Orkar inte längre
Kontakta kommunen för boendestöd.
Tänk också på dina barn. Är hemmiljön ens säker när du inte är hemma? Det är helt omöjligt att fylla 6 barns behov och samtidigt göra allt själv. Klart du inte orkar.
Kontakta kommunen för boendestöd.
Tänk också på dina barn. Är hemmiljön ens säker när du inte är hemma? Det är helt omöjligt att fylla 6 barns behov och samtidigt göra allt själv. Klart du inte orkar.
Förstod mig inte riktigt på din text. vad är det du insinuerar?, att jag ska vara kvar, sterilisera mig och skita i hennes känslor för barnens bästa?.. det är väl om något då barnen blir lidande. (och jag såklart) om hon upphör att fungera som människa och faller ännu mer djupare ner i sina tankar och depression..
Hon har gjort det mycket klart för mig att det aldrig kommer fungera mellan oss om vi inte får ett barn till och att hon kommer vara för evigt olycklig, och inte orka med något.
Länge har jag gått med på massa saker hon velat bara för att behålla husfriden. men det är stopp med det.. jag har äntligen börjat bli ärlig både mot mig själv och henne.. jag tänker inte gå med på fler barn, det är 100%.
problemet är att hon vägrar ta emot någon hjälp mot hennes känsloutbrott.. Hon vägrar psykolog, hon vägrar boendestöd, hon vägrar prata med någon överhuvudtaget.
Har försökt, men man kan ju inte direkt tvinga henne. hon vägrar ta emot hjälp av vården..
Och gällande sterilisering så har jag tänkt tanken.. men att låta henne gå och hoppas och tro för evigt och hålla en sådan sak hemligt för henne vet jag inte om jag klarar. jag har alltid varit extremt fertil eller vad man säger, nästan alltid blivit barn på första eller andra försöket, tids nog kommer hon förstå oavsett.