Melsson skrev 2023-08-30 08:51:36 följande:
@Mathilda88 Tack känns lite lugnare, blev lite uppjagad men nu har man landat lite och litar på läkarna :) Skönt att höra med VUL också - att man ska jaga upp sig så i onödan haha. Jag har heller inte märkt några biverkningar etc, men är ju bara på dag 6...Kanske att det känns lite i äggstockarna som det kan göra vid en vanlig ägglossning men inget mer än så, sen är det såklart obehagligt med sprutorna tycker jag - en annan är ju inte sjuksköterska om man säger så haha! Hur noga är det egentligen med rengöring etc? Igår behövde jag ta sprutan utan att rengöra först på magen (hade glömt det och vi var borta), men tänker diabetiker tar väl spruta hela tiden?
Okej vad spännande med byte av medicin - känns skönt för en annan också att höra att det finns alternativ om äggkvaliteten skulle visa sig vara sämre! Så himla bra att du känner dig bättre denna omgång, bara det är en vinst i sig ju! Och SÅ spännande med äggplock!!!! Tänk om det är 12 ägg nu med superkvalitet <3
Va skönt 🙏❤️ Det gör stor skillnad när man kan lita på läkarna, den jobbiga processen blir lite mindre tärande då 🙏.
Så skönt, nej många känner inget första veckan tacksamt nog 😊, ibland inget förrän sista dagarna heller, om ens det.
Nej dessa små nålarna går det oftast bara bra att ta utan att sprita/rengöra. Jag föredrar att göra det men många gör det inte och har inga problem 😊.
Tack så mycket ❤️. Det kommer vara fler ägg på fredag sett till min historik, hoppas bara att det håller sig under 15 ägg så det inte blir ngn överstimulering så är jag glad 🙏. Så får vi se hur allt ser ut denna gång ❤️