• Emmyyy

Göra slut

Jag och min sambo har varit tsm i 5 år och försökt få barn i snart 4. Vi har gjort fertilitetsbehandlingar och gått igenom två stycken IUI, utan resultat. Som så många andra i liknande situation har vårt sexliv blivit lidande. Ingen av oss har haft lust och det i sig tär på förhållandet. Min sambo jobbar också utomlands så han är borta en stor del av tiden, vilket inte heller direkt hjälper. Hela den här karusellen har bidragit till att jag är idag har utmattningsdepression. Jag känner hur det i hela kroppen kliar liksom, jag vill ha en förändring. Jag tänker att om det inte har hänt någonting de här senaste åren, så måste jag ju göra någonting annorlunda för att komma vidare. Min sambo är inte heller den som uttrycker i ord vad han känner, medan jag är högkänslig. Jag skulle vilja känna mig sedd och hörd och attraktiv! Nu har det kommit till en punkt där jag är otrogen med ett tidigare KK, som jag känner jag får mycket mera av än hos min sambo. Min KK är dock upptagen och har barn och hus, men jag håller ändå på att få känslor för honom. Jag behöver göra slut med min sambo och flytta, för jag tror jag skulle må så mycket bättre av det i slutändan. Men hur gör man slut, när det ändå är en schysst kille liksom. Han är ju en del av min familj..

• Svar på tråden Göra slut
  • Anonym (Fri)
    Emmyyy skrev 2021-06-04 11:48:17 följande:

Jag och min sambo har varit tsm i 5 år och försökt få barn i snart 4. Vi har gjort fertilitetsbehandlingar och gått igenom två stycken IUI, utan resultat. Som så många andra i liknande situation har vårt sexliv blivit lidande. Ingen av oss har haft lust och det i sig tär på förhållandet. Min sambo jobbar också utomlands så han är borta en stor del av tiden, vilket inte heller direkt hjälper. Hela den här karusellen har bidragit till att jag är idag har utmattningsdepression. Jag känner hur det i hela kroppen kliar liksom, jag vill ha en förändring. Jag tänker att om det inte har hänt någonting de här senaste åren, så måste jag ju göra någonting annorlunda för att komma vidare. Min sambo är inte heller den som uttrycker i ord vad han känner, medan jag är högkänslig. Jag skulle vilja känna mig sedd och hörd och attraktiv! Nu har det kommit till en punkt där jag är otrogen med ett tidigare KK, som jag känner jag får mycket mera av än hos min sambo. Min KK är dock upptagen och har barn och hus, men jag håller ändå på att få känslor för honom. Jag behöver göra slut med min sambo och flytta, för jag tror jag skulle må så mycket bättre av det i slutändan. Men hur gör man slut, när det ändå är en schysst kille liksom. Han är ju en del av min familj..

Eftersom du är otrogen så gör slut och befria honom från dig. Sen kan ni båda få ett bättre liv(om ni lyckas). Kan tyvärr inte försvara någon otrogen.
  • Bingen

Jag ser o läser att din tråd drar upp många känslor bland dem som kommenterat i den. Jag (ser&hör) läser mellan raderna att det låter som du haft det väldigt kämpigt ett tag i ditt förhållande med din partner. Visst, vi är olika och ibland är det bra att vi är motsatta till vår partner, fast det finns gränser. Här låter det lite som du blir lite undangömd o vågar inte riktigt stå upp för dig själv. Att leva i ett förhållande (samboliv) är inte en dans på rosor direkt. Det tar tid att lära känna varandra, hur man fungerar o vilka behov man har etc etc. Här har båda ett ansvar att lyssna o känna in vad den andre vill och självklart ge utrymme för det (ge & ta). Visst, jag kan hålla med de andra att det inte är bra att du hänger ihop med ditt ex/kk eller vad han nu är till dig. Alla förhållanden till en början har alltid en nyförälskelse till en början o livet är på topp o underbart. Sedan lägger sig det en aning och man får en vardag ihop som man tillsammans ska försöka pussla ihop. Det är oftast då man märker olikheterna hos varandra och det är då det är viktigt att ha en bra konversationen/dialog i förhållandet till varandra. Jättetråkigt att höra att ni har försökt att skaffa barn ihop men att det har strulat under resans gång. Det som skrämmer mig en aning är att ni redan efter ett år tillsammans började ni att försöka skaffa barn ihop. Du berättar i texten att din kille jobbar borta ganska ofta och enligt dig så prioriterar han mycket annat före er relation (din känsla). Har du förmedlat den (din känsla) för honom? Jag får för mig att ni kanske inte riktigt funnit eller haft en tydlig plan hur det kommer att se ut framåt om det skulle vara så att en liten bebis kommer in och delar ert liv ihop. Hade han tänkt fortsätta jobba borta eller hade han tänkt hitta jobb på hemmaplan etc etc. Det finns mycket som behöver pratas igenom och att man sätter en plan som känns rimlig o bra för er båda. Är ert förhållande i dålig dager så blir det inte lättare med ett barn ihop och det är framförallt inte schysst för ert barn att tampas med två föräldrar som är less på varandra. Det kanske är bra att ni två kommer ifrån varandra ett tag får lite distans, vem vet! Antingen så inser ni båda efter tag att det är ni två som ska höra ihop eller så är det inte så. Om du flyttar ifrån din partner för ett tag så se till att inte blanda in ditt ex/kk eller vad han nu är för dig i ditt liv. Han har sitt liv med sin fru o barn och han behöver verkligen ta en funderare på hur han vill ha det i sitt liv. Ett tips bara! Försök o prata med din partner och berätta hur du känner dig. Kommunikation är A och O i ett förhållande om det ska fungera. Stort lycka till.

