• Längtar efter Dig

BIM JULI

Ska vi följas åt?

Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.

Nu hoppas vi på ett plus!

• Svar på tråden BIM JULI
  • Hallonglass91
    melle90 skrev 2021-07-05 12:51:11 följande:

Jag hoppar in här och hoppas det är okej.

Fick ett MA i vecka 11, hade avstannat i vecka 9 nu 14 juni. Har slutat blöda och inväntar ägglossning/mens. Har inte känt av någon ägglossning denna månad som jag brukar göra, har väldigt regelbunden och känner av när ägglossningen är. Nu inväntar vi mens för att kunna försöka mer aktivt. Enligt NC som jag använder och går efter min tidigare cykel ska mensen komma 14 juli. Vi får se. Någon mer som varit med om MA och hur blev nästkommande cykel för er? Missfallet var väldigt psykiskt påfrestande för mig så vill bara bli gravid och börja om så fort som möjligt. Har en dotter född juni -17.

Så bim blir väl 14 juli.

Beklagar ditt MA och förstår din längtan. Jag har varit med om samma sak i mars i vecka 12, jag längtar så in i bomben också efter att bli gravid igen men det har inte gått hittills. Min mens kom igång efter 5 veckor ungefär. Vi har en annan tråd som heter

Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas

där du kan skriva av dig lite mer med folk som varit eller är igenom samma sak. <3
  • rosahimmel
    Hoppas2022 skrev 2021-07-05 13:52:26 följande:

Ville bara flika in något nytt jag läst sedan vi fick våra spökstreck. Om det är en skugga/vit/grå streck så är det ett negativt test. Det är bara kontrollinjen som syns då. Är testet färgat rosa/röd/lila/blå (beroende på vilket test man använder) då är det ett positivt test. Ofta är det då en kemisk graviditet men kan även i ovanliga fall bero på mediciner eller sjukdom. Om jag inte minns fel så hade du ett rosa streck? Det är förmodligen då en kemisk graviditet. Det var samma för mig. Fick flera svagt rosa streck men sen blanka test strax innan mensen. Mitt CB som jag tog i mars var tydligt blått så det anses positivt då. Jag har nu köpt 110 graviditets test som jag ska testa varje dag i 110 dagar då för att se när det blir positivt i cykeln. Detta för att säkerställa att det är kemisk graviditet.

Intressant detta med kemisk graviditet, bara hört talats om tidigare men läste lite om det nu och det känns inte orimligt att det kan ha varit en sådan. Var svårt att avgöra om strecket var gråaktigt eller rosa eftersom det var så svagt, men tycker det såg lite rosa ut när jag kollar tillbaka. Fick även mycket kraftigare mensvärk än vanligt denna gången, kanske kan ha ett samband? Kände du någon skillnad när din mens kom? Även dina tester visade ju relativt synliga streck och sedan inget alls någon dag senare, låter troligt att vi kan ha haft kemisk graviditet då..
  • Hoppas2022
    rosahimmel skrev 2021-07-05 19:13:06 följande:

Intressant detta med kemisk graviditet, bara hört talats om tidigare men läste lite om det nu och det känns inte orimligt att det kan ha varit en sådan. Var svårt att avgöra om strecket var gråaktigt eller rosa eftersom det var så svagt, men tycker det såg lite rosa ut när jag kollar tillbaka. Fick även mycket kraftigare mensvärk än vanligt denna gången, kanske kan ha ett samband? Kände du någon skillnad när din mens kom? Även dina tester visade ju relativt synliga streck och sedan inget alls någon dag senare, låter troligt att vi kan ha haft kemisk graviditet då..

Ja, jag tyckte ditt såg rosa ut. Min mens har blivit mycket mildare med hjälp av apiforce. Tidigare blödde jag mycket och med hemska smärtor under dag 1-3 och blödde lite dag 4-6/7. Nu blöder jag lagom mycket 2 dagar och lite 2 dagar. Så jag tror inte det påverkade min mens om det nu var kemiskt. Jag har tidigare år, innan jag fick min sista bebis, fått tre tydligare plus på BIM men då fått mensen en dag efter. Då har det varit uppenbart att det varit kemisk graviditet men det har inte gjort mer eller mindre ont vid mensen. Men kan ju ändå vara så för dig att det gjort mer ont pga kemisk. Jag har aldrig tidigare testat innan BIM men det är något jag började med i år och har av de fyra månader jag testat innan BIM fått svaga positiva test under tre månader. Två av månaderna har det varit mer tydligt med färg, den ena månaden kan det varit enbart en skugga. Frågan är nu om informationen stämmer att det ska tolkas som positivt när det är färg på strecket även när det är väldigt svagt. Om mitt lilla experiment (som jag ska köra i tre cyklar där jag gör ett graviditetstest varje dag) fungerar och det påvisar kemisk graviditet då har jag ju hittat problemet som gör att jag inte blir gravid. Har ju tagit 3 år att bli gravid med mitt andra barn och 10 år med tredje så något har ju varit fel även om fertilitetsutredningen vi gjorde inte fann felet. Jag ska boka en ny utredning till hösten så då tänkte jag att de kan kolla hur min progesteronnivå ser ut. Progesteron är ju nödvändigt för att graviditeten ska fortsätta.
  • Sjp30

Hej!

