Skulle vara intressant att se vad ni som inte klarar er lägger pengar på.
Sunkig människosyn för trådstarten och resterande inlägg är jävligt dömande. Din åsikt är lagd direkt, ingen ide att försöka få dig att förstå annat än din svartvita åsikt om ekonomi. Antar att det är samma sak i andra områden. Trist. Alla är olika med olika förutsättningar även hur de fungerar mentalt. Bara exemplet om tjejen som du ger, jag skulle aldrig förutsätta att en som säger sig vara misshandlad och egentligen vilja lämna faktiskt är den drivande i dessa inköp. Många i riktigt dåliga förhållanden står sedan med lån som exet tvingat till eller helt enkelt bara tagit i ens namn.
Med försörjningsstöd kan man ha dyrare hyra än de ersätter men samtidigt inte kunna flytta pga t.ex tidigare skulder eller allmän bostadsbrist. Man kan ha annat som inte heller ersätts fastän viktigt. Folk med låg inkomst har ofta t.ex timanställningar och då kan man få leva mer månad för månad, det är ju inte direkt svårt att förstå? Jag vet många som försöker spara på låg inkomst men det händer sak efter sak och de kommer aldrig i kapp för sparkontot töms jämt.
Jag som har låg inkomst kan absolut köpa några energidrycker, inte på Pressbyrån och helst till extrapris men även för fullpris. Varför? För att jag ska orka göra saker som gynnar mitt liv i övrigt.