• Robert 558
    Bingen skrev 2021-06-05 12:46:34 följande:

Ett tips bara! 

Radbryt. Står säkert en massa bra i ditt inlägg men det blir svårt att ta sig igenom. Skriver du från telefonen?
  • Robert 558
    Emmyyy skrev 2021-06-05 11:40:43 följande:

Tack för den! Vad bra att just du tycker att jag är en idiot! Det hjälpte massor! Tack! Det är så fint att det finns människor som du! Hoppas du får en riktigt fin dag!

Du är otrogen. Du ligger med en annan kvinnas man. Det gör dig inte bara till idiot, adderar svin också.
  • Emmyyy

Tack bingen för de fina orden! Och tack för att du försökte se helheten av situationen! Du har så rätt! Jag håller på och jobbar med mig själv och skulle jag bara tänka på mig själv och vad jag behöver så skulle jag göra slut och flytta. Vår kommunikation fungerar inte. När jag försöker prata lägger han undan telefon och suckar demonstrativt och är irriterad. Jag störde ju honom! Han har alltid telefon i handen. Känns som jag har lagt mig själv och mina behov på hyllan.

• annabellelee

Jag tror inte du är utbränd, för då skulle du inte ha ork och lust att vara otrogen. Jag tror bara att du är självisk och har tröttnat på din man. Ta tag i saken och gör slut.

• Bingen
    Robert 558 skrev 2021-06-05 13:10:26 följande:

Radbryt. Står säkert en massa bra i ditt inlägg men det blir svårt att ta sig igenom. Skriver du från telefonen?

Ja, dessvärre gjorde jag det. Jag ska tänka på det du säger o ta med mig den konstruktiva kritiken/feedback framåt sätt. Tack!
  • Anonym (Anonym t)
    Emmyyy skrev 2021-06-05 13:52:17 följande:

Tack bingen för de fina orden! Och tack för att du försökte se helheten av situationen! Du har så rätt! Jag håller på och jobbar med mig själv och skulle jag bara tänka på mig själv och vad jag behöver så skulle jag göra slut och flytta. Vår kommunikation fungerar inte. När jag försöker prata lägger han undan telefon och suckar demonstrativt och är irriterad. Jag störde ju honom! Han har alltid telefon i handen. Känns som jag har lagt mig själv och mina behov på hyllan.

Du har säkert orsak/rätt att göra slut och flytta. Men ger det dig rätten att svina genom vara otrogen, och hantera din sambos tillkortakommanden genom att knulla med ett kk?
    Ni har inga barn, inte gifta  inget att ta hänsyn till så det hade egentligen varit enklaste saken i världen att bara ta sina saker och be sambon dra åt he..te, om det var så du kände. Istället ber du din sambo att dra åt he...te genom att ligga med kk:n.
  • Bingen
    Emmyyy skrev 2021-06-05 13:52:17 följande:

Va bra att du tog det på det sättet. Jag ville försöka ge dig den bild jag ser när jag läser din tråd. Som sagt man är två i ett förhållande och man kan inte enbart skylla på den ene eller andra parten i den här situationen. Det brister oftast i relationen när kommunikation inte finns där.

Jag antar att du börja se saker nu som du stör dig på hos den andre? Det är lika viktigt det att tala om så att personen i säg har chans att rätta till det och göra det bättre. Likaså får du vara beredd att få höra saker om dig så att du kan få en möjlig chans till bättring.
  • Robert 558
    Bingen skrev 2021-06-05 14:49:24 följande:
    Va bra att du tog det på det sättet. Jag ville försöka ge dig den bild jag ser när jag läser din tråd. Som sagt man är två i ett förhållande och man kan inte enbart skylla på den ene eller andra parten i den här situationen. Det brister oftast i relationen när kommunikation inte finns där.

Jag antar att du börja se saker nu som du stör dig på hos den andre? Det är lika viktigt det att tala om så att personen i säg har chans att rätta till det och göra det bättre. Likaså får du vara beredd att få höra saker om dig så att du kan få en möjlig chans till bättring.
    Och samtidigt riskerar hon en hel barnfamiljs fortsatta tid framåt. Visserligen mannens ansvar till största del, men hon är högst delaktig. Allt för lite knull och uppmärksamhet. Bedrövligt.
Svar på tråden Göra slut