Inlägg från: Anonym (Z) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Z)

Tabubelagt ämne. Jag är så trött på systerdottern..

Jaha. Du får väl välja att inte umgås med syskonbarnet då.

• Anonym (Z)
    Anonym (Vad gör man?) skrev 2021-05-26 10:43:13 följande:

Har jättebra kontakt med syrran.. Träffas var och varannan dag.

Kan ni ses utan barn? Jag förstår att det är ett dilemma men tyvärr kan du inte göra mycket åt det. Beskrivningen av din systerdotter påminner lite om en av mina vänners barn i den åldern, barnet diagnostiserades senare med det som tidigare hette Asperger. Å andra sidan finns det barn som helt enkelt bara är väldigt jobbiga i perioder och inte har någon diagnos. Försök umgås i sammanhang där problemen kan minimeras? Utomhus där flickan kan rasa runt i en lekpark medan ni vuxna kan prata under tiden?
  • Anonym (Z)
    Anonym (oooo) skrev 2021-05-26 10:58:02 följande:

Man ska inte slänga ur sig förslag på diagnoser utan utredning. Min son har asperger och inget av det som TS säger om barnet, är så som min son var. Så det kan vara vad som helst i princip. 

Ja, jag skrev ju det också. Läs om, läs rätt.
  • Anonym (Z)
    Anonym (V) skrev 2021-05-26 11:20:37 följande:

Brukar inte alla 5 åringar vara jobbiga..

Nja. Skulle nog säga att det varierar väldigt från barn till barn. Men att det ofta går i perioder och sen går det plötsligt över och man undrar lite vad som hände. Min äldsta var skitjobbig vid 9 år, mellanbarnet galet trotsig vid 4 och yngsta var väldigt livlig och impulsiv ända fram till 6 år ungefär då det plötsligt slog om.

Kanske har just det här barnet en jobbig period just nu.
Svar på tråden Tabubelagt ämne. Jag är så trött på systerdottern..