• MalinJ

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Tack alla ❤️

Det är glädjande besked och vi är så glada.
    Dock vet jag inte om det kommer gå vägen lr om det är lite segt.

Mina testa tidigt tester ökar rejält men inte det vanliga testet, det hade ökat igår men idag ytterst lite bara och idag tog jag dessutom ett vecko som visade 1-2, och det kan stämma eftersom jag precis gått 4 hela veckor (4+2). Men jag trodde det skulle stå 2-3.

Vad tror ni? Behöver man oroa sig? 

Till Vickan, jag ska ringa Borås och berätta om graviditeten och avsäga våran fertilitetsutredning då men också fråga om jag kan få en tidig ultraljud just för våra problem Tidigare. Borde inte vara svårt och få tycker jag. 

Men tänkte avvakta, ska ta ett till veckotest på fredag och se om det ev har ökat något då. Har det gjort det så ringer jag då.
    Anbars väntar jag lite till 🙈

Och till dig som undrade hur det gick till, det är naturlig väg, jag har ätit Q10, d-vitamin, c-vitamin, omega 3, folsyra och havtorn.
    Jag har haft en lugn och bra känsla sen innan äl och under hela tiden fram tills nu, för nu är jag orolig efter att ha sett testet idag. Haha

• MalinJ

Mathilda88
    Tack för ditt svar.

Jasså? Hade ingen aning om det? Menar, alla säger att man ska köra med dom digitala just för att dom är mer säkra än stickor tex.  

Tusen tack, jag är så rädd för att det inte går vägen. Så otroligt rädd! Så man blir såklart nojig.
    Men det kan säkert ha och göra med att det diffar någon dag också. Kanske 🤔 

• MalinJ
    Och här är det mindre glada miner, min test vill inte stiga extremt mycket. Testa tidigt betydligt mer än det vanliga. Så detta känns som det kanske inte går vägen denna gång heller.

Jag vet att man inte ska fortsätta testa såhär men efter att jag fick 1-2 v på veckotestet igår så blir jag såklart osäker eftersom jag enligt appen är idag på 4+3, men då vet jag att det kan skilja på någon enstaka dag också, med andra ord ligga lite bakåt.

Tänkte ta ett till vecko i helgen, men står det fortfarande 1-2 på det så är det väl inte så bra. 

Usch känner mig så nere 😭

Här kan ni få se lite av testen. Det har stigit men inte så mycket liksom. Speciellt inte det gröna, det står still fast jag personligen tycker det sett lite starkare ut också 😂

• MalinJ

Tack alla ni för era pepp och allt sånt men tyvärr slutar det roliga för mig ganska snabbt.

Det blir ingenting här 😭

Min update är tyvärr tråkigt, mitt test visade fortfarande samma 1-2 efter en vecka, och fick en liten blödning då med.
    Det händer dock ingenting mer, har haft rosa/bruna flytningar, ibland ingenting. Lite lite rött/rosa när jag torkat mig men sen nada.

Mitt test idag är knappt synbart längre och jag vet inte vad som händer? Har ingen smärta än, när kommer det igång? Borde inte plussat vara kvar tills iaf jag fått ut allt? 

Hittills är det bara som spottings jag fått och sedan minns inte när det var så fick jag gaskramper i magen, var väldigt gasig men allt ville liksom inte komma ut så då bildas det i magen och man får ont, ja ni vet kanske hur jag menar? 

Någon gång har nog något fått lov och hålla någon fis inne lite för länge.
    Sen något mer är att jag haft en del håll på vänster sida om magen också.

Och i båda dessa stunder har jag fått spottings strax därefter. 

för övrigt.
    här är mitt test från i morse, det syns knappt längre.

Detta från igår då jag tog det digitala igen som visade 1-2v.

Och sen sista gången jag testade var i fredags eftersom det ökade på rejält med testerna då. Varför jag tog igår söndag var för och se det digitala igen.

• MalinJ

Hej alla!

