Anonym (meour) skrev 2021-05-28 08:00:11 följande:
Även om du känner så och ni haft den relationen så är dina ungar trots alla bra några i raddan för personalen. Hur många posters ska de ha i sitt personalrum egentligen, för alla föräldrar tycker väl att just deras unge är speciell och värd en poster när de slutar.
Även om det skulle vara så att relationen mellan pedagogerna och familjen är superspeciell kan man inte öppet favorisera barn på det sättet, det skulle vara oprofessionellt och bli starkt ifrågasatt av andra föräldrar som skulle se det.
Om en hel barngrupp skulle ge en fin present blir det något helt annat, då kan man använda muggen, mössan eller vad det handlar om men ett enskilt barn är no-no.
Jag som svarar har jobbat som lärare i 25 år, jag gissar att de andra som håller med mig också har många år i yrket, kan ni inte snälla ta till er av vad vi säger? Det är jättekul och smickrande att få tackpresenter, det är inte alla föräldrar som tänker i sådana banor, men välj dom med omsorg så att de inte blir betungande och kravfyllda.