Inlägg från: StudierKemi |Visa alla inlägg
  • StudierKemi

spy efter maten?

Låter väldigt illa det här. Vilka frätskador man får dessutom när spyan kommer upp, som någon annan skrev. Ät istället 4 mellanstora mål om dagen, gärna vegetariska, så håller Du ett stabilt blodsocker under hela dagen, och detta gör även en matmissbrukare fullt normal och frisk. Sysselsätt Dig med något meningsfullt så att Du inte tänker på mat så pass mycket. Det är aldrig försent att gå tillbaka till skolbänken och lägga tankarna på något viktigt istället.

Gör även en fysisk aktivitet per dag. Jag brukar promenera + läsa skolbok 2 timmar efter frukost och 2 timmar efter lunch. Jag pluggar hemifrån så för mig funkar detta, och jag måste vara utomhus och njuta. Jag promenerar inte raskt utan normalfort. Gillar inte riktigt att styrketräna så jag promenerar hellre varje dag... Men ibland någon enstaka gång substitueras promenaden mot intensiv,brännande träning på 20 min, och då får man inte promenera under samma dag för då blir det för mycket för kroppen.

Handlar dina problem om att Du inte är nöjd med dina proportioner? Att Du inte har timglasfigur, är det detta som gör Dig galen? Du kanske har fettansamlingen på magen som jag? Detta kallas äpplefigur och är ett annat parallellt ideal (om jag nu behöver sänka mig till ytlighet för din skull stackarn, istället för att kolla på en persons personlighet och intelligens. Fine) :) Jag personligen har smala armar och ben men normal midja på 80 cm, och jag är hälsan själv. Spelar ingen roll hur smal jag blir, midjan kommer alltid vara proportionellt större än armar och ben, och många ytliga killar älskar smala ben. Så, så är det. :) Lycka till med allt. Hoppas att detta hjälpte.

Svar på tråden spy efter maten?