Inlägg från: Anonym (Jobbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jobbigt)

Hjälp. Jag är kär i min vårdpersonal.

Åhhhh !!!

Så jobbigt detta är !!!

Jag bor på ett speciellt vårdhem med personal dygnet runt.

Och just denna mannen betyder så enormt mycket för mig.

Han är så snygg. Stöttande. Förstående. Ja allt möjligt.

Jag var nere i en svacka efter ett övergrepp och han fanns där för mig hela vägen. Följde med till polis. Sjukhuskontroller osv.

Problemet är att han har sambo och barn.

Och jag är dessutom hans brukare och han är min personal så det känns väldigt väldigt fel.

Varje gång han är på jobbet så måste jag söka upp honom genom att ringa. Jag vill bara höra hans röst. Och hitta på att göra saker med honom som tex gå på promenad.

Det som är det mest jobbigaste är när han åker hem.

Jag gråter floder varenda gång.

Det är extremt jobbigt.

Sen så tänker jag bara på vad han gör och hur han mår.

Jag har jätte svårt att se honom umgås med andra brukare. Jag blir frustrerad. Ledsen. Eftersom det är jag som vill ha hans fulla uppmärksamhet.

Jag har funderat på att berätta för honom hur jag känner. Men är det verkligen sån bra idé? Jag kanske stöter iväg honom?

Hur hade du som personal känt om jag som brukare känt så för dig?

Och varit extremt ledsen när du åkt hem och bara längtat efter att få se dig igen

• Svar på tråden Hjälp. Jag är kär i min vårdpersonal.
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Y) skrev 2021-05-25 20:59:16 följande:

Jag tror inte att det är helt ovanligt att sådant händer. Men jag tror det ligger en del i att du varit sårbar och att han fanns där för dig då. Det vore väldigt dåligt om han skulle inleda en relation med dig av flera skäl. Försök ha så lite kontakt med honom som möjligt och försök arbeta med ditt eget liv ett tag. Jag förstår att det känns jobbigt men det är inte lämpligt helt enkelt.

Jag håller med dig. Det känns jätte olämpligt.

Jag har ju påbörjat terapi , och gissa vem det är som följer med mig på dessa möten...
  • Anonym (Jobbigt)

Nu blev det inte alls bra.

Jag behövde berätta för en i personal hur jag kände, jag trodde jag kunde lita på henne men ikke.

Det var för jobbigt. Jag kände bara att jag behövde berätta för någon.

Hon har nu tagit det med chef som kommer prata med hela personalgruppen.

Så pinsamt!!

Tänk om personen tar avstånd ifrån mig nu

Jag gråter fruktansvärt mycket

Jag vet att det aldrig kommer bli vi två

• Anonym (Jobbigt)

Ni måste förstå att detta är jätte svårt för mig med en borderline diagnos...

Fruktansvärt jobbigt.

Personen har dock inte tagit avstånd. Han fortsätter som vanligt. Han har dock inte sagt något till mig om att han vet det jag berättat för annan personal..

Svar på tråden Hjälp. Jag är kär i min vårdpersonal.