Orkar inte längre
Hon kan inte bättra sig eftersom det är sån hon är. Ska det bli någon förändring måste hon heller enkelt söka hjälp på riktigt och också ha viljan. Kan du ställa ett ultimatum? Gå till psykolog eller skiljas?
Hon kan inte bättra sig eftersom det är sån hon är. Ska det bli någon förändring måste hon heller enkelt söka hjälp på riktigt och också ha viljan. Kan du ställa ett ultimatum? Gå till psykolog eller skiljas?
Instämmer. Tror detta är ännu en tråd för att svartmåla aspies.
Ok, ett tag sen jag skrev i tråden nu.
Min sambo och jag har gjort slut, men vi bor fortfarande ihop.
Hon vill inte flytta förrän hon hittat någon annan som hon kan flytta in hos.. vilket inte är det lättaste.. vem vill liksom ha en person med asperger syndrom, utan jobb och utan körkort och med 6 barn växelvis.
Hon vill inte bo i en lägenhet själv, och hon vill inte skriva in sig på arbetsförmedlingen för att söka jobb. Hon vill vara "hemmafru" som hon kallar det...
Har ni några idéer? Kan inte direkt kasta ut henne ur vårt gemensamma hem som vi båda står som ägare på.. och jag själv kan inte ta en lägenhet då jag har jobb med hyfsad inkomst och därmed inte är berättigad till bostadsbidrag... Hon själv hade ju fått typ 80% av hyran i bostadsbidrag.. dessutom hade hon inte klarat av att ta hand om ett hus själv.
Självklart hade jag kunnat lägga ut huset till försäljning för att tvinga henne till det,
men varsin lägenhet i kommunen är inte lätt att hitta. Finns inga lediga lägenheter överhuvudtaget.
Detta är en enda mardröm..