• Nutid

    Testa Tinder fast jag är i förhållande

    Hej,

    Jag lever i ett äktenskap som har mer eller mindre dött.
    Vi gör ett sista försök nu med en samtalsterapeft.
    Vi har inte haft sex på mer än 5 år och det från en nivå när vi hade mindre och mindre. I början av vårt förhållande hade vi sex typ nästan varje kväll.
    Det har gjort att jag har tappat gnistan.

    Jag känner mig nu dock hoppfull för första gången på länge, antingen hittar vi tillbaka till varandra eller så tar det slut och då kan jag börja drömma igen.

    Till saken, jag har nu skaffat ett hitte-på Tinderkonto med fejkbild.
    Mest för att jag är nyfiken om vilka som söker det finns någon som skulle vara interesserad. Jag har ett betalkonto så jag ser vilka som gillar men själv sveper jag gillar ej på allt. (Det kan omöjligt bli något eftersom jag inte är mig själv).

    Är det någon annan som gjort lika och bör jag skämmas?

  • Svar på tråden Testa Tinder fast jag är i förhållande
  • Anonym (som det är)
    Nutid skrev 2021-06-07 16:51:31 följande:

    Hej,

    Jag lever i ett äktenskap som har mer eller mindre dött.
    Vi gör ett sista försök nu med en samtalsterapeft.
    Vi har inte haft sex på mer än 5 år och det från en nivå när vi hade mindre och mindre. I början av vårt förhållande hade vi sex typ nästan varje kväll.
    Det har gjort att jag har tappat gnistan.

    Jag känner mig nu dock hoppfull för första gången på länge, antingen hittar vi tillbaka till varandra eller så tar det slut och då kan jag börja drömma igen.

    Till saken, jag har nu skaffat ett hitte-på Tinderkonto med fejkbild.
    Mest för att jag är nyfiken om vilka som söker det finns någon som skulle vara interesserad. Jag har ett betalkonto så jag ser vilka som gillar men själv sveper jag gillar ej på allt. (Det kan omöjligt bli något eftersom jag inte är mig själv).

    Är det någon annan som gjort lika och bör jag skämmas?


    Grattis du har tagit det första steget till otrohet.

    Gör alla en tjänst och sluta fjanta dig, du vet var du är på väg med både ditt tinderkonto och denna tråd. Denna tråd är till för att försöka få andras hjälp att rättfärdiga det för dig själv och det kommer du såklart få, FL kryllar av människor som varit otrogna och alla kommer uppmuntra dig och förstå dig.

    Men oavsett vad så VET du att det är FEL och att det du borde göra är at skilja dig först och sen kan du leta knull på nätet.
  • Anonym (eh)

    Det är ju helt meningslöst att ha en fejkbild eftersom det ju inte är du och därför inte säger ett dugg om hur din Tinderkarriär skulle bli. Tänk om du faller för någon nu och så har du ljugit om din profil och kan inte lära känna personen eller visa vem du är. Mycket idiotiskt!

  • Nutid
    Anonym (eh) skrev 2021-06-07 17:27:08 följande:

    Det är ju helt meningslöst att ha en fejkbild eftersom det ju inte är du och därför inte säger ett dugg om hur din Tinderkarriär skulle bli. Tänk om du faller för någon nu och så har du ljugit om din profil och kan inte lära känna personen eller visa vem du är. Mycket idiotiskt!


    Hej det är ju hela meningen att jag inte ska kunna falla för någon.
    Jag är ju bara nyfiken. Jag tänker absolut inte inleda något förhållande innan mitt nuvarande tagit slut.
  • Anonym (Alicia)
    Nutid skrev 2021-06-07 16:51:31 följande:

    Hej,

    Jag lever i ett äktenskap som har mer eller mindre dött.
    Vi gör ett sista försök nu med en samtalsterapeft.
    Vi har inte haft sex på mer än 5 år och det från en nivå när vi hade mindre och mindre. I början av vårt förhållande hade vi sex typ nästan varje kväll.
    Det har gjort att jag har tappat gnistan.

    Jag känner mig nu dock hoppfull för första gången på länge, antingen hittar vi tillbaka till varandra eller så tar det slut och då kan jag börja drömma igen.

    Till saken, jag har nu skaffat ett hitte-på Tinderkonto med fejkbild.
    Mest för att jag är nyfiken om vilka som söker det finns någon som skulle vara interesserad. Jag har ett betalkonto så jag ser vilka som gillar men själv sveper jag gillar ej på allt. (Det kan omöjligt bli något eftersom jag inte är mig själv).

    Är det någon annan som gjort lika och bör jag skämmas?


    Alltså, jag skulle i princip klassa det där som otrohet. Är ett tinderkonto verkligen ditt sätt att göra "ett sista försök"? Att ni inte har haft sex på länge ger dig ingen rätt att skaffa tinder. Herregud.

    Antingen försöker du på riktigt att få liv i ditt äktenskap igen eller så lämnar du nu på en gång. Du slösar både din och mans/frus tid genom att slamsa på tinder när det är meningen att ni ska ge ert äktenskap en sista chans.
  • Anonym (Alicia)
    Nutid skrev 2021-06-07 16:51:31 följande:

    Är det någon annan som gjort lika och bör jag skämmas?


    Och ja, det finns massvis med andra som gör exakt samma sak som du. Du är inte ensam om att vara otrogen. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Alicia) skrev 2021-06-07 17:47:17 följande:
    Och ja, det finns massvis med andra som gör exakt samma sak som du. Du är inte ensam om att vara otrogen. 
    Haha, det är definitivt INTE otrohet att ha ett fejkkonto på Tinder.
  • Anonym (Blä)

    Kryllar av upptagna inne på tinder.

    Känns rätt taskigt o använda fejkbild för o locka matchningar, det säger inget om att du får matchningar med dina egna bilder.

    Sen hoppas jag att du är ärlig med att du är gift om du chattar så du inte ger någon falska förhoppningar.

    Sen är väl denna gärningen lååångt från att jobba på äktenskapet? Du verkar hoppas på att utgången är singellivet. Varför inte göra slut direkt då?

  • Anonym (Alicia)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-06-07 17:56:08 följande:
    Haha, det är definitivt INTE otrohet att ha ett fejkkonto på Tinder.
    Kanske inte för dig, men för mig är det det.
  • Anonym (eh)
    Nutid skrev 2021-06-07 17:38:23 följande:
    Hej det är ju hela meningen att jag inte ska kunna falla för någon.
    Jag är ju bara nyfiken. Jag tänker absolut inte inleda något förhållande innan mitt nuvarande tagit slut.
    Haha vad knäppt + att du lurar människor! Vad är poängen med det. Du kommer ju bara bli frestad när du ser alla snyggingar på jakt efter lite snabbsex online.
Svar på tråden Testa Tinder fast jag är i förhållande