Inlägg från: Mathilda88 |Visa alla inlägg
  • Mathilda88

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Noelani skrev 2023-09-01 14:11:05 följande:
    Stort grattis Mathilda! Vad fint att det gick bättre denna gången! 15 st är ju också en väldigt bra mängd. Nu håller vi alla tummar och tår!! 
    Tack så mycket! Ja det är ett bra antal Hjärta Var orolig för överstimulering bara med så pass många, men efter idag känns det inte som en risk längre utifrån medicineringen och läkarens bedömning Hjärta  Så kan släppa det! Tack! Hjärta
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-09-02 17:47:40 följande:
    Jag blir så glad att höra att det gått bättre för dig denna gången. Så skönt för dig! Nu håller vi tummar för en snabb återföring! 
    Tack! Hjärta Dröjer till på onsdag, de vill återföra en 5dagars som planen är nu. 8 ägg har befruktats! Hoppas hoppas att ngn av dom överlever till på onsdag denna gången ❤️
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-09-02 18:44:27 följande:
    Låter kanonbra ju!! Av 8 borde väl någon överleva kan man tycka.. 🙏
    Håller tummarna för det 🙏❤️
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-09-03 17:21:37 följande:

Men wow Matilda fem stycken som är befruktade det är väl jättebra???❤️❤️ 

håller tummarna stenhårt inför onsdag! Vi har vårt äggplock den dagen så låt oss hoppas att det är en turdag🥰

Ja 8 stycken 🥰 Får se hur många som återstår imorgon! 😱  Tack! ❤️ 
    Åh så spännande!! Stort lycka till!! Ja vi hoppas det!
    Melsson skrev 2023-09-03 23:12:07 följande:

Btw? till er i tråden som gjort IVF, ni är ju ett gäng🥰. Hade ni också extrema äggviteflytningar? brukar ha en del vid vanlig cykel men nu är dom helt extrema? Men tar ju spruta för att äggen inte ska lossna så är väl kanske bara hormonerna som gör det? 

Jo jisses, stora mängder 😅 Bägge gångerna! Japp, de stannar kvar så det är lugnt! Bara hormonerna som spelar en spratt och ger det?

Myran 1234: Stort tack! Ja förhoppningsvis om någon av dom har överlevt så blir det återföring imorgon eftermiddag? ❤️
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-09-07 21:26:06 följande:

@Mathilda var inne och läste i en annan tråd och såg vad som hänt. Vill bara ge dig en stor KRAM och berätta vilken jäkla kämpe du är! Och så fint stöd du är mot alla i denna tråden när vi frågar om råd etc❤️ 

Jag hoppas att ni kommer fram till en bra plan med landstinget nu, jag hoppas verkligen att dom tar din oro kring din partners spermier på allvar, försök stå på er även om det är jättesvårt❤️ 

Stort stort tack finaste du ❤️😭💔❤️💔❤️💔. Man känner sig verkligen allt annat än stark just nu, men tack för orden, det värmer och tröstar.

Vi ska verkligen försöka, såg att det t.o.m. var RMC Malmö själva som 2016 publicerade en artikel om vikten av att djupanalysera spermier efter att ha utfört en forskningsstudie med just DFI under en tid med goda resultat. Så ett litet hopp finns det iallafall, men som man även förstått via IVF-podden så gör man så lite som möjligt om det inte med säkerhet kan leda till fler barn. Vilket kan vara en väldigt frustrerande inställning när man själv kan se potentialen men kanske inte dom pga ej vetenskapligt vedertaget i landet än om än i andra länder och deras forskning. Vi får helt enkelt se ❤️

• Mathilda88
    Noelani skrev 2023-09-08 07:03:53 följande:
    Tyvärr är det nog mkt så inom det offentliga och jag förstår såklart ni vill lyckas på era landstingfinansierade försök ❤️ Om inte RMC vill göra testet så kolla med tex kliniken i Lund  eller åk över till Köpenhamn och en privatklinik där. I DK är man mkt mer liberala och IVF är så vanligt där att man använder oftast de nyaste teknikerna snabbt. 

Om du vill kan jag fråga min klinik om det gör testet, säg bara till 🙏
    Ja det är oftast tyvärr så i det offentliga... Har du hört något om kliniken i Lund? Har varit där i samband med andra äggledarspolningen och fick väldigt fint intryck utav dom, men är lite nyfiken på andras tycke om dom i själva IVF-svängen. Uppskattar även närheten och underlättar med samma språk, men ja Danmark känns mkt lockande också, särskilt om de är mera banbrytande! 

Stort tack för omtanken! Hjärta Om de nekar oss och vi får kika på att lösa själv så kanske jag ber om hjälp Hjärta
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-09-11 11:23:24 följande:
    Ja jag rekommenderar verkligen vår klinik (Copenhagen fertility center) men samtidigt ska man veta att dem inte tar upp allting själva om man inte själv frågar. Mycket är också rutin där men de gör väldigt mkt mer kontroller osv.. Han som driver kliniken är den som hållit på längst i Danmark och var med vid både första lyckade försöket i Danmark och i Sverige så det vet vad de gör - och han arbetar ff aktivt även med äggplock m.m. Kan säga att han är så skicklig att när jag trodde han lagt lokalbedövningen så hade han redan plockat ut alla ägg. Märkte ingenting 😅

Bemötande är toppen! De svarar i telefon direkt och går ofta tom och rådfrågar läkare direkt ist för att man får vänta på samtal. Via mail svarar de (och även läkarna och embryologerna) samma dag...  

