättas?
  • Anonym (F)
    Anonym (Korvspad) skrev 2021-05-25 22:01:37 följande:
    Nej, de får inte sätta sådana regler. Det enda de kan ha åsikter om är ifall det är uppenbart farligt hur barnet tar sig till skolan, t ex måste korsa starkt trafikerad väg utan övergångsställe på egen hand eller liknande. Då kan en orosanmälan vara aktuell, annars inte. Skolan kan inte göra ett skit, säg bara "min dotter kan cykla och så här gör vi i vår familj, jag skulle uppskatta om ni höll er utanför vårt privatliv i fortsättningen". Ingen kommer göra nånting. Mopsar de sig mer kan du hota dem med Skolinspektionen för då börjar det bli trakasserier.
    Skolinspektionen?
    Vet du vad dem gör?

Varför inte hota med polisen, försäkringskassan och regeringen när man ändå håller på?
Svar på tråden Får skolan ens lägga sig i hur barnen tar sig till skolan?