Inlägg från: Anonym (Alicia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alicia)

Testa Tinder fast jag är i förhållande

Nutid skrev 2021-06-07 16:51:31 följande:

Hej,

Jag lever i ett äktenskap som har mer eller mindre dött.
    Vi gör ett sista försök nu med en samtalsterapeft.
    Vi har inte haft sex på mer än 5 år och det från en nivå när vi hade mindre och mindre. I början av vårt förhållande hade vi sex typ nästan varje kväll.
    Det har gjort att jag har tappat gnistan.

Jag känner mig nu dock hoppfull för första gången på länge, antingen hittar vi tillbaka till varandra eller så tar det slut och då kan jag börja drömma igen.

Till saken, jag har nu skaffat ett hitte-på Tinderkonto med fejkbild.
    Mest för att jag är nyfiken om vilka som söker det finns någon som skulle vara interesserad. Jag har ett betalkonto så jag ser vilka som gillar men själv sveper jag gillar ej på allt. (Det kan omöjligt bli något eftersom jag inte är mig själv).

Är det någon annan som gjort lika och bör jag skämmas?

Alltså, jag skulle i princip klassa det där som otrohet. Är ett tinderkonto verkligen ditt sätt att göra "ett sista försök"? Att ni inte har haft sex på länge ger dig ingen rätt att skaffa tinder. Herregud.

Antingen försöker du på riktigt att få liv i ditt äktenskap igen eller så lämnar du nu på en gång. Du slösar både din och mans/frus tid genom att slamsa på tinder när det är meningen att ni ska ge ert äktenskap en sista chans.
  • Anonym (Alicia)
    Nutid skrev 2021-06-07 16:51:31 följande:

Är det någon annan som gjort lika och bör jag skämmas?

Och ja, det finns massvis med andra som gör exakt samma sak som du. Du är inte ensam om att vara otrogen. 
  • Anonym (Alicia)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-06-07 17:56:08 följande:
    Haha, det är definitivt INTE otrohet att ha ett fejkkonto på Tinder.
    Kanske inte för dig, men för mig är det det.
  • Anonym (Alicia)
    Nutid skrev 2021-06-07 18:11:48 följande:
    Jag letar inte knull och kommer deffinetivt inte att vara otrogen i så fall hade jag väl varit det nån gång under alla dessa år.

Det jag vet nu att antingen blir det bra vilket jag hoppas på.
    Eller så tar det slut. Och för första gången börjar jag tänka på hur skulle ett sånt liv vara. 
    Fast du är ju redan otrogen? Otrohet handlar inte bara om sex. 

Annars kan du ju fråga din partner om vad hen tycker om ditt tinderkonto? För om du inte tycker att du är otrogen bör det ju inte vara något du måste gömma, eller hur?
  • Anonym (Alicia)
    Nutid skrev 2021-06-07 19:31:34 följande:
    Jag har inte berättat att jag har ett fejkkonto däremot har jag berättat att jag skriver här,,, vilket jag nog kan uppleva som farligare eftersom jag försöker att vara ärlig här gömd bakom anonymiteten. Jämfört med ett tinderkonto som är helt tyst. Jo visst ska jag avsluta kontot jag har i princip sett vad jag behövde se. och får jag tro svaren på tråden så borde jag skämmas,
    Dock skäms jag inte eftersom jag inte har interagerat.
    Fast du har ju börjat kolla efter andra? Det är ju inte oskyldigt eller neutralt beteende om man är i en relation. Du är ju knappast trogen din fru om du aktivt har börjat kolla runt på dejtingappar, även om du inte pratar med nån.

Annars borde du ju som sagt kunna prata öppet med din fru om att du har skaffat tinder. Känner du dig bekväm nog med vad du har gjort för att prata med henne om det? 
  • Anonym (Alicia)
    Nutid skrev 2021-06-08 00:16:22 följande:
    Jag är osäker på om jag är bekväm med det, är dålig på att prata i största allmänhet. Dock har jag berättat att jag pratar här på FL. (kan vara nog så allvarligt tänker jag efter som min ansats är att våga vara ärlig bakom anonymitetens sköld)

..Tror efter närmare eftertanke att det inte är några större problem att berätta.
    Har annat som jag har svårtare att berätta om eller fråga om.
    Som vi har pratat om den sista tiden. jag har fått en del svar som jag varit rädd för att höra.

Eftersom sexlivet har varit dött har jag smygit med porr och onani eftersom jag av någon underlig anledning skäms. Tänker att det ligger på samma nivå och att det är svårare för mig att prata om.

Det har varit jättedumt mellan jag har känt mig avisad och otillräcklig och dragit mig undan. Hon tycker att jag har blivit kall.
    Jag har tänkt att jag någon gång ändå måste visa att jag åtrår henne, vilket hon har uppfattat som om inte bryr mig om henne utan bara vill ha sex och jag har blivit än mer passiv... så till slut finns det ingen spänning kvar mellan oss.
    Vad du gör med din egen kropp är ju din ensak och inget du bör skämmas för i ett förhållande tycker jag. Porr är väl mer av en smaksak från person till person om det är okej.

Men att gå in på tinder för att se om gräset är grönare på andra sidan eller om du bör stanna med frugan är ju rätt gränsöverskridande, tycker du inte det? Men visst, ta upp vad du gjort med henne ändå så får hon avgöra själv. Det förtjänar hon att få göra.
Svar på tråden Testa Tinder fast jag är i förhållande