Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Orkar inte längre

Kontakta kommunen för boendestöd.

Tänk också på dina barn. Är hemmiljön ens säker när du inte är hemma? Det är helt omöjligt att fylla 6 barns behov och samtidigt göra allt själv. Klart du inte orkar.

• Anonym (F)
    mson skrev 2021-05-31 10:13:02 följande:

Förstod mig inte riktigt på din text. vad är det du insinuerar?, att jag ska vara kvar,  sterilisera mig och skita i hennes känslor för barnens bästa?..  det är väl om något då barnen blir lidande. (och jag såklart) om hon upphör att fungera som människa och faller ännu mer djupare ner i sina tankar och depression..

Hon har gjort det mycket klart för mig att det aldrig kommer fungera mellan oss om vi inte får ett barn till och att hon kommer vara för evigt olycklig, och inte orka med något.

Länge har jag gått med på massa saker hon velat bara för att behålla husfriden. men det är stopp med det.. jag har äntligen börjat bli ärlig både mot mig själv och henne.. jag tänker inte gå med på fler barn, det är 100%.

problemet är att hon vägrar ta emot någon hjälp mot hennes känsloutbrott..   Hon vägrar psykolog, hon vägrar boendestöd, hon vägrar prata med någon överhuvudtaget.

Hennes beteende kommer drabba dina barn hårt om det här får fortsätta. Beter hon sig som du beskriver är de redan drabbade.

Du säger att hon vägrar hjälp utifrån. Ni kommer inte vidare. Då har du två val, låta det rulla på och det kommer sluta i katastrof för alla parter (om inte ett under sker) eller också kontaktar du sociala myndigheter. Du kan inte övertala henne att ta emot hjälp, men någon professionell kanske kan. Att få till en förändring är jobbigt och obehagligt för alla inblandade. Du kan inte bara konstatera att hon inte vill ta emot hjälp. Du måste gå ett steg till. För dina barns skull. På kort sikt kommer det bli ett himla liv, och det kan vara precis det som behövs.
  • Anonym (F)
    mson skrev 2021-06-01 16:55:40 följande:

Har försökt, men man kan ju inte direkt tvinga henne. hon vägrar ta emot hjälp av vården..

Och gällande sterilisering så har jag tänkt tanken..  men att låta henne gå och hoppas och tro för evigt och hålla en sådan sak hemligt för henne vet jag inte om jag klarar.  jag har alltid varit extremt fertil eller vad man säger, nästan alltid blivit barn på första eller andra försöket, tids nog kommer hon förstå oavsett.

Eftersom du planerar att fortsätta ha sex med henne?

Och fortsätta låta henne tro att det blir barn nummer 7?

Istället för att sluta tro att någon här på forumet eller du själv kan trolla med knäna och tro att hon kommer ändra sig utan väldigt obekväma åtgärder?

Det här blir bara konstigare och konstigare.
Svar på tråden Orkar inte längre