Orkar inte längre
mson skrev 2021-05-28 10:06:48 följande:
Allt för många gånger tyvärr.. du beskrev det på pricken. men att socialen skulle hjälpa oss, annat än att omplacera dem, finner jag osannolikt.. jag är fullt kapabel att ta hand om barnen själv, men det gör knappast mitt liv mer uthärdligt, då man utöver det man redan gör, dessutom får ta ansvar för tvätt, vara hemma och passa sjuka barn o.s.v, vilket hade lett till ökad frånvaro från jobbet till den nivå att jag inte längre kan sköta det som jag ska (är som sagt egen företagare utan några andra anställda). Enda sättet jag hade klarat det är att hitta en ny, som helt plötsligt vill ta sig an rollen som plastmamma till 6 barn, jo men tjena..Du kan försöka hitta ett nytt jobb (vab is a beautiful thing) eller kanske anställa en au pair eller två (sex barn!), om ekonomin tillåter.
Eller så väntar du tio år, då även dina yngsta förhoppningsvis kommer att vara självgående nog att kombinera med eget företagande. En sterilisering är väl att rekommendera för att inte äventyra den här tidsplanen.