Över eller under tiden - hur blev det för er?
Gick ni över eller under tiden (jämfört med BF ni fått) och hur mycket? Skilde det sig mellan era graviditeter? Hur såg det ut relativt era mammor? (Hört att man kan ärva det...)
Nyfiken!
Gick ni över eller under tiden (jämfört med BF ni fått) och hur mycket? Skilde det sig mellan era graviditeter? Hur såg det ut relativt era mammor? (Hört att man kan ärva det...)
Nyfiken!
Gick 8 dagar över tiden, hade jag vetat om studien som gjordes i Sthlm hade jag krävt att bli igångsatt redan första veckan över tid.
Min bror är född 4 dagar efter bf och jag tre veckor före bf.
Mitt första barn var beräknat 20 december men föddes 17 november
Mitt andra barn var beräknad 12 augusti men föddes 14 augusti
Mitt tredje barn var beräknat 20 juli men föddes 10 juni
mamma hade -4, 0, -7 (typ vet att det var en vecka men inte om det var exakt en vecka)
Jag hade +7, +1, -2, +8
Intressant. Jag vet att jag kom efter BF men bebisen nu har vuxit på sig så den ligger storleksmässigt över den vecka den borde vara i och är även väldigt markant kraftigt aktiv. Så jag funderar ju på om den också kommer få för sig att vilja utforska världen tidigare eller om den bara är en rejäl bebis liksom.
Båda föddes på beräknat datum +-1. Jag föddes ca -14.
Väl värt att ta med i beräkningen är ju eventuella komplikationer som gör att en del kan födas före utsatt tid. Det är bara mitt tredje barn som satt igång spontant men då 6 veckor för tidigt av vad de misstänker var en infektion hos mig.
Å andra sidan finns det barn som mår så bra i magen att man måste sätta igång långt efter bf för att dom måste ut helt enkelt.
Första BF+1
Andra BF+5
Tredje BF-21
Barn 1- ks v.39. Barn 2- katastrofsnitt v.41. Båda ganska stora.
Jag födde båda mina pojkar på den dagen de var beräknade till. Jag vaknade 04.30 om morgonen med lätta värkar med båda och den äldsta sonen kom ut 07.20 och med barn nummer två så hann vi inte in på sjukhuset ens! Han föddes hemma kl 05.08!! Som en raket! De är 12 och 8 år idag och lillplutten är fortfarande snabbast i allt möjligt!
Första bf+10
Andra bf +15 igångsättning
Tredje bf+14
Min mamma:
Mig: bf+9
Syster 1: bf +2
Syster 2: bf -4
Bror: bf - 2
Min syster:
Första: bf -21
Andra: bf -7
Igångsättning v42+5, första och enda barnet.
Jag (äldsta barnet) föddes 2 veckor efter bf.