• Anonym (Elsa)

Present till Fsk-personal!

Har ett barn som ska sluta förskolan nu snart för att börja på en ny. Funderar bara på vad man kan köpa för present till de tre pedagogerna på hennes avdelning?

Vill ge något som känns lagom, men kommer knappt på något annat än en blomma. Någon som har bra konkreta tips?

• Svar på tråden Present till Fsk-personal!
  • QueenInTheDark

Jag har beställt en posters med texten "tack för att ni har funnits för mig under förskoletiden, kram (barnents namn)"

• Anonym (***)
    QueenInTheDark skrev 2021-05-25 18:36:49 följande:

Jag har beställt en posters med texten "tack för att ni har funnits för mig under förskoletiden, kram (barnents namn)"

Och var är det tänkt att de ska sätta upp denna poster, på förskolan?
  • Anonym (Elsa)
    QueenInTheDark skrev 2021-05-25 18:36:49 följande:

Jaa, var har du beställt dem ifrån? Kanske kunde vara något
  • Anonym (rrr)

När mina barn gick på förskola stickade och virkade jag saker som passade till vad avdelningarna hette, tex spindeln och sländan. Varje personal fick en rejält stor stickad spindel minns jag. De hängde upp dem i en dörröppning, det blev fint!  Sländorna var fingerdockor som jag satte i varsitt dubbelvikt kort, det blev också helt ok. 

Kanske kan ge någon inspiration? 

• Anonym (till förskolan)

Jag har både haft barn på förskola och jobbat på förskola och jag säger - ge något till avdelningen/förskolan som de kan ha glädje och nytta av istället för att ge till pedagogerna. Som pedagog, precis som lågstadielärare, blir man översköljd av saker som oftast egentligen inte är så välkommet. Man håller god min och tackar så klart men vad ska jag egentligen med 15 chokladaskar, 10 vinflaskor och 17 blombuketter till? Nej, ge mig en sagosamling. En sångbok. En låda kritaskar. En paket ritpapper eller bara kopiator/skrivarpapper. En låda urvuxna strumpor och vantar. 

Vi är hårt pressade för material i både förskolan och skolan. Tyvärr. Vi är många som jobbar där som lägger egna pengar i verksamheten. Det borde inte vara så men så är det. Har ni råd med en present, låt presenten vara något som faktiskt kan hjälpa oss.

• Anonym (....)
    Anonym (till förskolan) skrev 2021-05-25 19:12:04 följande:

Jag har både haft barn på förskola och jobbat på förskola och jag säger - ge något till avdelningen/förskolan som de kan ha glädje och nytta av istället för att ge till pedagogerna. Som pedagog, precis som lågstadielärare, blir man översköljd av saker som oftast egentligen inte är så välkommet. Man håller god min och tackar så klart men vad ska jag egentligen med 15 chokladaskar, 10 vinflaskor och 17 blombuketter till? Nej, ge mig en sagosamling. En sångbok. En låda kritaskar. En paket ritpapper eller bara kopiator/skrivarpapper. En låda urvuxna strumpor och vantar. 

Vi är hårt pressade för material i både förskolan och skolan. Tyvärr. Vi är många som jobbar där som lägger egna pengar i verksamheten. Det borde inte vara så men så är det. Har ni råd med en present, låt presenten vara något som faktiskt kan hjälpa oss.

Alltså... Just choklad, vin och blommor går ju alltid åt även om just vin kan vara lite känsligt att ge bort. Udda muggar och tråkiga böcker är däremot trist i mitt tycke. Att ge något till förskolan är något annat än att personligen tacka personalen, tycker jag! Något lokalt som kan ätas i personalrummet gillar jag. Men, skutsvårt! För alla är, och gillar, olika! Finns väl typ "lärarpaket" där man skänker pengar så att barn i fattigare länder får möjlighet till undervisning. Kan skrivas i förskolans eller pedagogernas namn och man får ett fint gåvobrev!
  • Anonym (Sara)

Förbrukningsvara. En finare tvål, handcreme, badsalt (funkar i och för sig bara för de som har badkar), spa-grejer. Doftljus.

• minst

När våra barn slutade på förskolan så skramlade vi föräldrar ihop till en fin växt som enligt alla experter sa var bra för fjärilar och som vi på avslutningsdagen grävde ner på en utvald plats. Nu är det 7 år sedan mitt yngsta barn slutade där och busken är fantastisk och har givit glädje tlll många barn och pedagoger sedan dess. För pengarna som blev över köpte vi gåvokort till välgörenhet. Glada pedagoger som slapp släpa hem en massa krims-krams!

Svar på tråden Present till Fsk-personal!