Inlägg från: Anonym (Camilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Camilla)

Orkar inte längre

Men stackars sate! Fy fasen vad du kämpar. Mycket har sagts redan. Gör en vasektomi. Hon har ingen försörjning utan lever på barnbidrag och din lön. Det är fan inte ok att inte ha någon slags inkomst eller för all del bidrag.

Varför vägrar hon vård tror du? Jag gissar på att då kommer det att krävas en insats. Hon har det för jävla bekvämt nu. Det har ju blivit så att du curlar henne. Har hon annan diagnos än Aspergers? Lågbegåvad? Hon borde iallafall kunna ha någon daglig verksamhet. AME eller Samhall om ni nu inte har riktiga småfisar. Du behöver få hjälp via socialtjänst, arbetsförmedlingen och psykiatrin. Du måste vara rädd om dig.

• Anonym (Camilla)

Om det ekonomiska kan du väl ta ett försnack med banken. Prata med familjerätten om vårdnaden och hur man kan lösa det. Det är dock helt uppenbart att hon inte kan ta hand om barnen och hushåll. Mått mindre sig själv. Om du inte kan bo kvar i huset så är alternativet en lite mindre lägenhet. Du kan inte räkna med att barnen har eget rum. Hon får bo i anvisad bostad. Hon kan nog inte få ett boende för egen maskin. Jag vill inte vara elak men hon lär behöva boendestöd. Jag tror också att du skulle kunna få avlastningsfamilj/er för hjälp med barnen så du får ett eget utrymme att andas och ta hand om dig själv. Det har ensamstående rätt att ansöka om.

Du har gjort det för jäkla bra. Förstår att det har rullat på med ungar osv. Men ändå en undrar varför du inte satte stopp efter tredje eller fjärde ungen? Sex stycken är faktiskt många och kräver väl fungerande föräldrar. Bra också om det finns ett socialt nätverk runtomkring.

Kämpa på! Du behöver få stöd och hjälp. Det blir inte bra om du kraschar nu. Varken för dig själv eller för barnen.

• Anonym (Camilla)

Tack för uppdateringen.

Ja du?. Hon klöser sig fast för att det är mest bekvämt för henne. Vänta tills hon kan flytta ihop med en annan?? Det var snudd på det mest korkade jag hört. Så hon ska springa och dejta? Du vet vad jag tycker. Adressera problemen till rätt person/ställe. Faktum är att du behöver göra en orosanmälan på henne. Att hon inte mår bra och att hon inte kan ta hand om sig. Det är hennes problem att ordna bostad. Alltså rätt adress på problemet. Kräv det av henne. Om hon lider av psykiskt ohälsa ska hon ha hjälp med det. Kanske ni kan få boka en tid tillsammans för att hon ska förstå vad som gäller. Alt är att rådgöra med socialtjänsten.

Om du inte gör något radikalt kommer vi att få en uppdatering om ett år och allt är sig likt.

Slösa inte bort ditt liv. Du har ansvaret att se till att du mår bra. Sedan ungarna. Visst vill man sin partner väl med hon har passerat alla gränser sedan länge.

• Anonym (Camilla)

Bra att du börjar inse att du är medberoende. Du har ju ändå låtit det pågått i 15 år och sex ungar. Det är för mig en gåta hur ni planerat med det. Du har kunnat gjort en vasektomi. Har pratat om orosanmälan tidigare. Ta kontakt med socialtjänsten. Det handlar inte om något nyp hit eller dit. Skrämmande att inte skolan tagit mer ansvar. Några av barnen behöver ju utredas, ha en stadig BUP-kontakt. Hon får ha bara ha besökskontakt inte hel omvårdnad. Du kan få en eller flera avlastningsfamiljer. Det kanske är bra med en flytt trots allt.

Kom också ihåg att du är inte alls ansvarig för hennes handlingar. Hon hotar bara. Tar hon livet av sig så är det hennes och ingen annans beslut.

Riv av plåstret nu. Du har jamsat tillräcklig länge nu.

Gör du inget åt situationen får du helt enkelt gilla läget och hålla klaffen.

Svar på tråden Orkar inte längre