Inlägg från: Anonym (Vad gör man?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad gör man?)

Tabubelagt ämne. Jag är så trött på systerdottern..

Fem år gammal och har aldrig varit ett roligt barn.

Oerhört uppmärksamhetskrävande. Gnällig.. Ständig missnöjd med allt. Klagar.. Får jätteont bara man nuddar henne.

Ni vet man går förbi och råkar av misstag nudda ungen löst. Ovansidan av handen touchar i barnets axel eller nåt. Knappt kännbart? AJ utbrister hon, DET GJORDE ONT UÄÄÄ... Och så ska hon gå och klaga.

Ska alltid ha nåt annat än det som serveras. Klagar på fel bestick. Hon är alltid ivägen! Står alltid bakom ryggen på en så att när man vänder sig om bumpar man in i henne.. Hon har sönder allt hon tar i. Dålig kontroll på sig själv. Sätter sig på saker som inte håller för det. Glömmer sätta på locket på burkar ordentligt så att innehållet åker ut på golvet när hon eller nån annan lyfter dom.. Sätter på saker snett, lyckas inte ta i ordentligt när hon ska vrida om ett vred eller en kran eller nåt. Lyckas alltid vända saker upp och med..

Jag blir tokig på att ha barnet omkring mig. Skapar bara kaos och hon är aldrig glad ordentligt.

• Svar på tråden Tabubelagt ämne. Jag är så trött på systerdottern..
  • Anonym (Vad gör man?)

Skrattar sällan.

Mest bara sådär småtaskigt typ, HAHA Jag tog den här, och sen ett sånt där elakt leende när hon tagit nåt som egentligen inte tillhör henne.

• Anonym (Vad gör man?)

Nån mer som stött på sådana här barn?

• Anonym (Vad gör man?)
    Anonym (Z) skrev 2021-05-26 10:40:49 följande:

Jaha. Du får väl välja att inte umgås med syskonbarnet då.

Har jättebra kontakt med syrran.. Träffas var och varannan dag.
  • Anonym (Vad gör man?)
    Anonym (Göran) skrev 2021-05-26 21:34:01 följande:

Jobbig unge. Hur har hon blivit fostrad. Inget av mina barn har varit sådan. Mellanbarnet hade en period då han hade sönder många saker. Han tappade dem klämde sönder dem slarvade bort dem det var jobbigt.

Som nån varit inne på här så tror jag det är ett otryggt barn.

Fostrad? Ja du.. Jag vet inte ärligt talat. De är absolut inga usla föräldrar. Snälla och kärleksfulla, men kanske lite osäkra. Har behandlat henne som en liten bebis sedan hon föddes. Inget jag tänkt på eller reagerat på egentligen, men när jag tittar tillbaka så är det nog lite så. Men barnet har väl sin personlighet..
  • Anonym (Vad gör man?)

Precis så jag gör. Handlar inte om att jag inte älskar min systerdotter, det gör jag. Tråden var kanske inte menat att vara så gravallvarlig som vissa tolkat den som, men det är ett sånt där barn man känner är oerhört jobbigt att ha runt sig efter en liten stunds umgänge.

Barn kan ju vara jobbiga på så olika vis, och det finns säkert dom som tycker mina barn är jobbiga, men håller god min bara när dom träffar dom.

• Anonym (Vad gör man?)
    Gameofthrones skrev 2021-05-27 08:10:00 följande:

Det där ligger i det är nog därför  5 åringen lever i en "skyddad" miljö. Behandlar man sina barn som bebisar då blir det effekt. 

Ja att överbeskydda sina barn för mycket, eller behandla dom som mindre än vad dom är brukar väl aldrig vara lyckat?
  • Anonym (Vad gör man?)
    Gameofthrones skrev 2021-05-27 08:10:00 följande:

Det där ligger i det är nog därför  5 åringen lever i en "skyddad" miljö. Behandlar man sina barn som bebisar då blir det effekt. 

Ja att överbeskydda sina barn för mycket, eller behandla dom som mindre än vad dom är brukar väl aldrig vara lyckat?
  • Anonym (Vad gör man?)
    Anonym (L) skrev 2021-05-26 12:17:53 följande:

Min systerdotter är och har alltid varit ett väldigt missnöjt barn, supergnällig och sur.

Precis så. Supergnällig och sur hela tiden. Alltid missnöjd haha. Sällan genuint glad heller utan mest elakt översitteriskratt.

Om barnet nu öht skrattar. Inget hjälper hur man än försöker. Placerad på piedestal av mormor och morfar är ungen också haha..
Svar på tråden Tabubelagt ämne. Jag är så trött på systerdottern..