Inlägg från: Anonym (Hemskt ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hemskt ledsen)

Orkar inte längre

Detta kommer låta fruktansvärt TS, jag vet det. Jag tycker 100% att du måste lämna. För både din och hennes skull. Hon kan byta blöjor och tvätta säger du, men sen är det stopp i inlärningen.. jag tror mer att hennes depression är problemet än något annat, vilandet. Hon kommer inte heller söka hjälp eller ta emot erbjuden hjälp från kommun/landsting sålänge hennes universum (du) finns där. Detta säger jag av egen erfarenhet, jag har gjort samma mot min man. Du behöver forska i vilka åtgärder du kan sätta i rull innan du lämnar, för hennes skull... men jag tror verkligen du behöver lämna.

• Anonym (Hemskt ledsen)
    mson skrev 2021-06-02 21:41:23 följande:

Om jag skiftar fokus.. har ni något råd om hur en eventuell separation skulle fungera praktiskt.

Vi bor i en stor villa med 8 rok, och står båda som ägare på huset.

När vi tog huslånet en gång i tiden hade vi bara 3 barn. Risken är stor att banken inte skulle gå med på att skriva över lånet till mig enbart, då de skulle göra en ny bedömning om betalningsförmåga och med 6 barn och mig som ensam ägare är det betydligt mindre marginaler.. dessutom har jag ju eget företag nu, när vi tog huslånet var jag anställd.

Alltså är enda sättet att vi säljer huset och skaffar varsin lägenhet på 6 rok eller större.. I vår kommun finns det inga sådana. Det finns inte ens en etta ledig i hela kommunen. Förutom det uppenbara att flytta till annan kommun i två olika lägenheter, vilket även det hade varit svårt att hitta, finns det några andra möjligheter? Har jag ens rätt i mina antaganden ovan?

Jo men du kommer ju få ha barnen på heltid så du får all barnbidrag +bostadsbidrag etc tror jag iom skiljsmässan så det tar väl ändå banken hänsyn till?
Svar på tråden Orkar inte längre