Inlägg från: Anonym (Quinn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Quinn)

Orkar inte längre

mson skrev 2021-05-28 10:06:48 följande:
    Allt för många gånger tyvärr..  du beskrev det på pricken. men att socialen skulle hjälpa oss, annat än att omplacera dem, finner jag osannolikt..  jag är fullt kapabel att ta hand om barnen själv, men det gör knappast mitt liv mer uthärdligt, då man utöver det man redan gör, dessutom får ta ansvar för tvätt, vara hemma och passa sjuka barn o.s.v, vilket hade lett till ökad frånvaro från jobbet till den nivå att jag inte längre kan sköta det som jag ska (är som sagt egen företagare utan några andra anställda).   Enda sättet jag hade klarat det är att hitta en ny, som helt plötsligt vill ta sig an rollen som plastmamma till 6 barn, jo men tjena..
    Inte för att låta hård, men du är beroende av henne i dagsläget. Du kan inte ta hand om dina sex barn och behålla ditt företag utan henne. Trots alla hennes brister så fungerar inte ditt liv, som det ser ut nu, utan henne. Antingen accepterar du det och gör det bästa av det - eller så förändrar du läget.

Du kan försöka hitta ett nytt jobb (vab is a beautiful thing) eller kanske anställa en au pair eller två (sex barn!), om ekonomin tillåter. 

Eller så väntar du tio år, då även dina yngsta förhoppningsvis kommer att vara självgående nog att kombinera med eget företagande. En sterilisering är väl att rekommendera för att inte äventyra den här tidsplanen.
  • Anonym (Quinn)
    Anonym (*) skrev 2021-06-01 18:18:24 följande:
    Något annat råd vi inte tänkt på förut? Men snälla. Du har fått tusen råd här. Det finns inget mer att göra än det vi redan har föreslagit. Du förväntar dig ingen magisk lösning, säger du, men samtidigt griper du efter halmstrån. Vad är ?rätt väg fram?? Vilket utfall vill du ha? Att du fortsätter leva med henne eller att ni går isär? Jag får intrycket att du bara vill ha bort allt det jobbiga, men inte har en aning om hur det ska gå till eller hur resultatet egentligen ska se ut. Med andra ord, det känns verkligen som om du vill att vi ska trolla.

Det absolut bästa för både dig och barnen är att du lämnar. Det är inte ditt ansvar att se till att hon får hjälp, men hade jag varit du hade jag i samband med separationen försökt se till att hon fått hjälp. Dels av ren medmänsklighet och dels för att hon ska kunna fortsätta fungera som människa, och därmed ha kontakt med sina barn.
    Jag tror att ts anser att han faktiskt inte kan ta hand om sina sex barn utan sin frus hjälp, hur mycket brister hon än har. I alla fall utan att göra uppoffringar som han inte är villig att göra. Han är beroende av denna kvinna för att få vardagen att gå runt. Att ta hand om sex barn, varav ett bara är 1 år gammalt, är ett jättejobb, som inte är kompatibelt med eget företag.

If the solution is worse than the problem - you don't have a problem.
Svar på tråden Orkar inte längre