• Emmyyy

Göra slut

Jag och min sambo har varit tsm i 5 år och försökt få barn i snart 4. Vi har gjort fertilitetsbehandlingar och gått igenom två stycken IUI, utan resultat. Som så många andra i liknande situation har vårt sexliv blivit lidande. Ingen av oss har haft lust och det i sig tär på förhållandet. Min sambo jobbar också utomlands så han är borta en stor del av tiden, vilket inte heller direkt hjälper. Hela den här karusellen har bidragit till att jag är idag har utmattningsdepression. Jag känner hur det i hela kroppen kliar liksom, jag vill ha en förändring. Jag tänker att om det inte har hänt någonting de här senaste åren, så måste jag ju göra någonting annorlunda för att komma vidare. Min sambo är inte heller den som uttrycker i ord vad han känner, medan jag är högkänslig. Jag skulle vilja känna mig sedd och hörd och attraktiv! Nu har det kommit till en punkt där jag är otrogen med ett tidigare KK, som jag känner jag får mycket mera av än hos min sambo. Min KK är dock upptagen och har barn och hus, men jag håller ändå på att få känslor för honom. Jag behöver göra slut med min sambo och flytta, för jag tror jag skulle må så mycket bättre av det i slutändan. Men hur gör man slut, när det ändå är en schysst kille liksom. Han är ju en del av min familj..

• Svar på tråden Göra slut
  • Anonym (Jularustaplantagenikea)

Av egen erfarenhet tycker jag du ska vara så ärlig som möjligt (minus otrohet) och lämna. Annars kommer du sylta in dig mer och mer och därmed såra honom mer än nödvändigt.

• Emmyyy

Joo du har helt rätt. Vi har varit trötta på varann en tid, men tycker ju om den andre ändå. Vi har pratat om att göra slut, men min sambo tycker att vi måste ju försöka ändå. Märker också att han försöker mer än vanligt. Han är annars väldigt ADHD och har hett temperament och blir lätt irriterad. Jag är väldigt lugn som person och har svårt med hans humörsvängningar. Men den senaste tiden har han varit extra gullig och visar att han bryr sig om mig och vårt förhållande. Men jag istället känner mig nästan klaustrofobisk i vårt liv som vi har nu.

• Man 78

Ni hade inga barn ännu alltså och när du känner som du gör är det lika bra att samla mod och ta upp det. Annars går åren och inget blir bättre bara värre och i slutändan kommer du känna att du slösat bort en massa tid.

• Karlington
    Emmyyy skrev 2021-06-04 11:48:17 följande:

Jag och min sambo har varit tsm i 5 år och försökt få barn i snart 4. Vi har gjort fertilitetsbehandlingar och gått igenom två stycken IUI, utan resultat. Som så många andra i liknande situation har vårt sexliv blivit lidande. Ingen av oss har haft lust och det i sig tär på förhållandet. Min sambo jobbar också utomlands så han är borta en stor del av tiden, vilket inte heller direkt hjälper. Hela den här karusellen har bidragit till att jag är idag har utmattningsdepression. Jag känner hur det i hela kroppen kliar liksom, jag vill ha en förändring. Jag tänker att om det inte har hänt någonting de här senaste åren, så måste jag ju göra någonting annorlunda för att komma vidare. Min sambo är inte heller den som uttrycker i ord vad han känner, medan jag är högkänslig. Jag skulle vilja känna mig sedd och hörd och attraktiv! Nu har det kommit till en punkt där jag är otrogen med ett tidigare KK, som jag känner jag får mycket mera av än hos min sambo. Min KK är dock upptagen och har barn och hus, men jag håller ändå på att få känslor för honom. Jag behöver göra slut med min sambo och flytta, för jag tror jag skulle må så mycket bättre av det i slutändan. Men hur gör man slut, när det ändå är en schysst kille liksom. Han är ju en del av min familj..

Sluta vara otrogen med din KK. Bortsett från att det är svinigt och elakt mot din sambo och din KKs fru/sambo, så märker du ju själv att du håller på att få känslor för din KK. Så avbröt det "förhållandet" så kan du fatta ett beslut med klart huvud sen.
  • Emmyyy

Nej de finns ju verkligen ingen framtid med den andra killen och ja det är svinigt mot min kille, absolut. Vi pratade om att göra slut innan jag var otrogen och vi har haft det kämpigt allt för länge. Jag har försökt att vi skulle gå i parterapi, men det vill inte min kille. Jag har varit så arg och frustrerad över hela vår situation, att fast jag vet att det är fel, så har den lilla stunden jag har träffat mitt KK gett så mycket.

• Anonym (Anonym t)
    Emmyyy skrev 2021-06-04 14:42:42 följande:

Joo du har helt rätt. Vi har varit trötta på varann en tid, men tycker ju om den andre ändå. Vi har pratat om att göra slut, men min sambo tycker att vi måste ju försöka ändå. Märker också att han försöker mer än vanligt. Han är annars väldigt ADHD och har hett temperament och blir lätt irriterad. Jag är väldigt lugn som person och har svårt med hans humörsvängningar. Men den senaste tiden har han varit extra gullig och visar att han bryr sig om mig och vårt förhållande. Men jag istället känner mig nästan klaustrofobisk i vårt liv som vi har nu.

Och då är man ju gullig och respektfull tillbaka genom att knulla med en gift gammal kk ? Det kallar jag pay back.
  • Emmyyy

Nej det är verkligen ingen pay back! Jag förstår att ni inte får hela helheten av situationen i en kort text och det är lätt att anta att det är jag som är boven. Det kanske det också är. Men det finns också mycket mer bakom. Jag har inte varit den som har lagt mina behov främst, jag har sett till alla andras först. Jag har varit i förhållande med en människa som har hållit på med en massa skit och sett mig som ett bihang. Var jag har fått höra att jag inte är attraktiv och att LSD kommer först.

Jag kämpar idag för att stå upp för mig själv och att hålla mina gränser för vad som är okej. Jag har alltid varit den snälla försiktiga men det vill jag inte vara längre. Jag är 30 år och mina behov är också viktiga.

I den här situationen är inte mitt KK viktig i sig, jag kommer inte att lämna min sambo för honom å inleda ett förhållande med honom. Jag faller lätt för killar och här är det en snygg kille som vill ha mig, så de är klart det rör om lite. Men huvudsaken är att jag skulle göra något för min skull! Jag skall imorgon åka och titta på en lägenhet till exempel. Just nu känns det som jag behöver flytta, spara ihop pengar för att skaffa barn på egen hand. Börja gymma och ta hand om mig själv!

• Robert 558

Är det inte bara så att den här kk:n kommit i vägen? Att du tappat intresset för din man pga att en annan skymmer sikten? Risken att du ångrar dig om du dumpar tror jag är stor, för du kommer med stor sannolikhet att känna dig som ett luder med din kk till sist, då han faktiskt bara vill ligga med dig. Hur som helt tycker jag att du beter dig som en komplett idiot.

• Emmyyy

Tack för den! Vad bra att just du tycker att jag är en idiot! Det hjälpte massor! Tack! Det är så fint att det finns människor som du! Hoppas du får en riktigt fin dag!

Svar på tråden Göra slut