Vill börja och GRATTA Melsson och Vickan som jag ser plussa.
    Melsson, du har gjort ul dessutom, vilken vecka är du i?

och Vickan, precis plussat, gud vad kul 😍

Kan också meddela att jag tyvärr la ner familjeliv direkt efter att jag fick missfall för 2 månader sen, jag orkade verkligen inte. Mådde så fruktansvärt dåligt..

Men vet ni vad, nu har jag plussat igen, jag hade mellanblödingar under 5 dagar innan jag plussade, varför jag tog ett test var för att jag gått över mensdag och tempen steg satan. Svagt men positivt!
    Två dagar efter tog jag nytt som visade dubbel ökning. Digitala säger Gravid 1-2 vilket stämmer, ska väl ta ett nytt nästa helg.

Men till saken är att jag fortsatt ha spottings, fick även en liten blödning igår morse så trodde att du blir det missfall. Men nej, bara spottings efter det.

Har växtvärk och illamående, mina ömma bröst har dock minskat enormt mycket så lite orolig är jag.

Men för stunden, jag är gravid igen och jag hoppas innerligt att jag är en av dom som får spottings/lätta blödningar under början av graviditeten. 

Men det gör mig mer orolig såklart! 

• MalinJ
    Mathilda88 skrev 2023-10-29 20:08:19 följande:

Stort grattis MalinJ!!! Hoppas det går vägen denna gången! Är det en återföring eller spontan graviditet?

Tusen tusen tack ❤️
    Det är vanligt, vi har bara lämnat in alla prover hittills och ska invänta ett första besök. Dock har vi inte fått svar på våra prover mer än ett prov för mig som såg bra ut. 

Så detta känns toppen, och hoppas det betyder något att det gick fortare och bli gravid igen efter missfallet här för 2mån sen. 

• MalinJ

Vickan Tack! Vi är superglada men också oroliga, eller jag är! Min sambo är inte lika lätt orolig som jag är, så tiden får utvisa.

Men tänker att Allt som är annorlunda mot mina andra två graviditeter innan mf gör det bara mer bra, för då slipper jag oroa mig.

Ömma bröst, lätt illamående, minskad aptit, otroligt jävla trött denna gången. Känner av växtvärken men inte hela tiden. Den kommer och går liksom.
    Men så fort man känner minsta lilla av mer smärta lr annorlunda så blir jag rädd. 

Ska ta ett digitalt igen i helgen, det är sista och har det blivit mer så ringer jag in om detta på måndag.

Vi har ju som sagt lämnat in alla prover och ska ringa ch ställa oss i kö för en tid på måndag. Men det kanske istället blir att berätta om graviditeten istället.
    Även skriva in mig! 

Tog ju nya test i måndags tror jag det var och dom var starkare också. Så känns ändå bra just nu. 

Men hur långt har du gått nu? 

• MalinJ

Vad kul att din slagit om till 3+ och är på 5+0, nu blev jag rädd istället mirabillis.

Tog nämligen ett idag också och jag är på 5+1 och den visar 2-3, vilket iof också stämmer men hade blivit extra glad om den slog över på 3+.

Jag är beräknad till 4e juli (28dgr cykel). 

Känns väldigt skönt detta, jag vet förvisso att jag alltid varit låg hormonare så får hoppas det är därför min inte slog om till mer.
    Men vi är super glada!

Har inte skrivit in mig än för jag ville vänta in detta! Så på måndag ska jag ringa. Känns så kul!
    Men också läskigt för jag måste ringa Borås också och då förlorar vi utredningen. Men hoppas få veta våra provresultat Iaf.

Nu kan man slappna av lite och njuta!
    Jag vill såklart berätta för min familj men tänker att vi berättar runt jul/nyår istället. Om det går vägen vill säga!

Med mina mf i bagaget så lät det som att jag skulle få extra ultraljud när jag väl blir gravid så jag hoppas på att det erbjudandet fortfarande ligger kvar. 

Allt det vet jag mer om på måndag! 😍😍

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet