• Anonym (GT)

Ni som fått ECT mot depression

Ja jag fick det 2007 efter att jag fått barn. Låg inne ganska länge. Sedan fick jag börja komma hem på helgerna. Det hjälpte mig mycket. Väldigt mycket faktiskt. Men det var ju verkligen inte omedelbart. Hur länge sedan var det du fick behandlingen?

• Anonym (GT)
    Anonym1720 skrev 2021-06-06 21:59:10 följande:
    Vad skönt att höra att du blev hjälpt smile1.gif vad menar du med att det inte var omedelbart, som du fick behandlingen eller som du blev hjälpt av den?

Jag fick den för 7 månader sen, hjälpte första månaden sen gick det bara utför. Vet inte om jag blev bipolär av den smile4.gif el om min ADHD blev värre eftersom jag nu sen en månad har upplevt ökad speedighet och den går inte ner smile4.gif
    Jag menar att det tog ganska lång tid för mig efter behandlingen tills att jag kände mig bättre.

Inte hört att det kan göra folk bipolära. Är det så?
  • Anonym (GT)
    Anonym1720 skrev 2021-06-06 22:22:52 följande:
    Hur lång tid då? Jag mådde ju bättre första månaden men sen bara upplevt försämring som går ständigt neråt smile4.gif

Nej men dom säger att jag troligen är det, och inte varit det tidigare, och antingen om det kom efter förlossningen, men upplevde bara depression då, speedigheten kom ngn månad efter ECT när dom försökte öka på min antidepp, och det kan vara bipolaritet då om man reagerar på att bli manisk av antidepp smile4.gif inget blev bättre av denna jävla behandling för mig smile4.gif det är min upplevelse som sagt.
    Några månader. Svårt att avgöra när det blev bättre. Det blev lite bättre efter några gånger. Och sedan ännu bättre. Har du gjort glesare behandlingar för att upprätthålla behandlingen?
  • Anonym (GT)

Är det läkarna som sagt att du ska sluta med antidepp? Det låter ju inte jättekonstigt att du mår så dåligt nu om du slutade för några veckor sedan, tänker jag. Det är ju precis nu som det lämnat kroppen.

• Anonym (GT)
    Anonym1720 skrev 2021-06-09 00:11:33 följande:
    Jag har aldrig varit det innan heller, det började efter ECT när dom började höja min SSRI, då blev jag så speedad så kunde inte inte ens sitta ner och äta. När vi trappade ut den så la det sig. Så vet inte vad det betyder. Om det kanske var för mycket serotonin i samband med ECT, eller om det var ett tecken på bipolär :-/ men var speedad under tiden med ja, tills det lagt sig

Sen gjorde dom en ny vändning med SSRI och då började det igen, satte ut den men rastlösheten fortsatt efteråt :-/ så vete fan vad det är, hoppas då mer på att det är ångest än bipolaritet i alla fall :-/
    Du är medveten om att man kan få fruktansvärda utsättningssymtom av SSRI? Det kan hålla i sig länge. Tycker att det låter som utsättningssymtom.
  • Anonym (GT)

Jag tror tyvärr att du saknar sjukdomsinsikt just nu TS. Fattar att du har det vidrigt jobbigt. Själv varit där jag låg inne trots att jag hade min lille son hemma hos pappa. Men du hade inte fått ECT om det inte hade varit nödvändigt. Om du var i en djup depression var du ju inte glad. Jag tvivlar på att livet funkade. Vet att du kommer att bli arg av detta, men försök att släppa dessa tankar och fokusera på att bli bättre.

• Anonym (GT)
    Anonym1720 skrev 2021-06-15 22:34:30 följande:
    Jo, det hade löst sig med mediciner, inte ECT och det hjälpte ju uppenbarligen inte, det är ju för att hjälpa människor ur psykoser eller katatoniska tillstånd och där var inte jag

Men jag antar du aldrig fick ECT, trots att du var inlagdECT ska ju vara sista utvägen, men det används alldeles för lättvindigt idag
    Jo det har jag fått och skrivit om tidigare i tråden.
Svar på tråden Ni som fått ECT mot depression