14 år beter sig som en 5-åring
Pappan måste ju sluta köra lastbil!!!
Pappan måste ju sluta köra lastbil!!!
Men det här med att du och din man har ett så fint förhållande... vad är det fina i det? Han skiter i sitt barn och verkar se noll ansvar i situationen. Han råkade bli pappa. Han orkar inte ta tag i något. När du flyttar ifrån honom så hamnar ändå barnet hos dig. Du har flyttat in 3 gånger om (otroligt otrygg tillvaro för båda barnen!). Ni köper hus. Han kör lastbil och är inte hemma. Alltså vad sysslar han med? Jag tror inte på att han är en så underbar person men så bara råkar han skaffa barn med en missbrukare och sedan råkar han träffa en kvinna som är beredd att axla ett ansvar han själv inte tar.
Ni har lagt precis allt ansvar på en 14-åring som är gravt efter och som mår skit. Han bär skulden till allt som händer i er familj. Men ni är så himla bra och kämpar på. Ingenstans har jag sett ett ord om att ni faktiskt pratat om vad PAPPAN ska göra om det ska funka.
Är du inte sjukt besviken på din man? Är du inte ledsen över att hans val att inte göra något har förstört många år av ditt och ditt barns liv? Är du inte upprörd över att han vägrar ta sitt föräldraansvar och att han lämpar över barnet på dig t o m när du flyttar ut?
Du måste nog börja se var ansvaret ligger och vilka kraven ska vara.
Du är den som tar han om barnet "mest", det bör du ha viss cred för, men han har det ju inte bra.
Jag blev negativt inställd till trådstarten, men när du sedan förklarade mer så framkom det ju att du tagit ett stort ansvar och jag tänkte att du är en människa på bristningsgränsen och att det var därför du talade om pojken som du gjorde i trådstarten.
Men det är sorgligt att läsa ditt senaste inlägg. Du ville bara vräka ur dig - inte få stöd att förändra situationen. Du har tänkt fortsätta som förut, och det gör även din man.
Du behöver verkligen inte älska pojken, men du verkar aktivt välja att hata honom istället för att ta hjälp utifrån.
(Sedan är det väldigt dåligt att samhället inte reagerat på pojkens situation. Skolan, soc, vården - varför får han ingen hjälp?! Han borde ju ha följts från och med födseln, BVC måste väl ha uppmärksammat att han inte utvecklades som han skulle?)