Graviditetstest och urin - hjälp!
Hej hej!
Det är ju bäst att använda morgonurin när man ska ta ett graviditetstest, men om man inte har tillgång till testet förrän senare på dan, kan man kissa i en burk eller nåt på morgonen och spara till när man har fått testet? I så fall hur ska man förvara det under tiden? I kylen eller funkar det i rumstemperatur? Hur länge kan kisset stå innan det är "för gammalt"?
Jag beställde test som skulle ha kommit idag och jag tänkte testa imorgon, men sen blev leveransen försenad, så jag får det inte förrän imorgon, och med min tur blir det väl på eftermiddagen snarare än förmiddagen, men jag har varit så inställd på att testa imorgon så jag vill liksom inte vänta en dag till!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-06-01 10:24
Med tanke på de svar jag fått tänker jag testa med färskt kiss när jag väl fått testet, men nu har jag googlat runt lite till och ser att man ska undvika att kissa på några timmar innan man testar, och att man ska undvika att dricka "en massa" innan eftersom det späder ut urinen, och även att man helst ska undvika att dricka någonting alls på ett tag innan man testar, så nu undrar jag om nån vet:
- hur många timmar bör man vänta sen man senast kissade?
- hur mycket är "en massa" dryck?, och
- hur långt innan ska man inte dricka nånting?
Tack igen fina människor som hjälper mig!