• Emmyyy

Göra slut

Jag och min sambo har varit tsm i 5 år och försökt få barn i snart 4. Vi har gjort fertilitetsbehandlingar och gått igenom två stycken IUI, utan resultat. Som så många andra i liknande situation har vårt sexliv blivit lidande. Ingen av oss har haft lust och det i sig tär på förhållandet. Min sambo jobbar också utomlands så han är borta en stor del av tiden, vilket inte heller direkt hjälper. Hela den här karusellen har bidragit till att jag är idag har utmattningsdepression. Jag känner hur det i hela kroppen kliar liksom, jag vill ha en förändring. Jag tänker att om det inte har hänt någonting de här senaste åren, så måste jag ju göra någonting annorlunda för att komma vidare. Min sambo är inte heller den som uttrycker i ord vad han känner, medan jag är högkänslig. Jag skulle vilja känna mig sedd och hörd och attraktiv! Nu har det kommit till en punkt där jag är otrogen med ett tidigare KK, som jag känner jag får mycket mera av än hos min sambo. Min KK är dock upptagen och har barn och hus, men jag håller ändå på att få känslor för honom. Jag behöver göra slut med min sambo och flytta, för jag tror jag skulle må så mycket bättre av det i slutändan. Men hur gör man slut, när det ändå är en schysst kille liksom. Han är ju en del av min familj..

• Svar på tråden Göra slut
  • Emmyyy
    Robert 558 skrev 2021-06-05 15:01:40 följande:

Och samtidigt riskerar hon en hel barnfamiljs fortsatta tid framåt. Visserligen mannens ansvar till största del, men hon är högst delaktig. Allt för lite knull och uppmärksamhet. Bedrövligt.

Haha
  • Emmyyy
    Anonym (Anonym t) skrev 2021-06-05 14:48:16 följande:

Du har säkert orsak/rätt att göra slut och flytta. Men ger det dig rätten att svina genom vara otrogen, och hantera din sambos tillkortakommanden genom att knulla med ett kk?

Ni har inga barn, inte gifta  inget att ta hänsyn till så det hade egentligen varit enklaste saken i världen att bara ta sina saker och be sambon dra åt he..te, om det var så du kände. Istället ber du din sambo att dra åt he...te genom att ligga med kk:n.

Så kan man också se på det.
  • Emmyyy
    annabellelee skrev 2021-06-05 14:01:52 följande:

Jag tror inte du är utbränd, för då skulle du inte ha ork och lust att vara otrogen. Jag tror bara att du är självisk och har tröttnat på din man. Ta tag i saken och gör slut.

Oj vad det är enkelt att dömma utifrån en text. Det kan inte vara så att jag har mått dåligt under tiden vi har varit tillsammans och att jag nu har börjat må bättre när jag försöker ta hand om mig själv och där knullandet är bara en liten beståndsdel.
  • Anonym (Anonym t)
    Emmyyy skrev 2021-06-05 16:21:55 följande:
    Oj vad det är enkelt att dömma utifrån en text. Det kan inte vara så att jag har mått dåligt under tiden vi har varit tillsammans och att jag nu har börjat må bättre när jag försöker ta hand om mig själv och där knullandet är bara en liten beståndsdel.
    Men herregud! Packa dina grejer och dra! Din sambo verkar ju inte vara värd ett skit ändå.
  • Emmyyy

Imorgon ska jag och kika på en lägenhet och på måndag ska jag träffa min psykolog så efter det hoppas jag kunna ta ett beslut.

• Anonym (Anonym t)
    Emmyyy skrev 2021-06-05 17:31:28 följande:

Imorgon ska jag och kika på en lägenhet och på måndag ska jag träffa min psykolog så efter det hoppas jag kunna ta ett beslut.

Bara det att skadan redan är skedd. Det skulle du gjort innan du var otrogen, eller delaktig till att bedra din gamla kk:s fru.
    Anonym (Anonym t) skrev 2021-06-05 14:48:16 följande:
    Du har säkert orsak/rätt att göra slut och flytta. Men ger det dig rätten att svina genom vara otrogen, och hantera din sambos tillkortakommanden genom att knulla med ett kk?
    Ni har inga barn, inte gifta  inget att ta hänsyn till så det hade egentligen varit enklaste saken i världen att bara ta sina saker och be sambon dra åt he..te, om det var så du kände. Istället ber du din sambo att dra åt he...te genom att ligga med kk:n.
    Emmyyy skrev 2021-06-05 16:18:31 följande:
    Så kan man också se på det.
    Finns det något annat sätt att se det på??

• Emmyyy
    Anonym (Anonym t) skrev 2021-06-05 20:14:29 följande:

Bara det att skadan redan är skedd. Det skulle du gjort innan du var otrogen, eller delaktig till att bedra din gamla kk:s fru.Finns det något annat sätt att se det på??

Du har helt enkelt bestämt dig för att jag är en idiot så då måste du ju få tycka det.
  • Anonym (Jularustaplantagenikea)
    Emmyyy skrev 2021-06-05 20:29:37 följande:

Du har helt enkelt bestämt dig för att jag är en idiot så då måste du ju få tycka det.

Nej! Det är det enda sättet man kan se det på!!! Nu bör de ställas inför rätta i en engelsk kyrka från 1700-talet och bekänna dina synder
  • Anonym (sådär)
    Emmyyy skrev 2021-06-05 16:21:55 följande:
    Jag tror att det är dina handlingar man dömer dig på inte din text. Och ja dina handlingar ÄR bedörvliga. Nej att du mått dåligt är ingen giltig ursäkt att bete sig som ett svin mot andra.

Det är inte dig det är synd om. Du är bara ännu en egoist som anser sig själv ha rätten att fucka upp andras liv så du själv ska må bättre.
Svar på tråden Göra slut