• Anonym (Vad gör man?)

Tabubelagt ämne. Jag är så trött på systerdottern..

Fem år gammal och har aldrig varit ett roligt barn.

Oerhört uppmärksamhetskrävande. Gnällig.. Ständig missnöjd med allt. Klagar.. Får jätteont bara man nuddar henne.

Ni vet man går förbi och råkar av misstag nudda ungen löst. Ovansidan av handen touchar i barnets axel eller nåt. Knappt kännbart? AJ utbrister hon, DET GJORDE ONT UÄÄÄ... Och så ska hon gå och klaga.

Ska alltid ha nåt annat än det som serveras. Klagar på fel bestick. Hon är alltid ivägen! Står alltid bakom ryggen på en så att när man vänder sig om bumpar man in i henne.. Hon har sönder allt hon tar i. Dålig kontroll på sig själv. Sätter sig på saker som inte håller för det. Glömmer sätta på locket på burkar ordentligt så att innehållet åker ut på golvet när hon eller nån annan lyfter dom.. Sätter på saker snett, lyckas inte ta i ordentligt när hon ska vrida om ett vred eller en kran eller nåt. Lyckas alltid vända saker upp och med..

Jag blir tokig på att ha barnet omkring mig. Skapar bara kaos och hon är aldrig glad ordentligt.

• Svar på tråden Tabubelagt ämne. Jag är så trött på systerdottern..
  • Anonym (Z)

Jaha. Du får väl välja att inte umgås med syskonbarnet då.

• Anonym (Vad gör man?)

Skrattar sällan.

Mest bara sådär småtaskigt typ, HAHA Jag tog den här, och sen ett sånt där elakt leende när hon tagit nåt som egentligen inte tillhör henne.

• Anonym (Vad gör man?)

Nån mer som stött på sådana här barn?

• Anonym (Vad gör man?)
    Anonym (Z) skrev 2021-05-26 10:40:49 följande:

Jaha. Du får väl välja att inte umgås med syskonbarnet då.

Har jättebra kontakt med syrran.. Träffas var och varannan dag.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Vad gör man?) skrev 2021-05-26 10:43:13 följande:

Har jättebra kontakt med syrran.. Träffas var och varannan dag.

Kan ni ses utan barn? Jag förstår att det är ett dilemma men tyvärr kan du inte göra mycket åt det. Beskrivningen av din systerdotter påminner lite om en av mina vänners barn i den åldern, barnet diagnostiserades senare med det som tidigare hette Asperger. Å andra sidan finns det barn som helt enkelt bara är väldigt jobbiga i perioder och inte har någon diagnos. Försök umgås i sammanhang där problemen kan minimeras? Utomhus där flickan kan rasa runt i en lekpark medan ni vuxna kan prata under tiden?
  • Anonym (oooo)
    Anonym (Vad gör man?) skrev 2021-05-26 10:42:32 följande:

Nån mer som stött på sådana här barn?

Men om det nu verkligen är allt det du skriver så måste väl din syrra veta om det själv, det är ju hennes barn? Vad gör föräldrarna, förskolan? 
  • Anonym (oooo)
    Anonym (Z) skrev 2021-05-26 10:54:38 följande:
    Kan ni ses utan barn? Jag förstår att det är ett dilemma men tyvärr kan du inte göra mycket åt det. Beskrivningen av din systerdotter påminner lite om en av mina vänners barn i den åldern, barnet diagnostiserades senare med det som tidigare hette Asperger. Å andra sidan finns det barn som helt enkelt bara är väldigt jobbiga i perioder och inte har någon diagnos. Försök umgås i sammanhang där problemen kan minimeras? Utomhus där flickan kan rasa runt i en lekpark medan ni vuxna kan prata under tiden?
    Man ska inte slänga ur sig förslag på diagnoser utan utredning. Min son har asperger och inget av det som TS säger om barnet, är så som min son var. Så det kan vara vad som helst i princip. 
  • Anonym (Z)
    Anonym (oooo) skrev 2021-05-26 10:58:02 följande:

Man ska inte slänga ur sig förslag på diagnoser utan utredning. Min son har asperger och inget av det som TS säger om barnet, är så som min son var. Så det kan vara vad som helst i princip. 

Ja, jag skrev ju det också. Läs om, läs rätt.
  • Anonym (V)

Brukar inte alla 5 åringar vara jobbiga..

• Anonym (???)
    Anonym (Sanningen) skrev 2021-05-26 11:21:47 följande:

Stackars barn, barnet är en reflektion av föräldrarna, allt det som beskrivs är osäkerhet, du är inte lämplig att vara förälder tyvärr. Riktigt synd om ditt barn, ni borde fundera på att kanske hitta ett annat hem åt henne, ett hem som har mer tålamod och är pedagogiska och visar med kärlek. INGET barn förtjänar att växa upp med en sån förälder som du.

Men det är inte hennes barn...?
Svar på tråden Tabubelagt ämne. Jag är så trött på systerdottern..