• Melsson

Vi som försökt en längre tid - första barnet

@Vickan tokblanka test idag med och mer vita krämiga flytningar än äggvit, hade lite ont i ena äggstocken i typ lördags-söndags så kan ha varit tidigare denna månad, eller så är den utebliven? Meeen känner lite att har det inte tagit sig på typ 16-17 ggr innan varför skulle det göra det nu😅 

men du, så mkt sjönk inte tempen ju? 0.1 grad bara?! Eller känner du andra menskänningar nu? 

Hur har det gått med tempen för dig idag Malin? 

• Melsson

@MalinJ men gud vad skumt?Förstår att du blir förvirrad.. Alltså ibland blir man ju inte klok på sin kropp. brukar du ibland ha mellanblödningar innan mens? Det kan ju vara genombrottsblödning eller bara mellanblödning som sagt, tempen ser ju fortsatt riktigt bra ut!!! Det är inte över förrän mensen är här ordentligt!!!!

Helt rätt att proppa godis, det gör jag med ikväll <3 

@Papaja10 Du behöver inte stressa upp dig än om det bara gått 4 månader, ?genomsnittet? för att bli gravid är8 mån, men även upp till ett år är inga konstigheter (även om det såklart är jättejobbigt för varje månad som går). Själv är man inne på månad typ 18 eller 19 av försök och har aldrig fått ett plus Så man börjar ju lessna ur lite. 

trackar du din ägglossning med stickor? Det är det första jag skulle börja med annars. Temp man använder är inte en vanlig febertermometer utan en med dubbla decimaler, jag själv har en från Natural Cycles, ett tips är att kolla in dom, då får man även tillgång till deras app att lägga in data i :)

• Melsson

Tack Vickan, har fått till det lite halvt, så inte helt kört om den kom tidigare! Vi ligger oftast 2-3 ggr/vecka oavsett ÄL eller ej.

Åh tjejer jag lider med er båda. Alltså denna jävla berg och dalbana, man borde få ett pris som orkar med allt detta? och din graf som såg så jäkla fin ut Vickan? 

Jag började tempa igen idag, dock nu när jag ser hur ert mående dök även om mensen inte ens kommit funderar jag på om man kanske bara skulle temps fram till konstaterad ÄL, annars blir det ju nästan att man får lite för mkt hopp? Eller känner ni att det är värt att temp efter ÄL ändå? Samtidigt så blir man ju ledsen som tusan varje månad det skiter sig ändå?. STOR kram till er båda <3 

helt rätt att ni båda unnade er massa götte iaf, så får ni ha en jättebra långhelg nu så gott det går ❤️

• Melsson

Lycka till Papaja, förhoppningsvis slipper du komma tillbaka till denna grupp men annars är du välkommen ❤️ 

Hur går det för er Malin och Vickan? Har mensen kommit?? 

jag själv blir inte klok på min kropp denna cykel, har ju haft ÄL flytningar men inget utslag på stickorna och nu idah fick jag en liten blödning? Så skumt?. 

• Melsson

Gick in och kikade i den tråden nu Malin, guud vad segt. Men på ett sätt skönt att mensen kom nu? Då är det bara att ta nya tag och hoppas på denna ÄL...Även om mensen alltid är jobbig när den dyker upp.. 

Jag är lite i samma båt som dig, blöder idag igen på CD19 så förstår ingenting haha.. Vill nästan också bara att denna cykel ska vara över...SUCK...Är så segt när kroppen ska börja krångla?!!

• Melsson
    MalinJ skrev 2023-01-09 11:13:30 följande:

Vad söt du är, men ja det är inte kul när den kommer ur sin fas för jag kan inte min kropp nu, jag verkar inte kunna gå på min vanliga menscykel nu och det känns så konstigt.

Men jag hoppas att den blir som den var innan allt ledsamt Som hänt. Vi får se :)

Men jasså, när brukar du få mens?

Ja jag vågar inte säga något för jag kan inte ens tracka min egna just nu 🙈

Nej det är ju jäkla skit alltså...Har läst någonstans att det är oftast en cykel/år man inte ägglossar, tänker kanske kan vara något sånt som gör att kroppen ballar ur? 