Lägger till mig i listan :) 1:a försöket till 2:a barnet.

1/7 JonnaCamilla, 29 år (2:a försöket, 1:a barnet)

2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

3/7 Anonym (JG), 34 år, (3e försöket, 2a barnet)

4/7 Elin11989, 31 år (3:e försöket, 3:e barnet) PLUSSAT

5/7 Mamma8212 (2:a försöket, 3:e barnet)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4:e försöket, 1:a barnet, 1 MA)

6/7 Anonym (Förvirrad), 22 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT 3/7 <3

7/7 mangelica92 (2:a försöket, 6:e barnet) PLUSSAT!! 4/7

8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Anonym (Esma), 25 år (1:a försöket, 2:a barnet)

10/7 Viola94, 27 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 PrettyMoon, 30 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 Rårakan, 36 år (2:a försöket efter mf, 3:e barnet)

11/7 LakritsHallon87, 33 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 RoyalCanin (3:e försöket, 1:a barnet)

13/7 Majole, 28 år (1:a försöket, 4:e barnet)

14/7 muffins88, 33 år (3:e försöket, 2:a barnet. 1 missfall)

14/7 Fialotta8, 29 år (1:a försöket, 3:e barnet)

15/7 Fridahello, 25 år (2:a försöket, 1:a barnet)

15/7 Melle90, 30 år (2:a försöket, 2:a barnet)

21/7 Sjp30, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

22/7 rosahimmel, 25 år (andra försöket, första barnet)

24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, 2:a barnet)

25/7 Längtar efter dig (5:e försöket, 1 MF)

26/7 Jolly74, 47 år (2:a försöket sedan MA, 3:e barnet)

28/7 Hoppas2022, 37 år (5:e försöket, 4:e barnet)

30/7 johanna1992, 28 år (1:a försöket, 1:a barnet)

30/7 Ylva, 33 år (3:e försöket, 3:e barnet)

30/7 DrLavernius, 27år (4:e försöket, 1:a barnet)

31/7 Anonym (bebisdrömmar) (4:e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)[/quote]

• LakritsHallon87

Hej igen! Jag tog ett testa tidigt test nu imorse fast jag har BIM på söndag men fick negativt, kan det vara att jag tog testet för tidigt?

• amandis1990

LakritsHallon87 jag lyckas inte svara på ditt inlägg.

Mitt test såg ut sådär 28/6, jag bände upp det efter några timmar och såg ett supersvagt streck, min BIM var mellan 1/7-3/7. Jag är nu gravid så det kan mycket väl vara för tidigt som du har testat.

• Elli123

Tagit mitt första graviditetstest för denna månad, mens ska komma om 6 dagar (på måndag). Jag anar ett streck men vågar inte tro allt för mycket, kan det vara ett spökstreck eller positivt? Mina bröst är dessutom så ?hårda/svällda? och det brukar dom inte vara haha snarare tvärtom!

• mamma8212
    LakritsHallon87 skrev 2021-07-06 06:07:21 följande:

Hej igen! Jag tog ett testa tidigt test nu imorse fast jag har BIM på söndag men fick negativt, kan det vara att jag tog testet för tidigt?

Jag har aldrig fått plus innan bim, så ja det kan vara för tidigt.
  • mamma8212

BIM idag, väntar och ser om det kommer någon mens, annars testar jag imorgon..

Igår hade jag molvärk till och från under hela dagen, annars känner jag inte så mycket.

• Anonym (Esma)
    Elli123 skrev 2021-07-06 07:22:49 följande:

Tagit mitt första graviditetstest för denna månad, mens ska komma om 6 dagar (på måndag). Jag anar ett streck men vågar inte tro allt för mycket, kan det vara ett spökstreck eller positivt? Mina bröst är dessutom så ?hårda/svällda? och det brukar dom inte vara haha snarare tvärtom!

Absolut positivt skulle jag säga. Du är gravid, grattis!<3
Svar på tråden BIM JULI