Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Skulle vara intressant att se vad ni som inte klarar er lägger pengar på.

Anonym (Ekonom) skrev 2021-06-03 13:13:09 följande:
    Inte en årslön ( vilket jag skrev) Dock är min frågeställning vart har pengarna gått?
    Det är ju på grund av sådana här kommentarer utan svar på frågan som verkligen får mig att tro att det har gått till massa onödigt. 
    Existensminimum på löneutmätning är 12 000kr som kan bli höjt om man har barn eller höga boendekostnader. 
    12000kr går att leva på i min värld. 
    Du gnäller och klagar r****n av dig å andra som lägger inlägg i tråden för att de inte svara på din fråga, fast de lägger förslag på hur det kan vara som gör att det finns folk som inte har en årslön på banken.

Sedan så kommer du med 12000kr kan man leva på i min värld. Men du struntar i att berätta hur det är möjligt att leva på den låga summan.

Är det vanligt att du kräver av andra det du vägrar att kräva av dig själv.. D.v.s andra skall kunna förklara saker för dig, men du skall slippa att förklara?

Här får du en utmaning.. Utmaningen heter kräv av dig själv det du kräver av andra.
    Uppgiften: jag skriver dig hårt på näsan.
    Förklara nu hur man skall kunna leva på 1200kr i månaden, det är ju du som hävdar att det går enligt dig och DIN värld.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    ALEML skrev 2021-06-04 01:41:33 följande:
    Men att se någon skriva som du och föraktfullt påstå att man inte kan leva på en så "låg" summa som 12000kr/månad tycker jag är enormt provocerande!
    Klart att det blir provocerande när du struntar i kontexten, mellan  texten jag citerade och svarade på och mitt svar till denne. 

Jag läste ditt ,ånga svar och jag kan säga dig.. Tycker inte det låter som en beskrivning på "att leva", utan mer "det går att överleva".  Tycker det är skillnad mellan "att leva" och att "överleva".
  • EnAnonumius
    Anonym (Grodan Boll) skrev 2021-06-04 18:13:12 följande:

Det är skillnad på att leva och att överleva. Apropå låga inkomster.

Håller med. Det är skillnad på att leva och överleva.

• EnAnonumius
    Anonym (svarar väl då) skrev 2021-06-04 00:43:02 följande:
    Fast eftersom min inkomst är 700 kronor mindre än så så måste jag säga att det går i min värld också. Det är inte lätt och det är inte roligt men det går. Fast EUs fastslagna fattigomsgräns för Sverige är högre an 12000 förstås.
    Tycker du beskriver överleva, än att leva.
Svar på tråden Skulle vara intressant att se vad ni som inte klarar er lägger pengar på.