• Ikaros12

Hjälp. Jag är kär i min vårdpersonal.

Anonym (Me) skrev 2025-01-31 07:59:07 följande:

Alltså ni måste ju förstå att dessa personer har betalt för att bry sig, de gör sitt jobb. Jag förstår att det kanske är lätt att falla dit för omtanken och tolka det som något annat, men som sagt det är deras jobb. Jag har själv ett jobb där mitt uppdrag går ut på att visa omtanke och även om jag bryr mig om individen så är det ur ett rent professionellt perspektiv och har inget med privata och genuina kärlekskänslor för personen.

Jag håller med. Njut istället av den relationen ni har. Deras omtanke och närvaro är där för att ge er kraft att läka själva. Förstör den inte genom att försöka ta det till något det inte är meningen att det ska vara. Det är svårt när känslorna kommer, men försök att se det till sak och inte till person. Det vill säga att du söker människor i din närhet som du kan vara dig själv med och som du blir lyft av. I en kärleksrelation ska även du orka vara den som lyfter. I en vårdande relation behöver inte du vara den personen. Du ska få stöd så att du lyfts så pass mycket att du kan läka och på sikt orka finnas där för andra. kunna ge och ta kärlek i en sund relation. Relationen mellan en vårdare och vårdnadshavare ska inte jämföras med en kärleksrelation. Din vårdare har en kärleksrelation där han just kan både ge och ta kärlek förmodligen och det betyder em helt annan relation. I den relationen har han dåliga dagar då han är sur, blir förbannad, är sjuk med mera
Svar på tråden Hjälp. Jag är kär i min vårdpersonal.