Inlägg från: Citronsaft |Visa alla inlägg
  • Citronsaft

Orkar inte längre

Vägrar tro på detta. Vägrar tro att det finns så dumma människor som skaffar hela 6 barn i en sådan situation.

• Citronsaft
    mson skrev 2021-05-31 12:07:08 följande:

Hon var 19 när vi blev ihop.  man förväntar sig inte så mycket av en 19 åring.  tänkte hon behövde tid att mogna. upplevde henne bara som lite blyg och tillbakadragen. jag vet att hon aldrig haft så mycket vänner och bott med sin farsa hela livet ute på landet. vi pratade mest om världsliga saker då, och filosoferade inte direkt, det gör man sällan i den åldern.  det är allteftersom tiden gått som jag förstått att det inte bara handlade om det. men eftersom vi fick barn ganska tidigt så..

1 eller 2 barn ja men 6!?
  • Citronsaft
    Anonym (*) skrev 2021-05-28 11:59:51 följande:

Så hon har i princip tvingat dig att skaffa fler barn med henne? Det är ju helt sjukt. Du är medberoende och behöver komma bort från henne. Ni har ingen parrelation, utan du har rollen som hennes vårdare. Det är inte sunt. Och som sagt, självklart behöver hon hjälp, men det är inte rättvist mot dig att du ska ta allt ansvar för henne. Du har tappat känslorna och attraktionen för henne. Vad finns det då för anledning att fortsätta relationen? Jag förstår att det låter väldigt hårt att lämna någon som är deprimerad, men man kan inte vara tillsammans med någon bara för att vara snäll. Och vem vet hur länge hennes depression fortsätter? 10 år? 20 år? Ska du slösa bort hela återstoden av ditt liv på att vara hennes vårdare? Jag tycker som sagt att du ska lämna, men du kan också hjälpa henne att söka hjälp.

Man kan inte tvinga en vuxen man att skaffa barn.. Vill man inte ha barn får man avstå sex.
Svar på tråden Orkar inte längre