Inlägg från: Anonym (svarar väl då) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svarar väl då)

Skulle vara intressant att se vad ni som inte klarar er lägger pengar på.

Jag tror inte att TS vill ha svar från mig och mina gelikar, men jag svarar ändå.

Här går mina pengar:
    53,1% till hyra
    21,24% till mat
    5,66% till busskort
    4,42% till internet
    3,1% till el
    2,66% till hygien- och städartiklar
    2,57% till vård och medicin
    1,95% till skulder
    1,77% till kläder
    1,77% till FAR
    1,77% till playstation

Obs att jag inte vet exakt hus excel avrundar och jag orkar inte räknar mn jag antar att detta blir 100% tillsammans.

Sen är pengarna slut. 1 krona får jag över.

• Anonym (svarar väl då)

Jag tror inte att TS vill ha svar från mig och mina gelikar, men jag svarar ändå.

Här går mina pengar:
    53,1% till hyra
    21,24% till mat
    5,66% till busskort
    4,42% till internet
    3,1% till el
    2,66% till hygien- och städartiklar
    2,57% till vård och medicin
    1,95% till skulder
    1,77% till kläder
    1,77% till FAR
    1,77% till playstation

Obs att jag inte vet exakt hus excel avrundar och jag orkar inte räknar mn jag antar att detta blir 100% tillsammans.

Sen är pengarna slut. 1 krona får jag över.

• Anonym (svarar väl då)
    Anonym (Ekonom) skrev 2021-06-03 17:26:16 följande:
    Jo det är exakt ett svar jag ville ha. Bäst hade varit om det hade stått summor istället. Du kan ju krasst ha 100 000 i månaden i inkomst och 53 000kr i hyra.

Tack för ett rakt svar :)
    11300
  • Anonym (svarar väl då)
    EnAnonumius skrev 2021-06-03 22:53:45 följande:
    Du gnäller och klagar r****n av dig å andra som lägger inlägg i tråden för att de inte svara på din fråga, fast de lägger förslag på hur det kan vara som gör att det finns folk som inte har en årslön på banken.

Sedan så kommer du med 12000kr kan man leva på i min värld. Men du struntar i att berätta hur det är möjligt att leva på den låga summan.

Är det vanligt att du kräver av andra det du vägrar att kräva av dig själv.. D.v.s andra skall kunna förklara saker för dig, men du skall slippa att förklara?

Här får du en utmaning.. Utmaningen heter kräv av dig själv det du kräver av andra.
    Uppgiften: jag skriver dig hårt på näsan.
    Förklara nu hur man skall kunna leva på 1200kr i månaden, det är ju du som hävdar att det går enligt dig och DIN värld.
    Fast eftersom min inkomst är 700 kronor mindre än så så måste jag säga att det går i min värld också. Det är inte lätt och det är inte roligt men det går. Fast EUs fastslagna fattigomsgräns för Sverige är högre an 12000 förstås.
  • Anonym (svarar väl då)
    Anonym (A) skrev 2021-06-04 17:11:55 följande:
    Jag tänker på en annan tråd där någon hävdade att man kan klara sig på et par tusen. Eftersom hon klarade det så kan alla det!
    Efter mycket om och men kom det fram att personen inte betalade hyra för det gjorde sambon. Hon betalade inte för någonting. Då är det lätt at klara sig och tom spara!

Min poäng?
    Att det är totalt irrelevant vad du drar in. Det är kvoten inkomster/utgifter man ska prata om.
    Så NEJ, bara för att du kan så kan inte alla.
    Grejen är egentligen at din värld är liten. Du måste utvidga den om du ska kuna förstå at ala inte är som du.
    Fast jag skrev inte att alla kan. Jag skrev att det, emot vad EnAnonimus skrev, går, i min värld, att leva på under 12000 kr i månaden.  Så, liksom, ja, jag vet inte riktigt vad du vill mig.
Svar på tråden Skulle vara intressant att se vad ni som inte klarar er lägger pengar på.