Jag gillar typ alla utom en.. och hon är kanske inte så övertrevlig som de andra men skicklig som satan.. De var hon som gjorde allt på vårt sista försök så får ju gilla henne för det 🙏😅

Ah så det är dom du går till! Kikar på dom som vår plan B om vi måste köra med äggdonation då de verkar ha mkt bättre priser än både Sverige och andra kliniker med äggdonation. Kanske tillkommer fler saker som ej ingår i priset än de andra, men tänkte iallafall kolla upp. Så känns betryggande att höra alla de förtjänsterna om dom från dig! ❤️ Underbart med den tillgängligheten också ❤️. 

Va tufft med illamåendet, hoppas det lättar snart ❤️

• Mathilda88
    Mirabilis89 skrev 2023-09-13 15:48:01 följande:

Då är jag igång och ruvar igen, FET i dag av toppenfin blastocyst som höll på att kläckas. 6:e återföringen, så sjätte gången gillt nu då! Jag känner mig rätt neutral och kanske inte direkt hoppfull men ej heller direkt negativ. Rätt skönt ändå, men jag blir ju lite luttrad såhär efter fem återföringar innan varav två plus och två MA. Det får gå som det går, och går det vägen blir det en positiv överraskning liksom Glad

Lycka till! Håller tummarna ❤️
  • Mathilda88

Så härligt att ha dig tillbaka Vickan! 

Nej du har förstått det rätt, det gick åt helvete denna gången också. Av de 15 plockade äggen var 12 mogna och 8 befruktade. Enbart 3 fortsatte dela sig till dag 2 med 4 celler. Till dag 3 hade de enbart utvecklat 6 celler och fler blev det inte heller. 😭 De säger att det mest troligt är äggkvalitén, de hittar inga fel på spermierna. De är fina även på DNA-fragmenteringstestet.

Denna gången körde vi Menopur 200 och Ovitrelle + Gonapeptyl. Jag slapp överstimulering 🙏 men blev istället inlagd två dagar efter äggplock pga misstänkt ovarierotation - som tack o lov löste sig själv efter en natt med smärtstillande. 

Nu är planen att tredje och sista försöket blir ett långt protokoll med nässpray med start från CD19 efter mensen kommit (har min bortfallsblödning nu) och därefter Menopur. Så preliminärt kan vi komma börja med nässprayen runt den 1 november. Den ska tas i minst 2 veckor, gå på undersökning för att kontrollera att man verkligen har försatts i klimakteriet och först efter att det är säkerställt så är det dags för stimulering. Menopur 150. Med blodprovstagning på dag 6 för att ha koll på östrogenkoncentrationen och förebygga en ev för hög dos Menopur och ökade risken för överstimulering. Så preliminärt äggplock i början av december. 3 månader mellan äggplocken, tiden bra rusar iväg!

Men tacksam för att man testar en helt annan approach, även om dom inte brukar köra långt protokoll på kvinnor med mitt AMH just pga risken för överstimulering. Hon sa också det att situationen är motsägelsefull, med så mkt ägg som jag har på VUL, alla vi fått ut vid plocken och mitt AMH så borde jag ha bra ägg med. 

Dom ville inte testa 50/50 med sambons sperma och donator för att utesluta kombon. Däremot var det inga problem när jag frågade om möjlighet att få två embryo tillbaka på dag 2 - så om vi får två likvärdigt fina embryon på dag 2 så kommer vi få dom åter. Oddsen att det händer är ju inget vidare, men om det mot förmodan skulle så får vi 🙏. 

För övrigt känns det rätt bottensvart just nu, är mest ledsen och gråter, hade helst inte velat jobba men gör för att få tiden att gå, få in pengar att spara till preliminärt privata försök och försöka skingra tankarna. Det blir lite bättre för var dag tack o lov. Nu har vi en plan för sista försöket och jag planerar upp en plan B för om det fallerar så man har det skyddsnätet redo in case. 

• Mathilda88
    Melsson skrev 2023-09-12 08:42:00 följande:

@Noelani Åh segt med illamåendet, men hoppas du får behålla maten iaf?<3 Kommer ni göra tidigt UL? 

@Vickan31 Välkommen tillbaka! hoppas du hade en riktigt fin semester och fyllde på d-vitamindepåerna :) Och tänk mensens första dag torsdag, då kanske du gör en återföring redan innan september är slut???? Eller när brukar du ha ÄL! Så himla spännande!!! 

För mig har allt gått OK, tyckte sprutorna var okej mest att det kändes obehagligt! Jag plockade ägg förra veckan och det var 16 äggblåsor med totalt 15 ägg. 12 ägg blev befruktade och igår på dag 5 fick jag tillbaka en liten rackare! Det var igår 8 st som fortfarande levde men som det gick väldigt trögt för, så vi fick inga besked igår om det skulle bli något till frysen eller ej så det känns lite segt.., men dom skulle kolla om dom utvecklat sig ordentligt tills idag, men vi får vänta på brev hem sen innan vi får ett svar! 

Grattis till återföringen! ❤️ Håller tummarna för att de andra hann ikapp och kunde åka ner i frysen!
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet