• Anonym (Pappan strular med underhållet)

    Han betalar inte i tid. Ska jag påminna??

    Jag är ensamstående med dottern på snart 9år. Har fått underhållsbidrag från försäkringskassan varje månad. Men nu efter 8år ska pappan betala till mig direkt,för dom tycker att han har skött sig med betalningarna. Men nu med detta att han ska betala till mig att swisha pengarna. Men sen han började med det har han inte betalat förrän jag får säga till han. Nu har det gått 2 dagar sen han skulle betala men jag har heller inte sagt till han denna gången. Är det mitt ansvar att meddela han varje månad? Hur skulle ni gjort?

  • Svar på tråden Han betalar inte i tid. Ska jag påminna??
  • Anonym (oooo)

    Meddela honom att detta är sista gången du påminner! Sköter han det  inte så kommer du anmäla honom till FK. 

  • Anonym (Pappan strular med underhållet)
    Anonym (oooo) skrev 2021-05-27 16:55:18 följande:

    Meddela honom att detta är sista gången du påminner! Sköter han det  inte så kommer du anmäla honom till FK. 


    Tack för svar
  • Anonym (Sans)

    Försök vårda relationen istället. 
    Påminn honom igen, och meddela att om det inte blir en förbättring så måste du höra av dig till FK. 

  • Anonym (Jenny)

    Tipsa honom om att göra det som en stående banköverföring istället. Då dras det automatiskt det datum ni bestämmer varje månad.
    Jag hade också haft jättesvårt att komma ihåg att swisha varje månad, särskilt nu när nästan allt annat går på autogiro.

Svar på tråden Han betalar inte i tid. Ska jag påminna??