Jag brukar få mens CD29 annars så är 10 dagar för tidigt haha. Men hade lite problem med massa mellanblödningar i somras...så tror det kan vara någon obalans eller något i kroppen igen... 

en fråga till er som tempar mkt : Jag har ju börjat tempa nu..Dock vaknar jag ibland på natten och vaknar ofta kanske en halvtimme innan klockan ringer på morgonen....Måste man ta tempen direkt man vaknar? Tänker jag ibland kanske råkar ta temp kl 03 av misstag ibland då haha. Eller räcker det med när klockan ringer 06?
  • Melsson

Kanske hörde samman med uvin då om du inte brukar ha det? Känns som en uvi kan ställa till det en hel del!! Brukar du få det ofta? 

Ahh är ju smart man kan dra av eller lägga på om man råkar vakna en timme tidigare men ligger och vrider på sig, ska läsa på om det, tack!!! Nu försöker jag tempa Direkt klockan ringer på morgonen så att det blir samma tid iaf! 

jag trodde ju att jag inte hade haft någon ÄL eller att jag missat den, men visst ser det ut på grafen nedan (även om det är extremt få mätningar hehe) som jag ev kan ha haft det? 

• Melsson

Jaa hoppas jag hade ÄL iaf, dock så känns det ju aldrig bra med mellanblödningar, tredje dagen av det nu...

Då får jag hålla tummarna för en till dipp då hehe!! 

Snart slut på mens för din del iaf? Skönt :D 

Undrar hur det går för Vickan <3

• Melsson

Jag har btw roat mig på jobbet med att sitta och läsa i extremt många trådar här på FL och blev sugen att testa lite bisolvon nästa cykel haha :P 

• Melsson
    Vickan31 skrev 2023-01-10 15:39:30 följande:
    Melsson skrev 2023-01-10 13:08:04 följande:

Jaa hoppas jag hade ÄL iaf, dock så känns det ju aldrig bra med mellanblödningar, tredje dagen av det nu...

Då får jag hålla tummarna för en till dipp då hehe!! 

Snart slut på mens för din del iaf? Skönt :D 

Undrar hur det går för Vickan <3

Tack för all omtanke Melsson <3 Det gick tyvärr åt skogen för mig den här helgen eftersom mensen kom den 7/1 precis som beräknat. Mensvärk i tre dagar och allmänt deppig, men nu börjar det vända känner jag. Min sambo ska få lämna lite prover på fredag för vår fertilitetsutredning, så det känns i alla fall som ett steg framåt. 

Gud så märkligt med dina blödningar, jag vet ju att man kan få en blödning dels vid ägglossning och dels när ägget fäster, men tre dagar låter längre än man "ska" ha. Men din graf tycker jag visar på att du haft ägglossning nu, det var ju intressant! :D Känns det som att ni har en chans den här månaden då, att ni kunde pricka in okej? 

Angående tempen håller jag med om det Malin skrev, så jag brukar lägga till 0,1 grad om jag mäter en timme tidigare än vanligt, eller ta bort 0,1 grad om jag mäter en timme senare än vanligt så ska det gå att jämföra över tid trots att man kanske inte tempar exakt samma klockslag varje dag :) Men om du vaknar redan kl 03 och ändå kan somna om utan att kliva upp ur sängen så tänker jag att du inte behöver tempa då, utan då kan du ta tempen samma tid som vanligt om du förstår hur jag menar?

Och ja, jag är också nyfiken på bisolvon måste jag säga! Jag lyfte det med min sambo och han är på att testa vad som helst vid det här laget, men han ville ändå flika in att det inte lät helt troligt att det skulle funka xD 

Åhh så typiskt..Man blir ju verkligen lika deppig varje gång man får mens..Men skönt att ni är på G med utredning. Visst var det i februari ni hade tid där sen? Vi ska faktiskt på vårt första möte idag kl 13!!!!!! Så nervös!!

Smart det där med att lägga till eller ta bort 0,1 grad, på helgen skuttar jag inte direkt upp kl 06 haha :P 

Jaa som jag förstått är det bra om båda tar bisolvon, för tjejens del är det ju bra för att spermierna lättare ska kunna simma i sekretet, och för killens del att sperman blir lite lösare eller vad man säger :P Har kikat runt en del på tiktok om detta nu också och där säger dom att man ska ta det totalt en vecka, 4 dagar innan ÄL och sen 3 dagar efter... Tänker det skadar ju inte att testa, man börjar ju bli lite smått desperat haha. 

Spännande med din utbildning Mali :D Drömjobb ju!!!!
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet