• Nutid

Testa Tinder fast jag är i förhållande

Hej,

Jag lever i ett äktenskap som har mer eller mindre dött.
    Vi gör ett sista försök nu med en samtalsterapeft.
    Vi har inte haft sex på mer än 5 år och det från en nivå när vi hade mindre och mindre. I början av vårt förhållande hade vi sex typ nästan varje kväll.
    Det har gjort att jag har tappat gnistan.

Jag känner mig nu dock hoppfull för första gången på länge, antingen hittar vi tillbaka till varandra eller så tar det slut och då kan jag börja drömma igen.

Till saken, jag har nu skaffat ett hitte-på Tinderkonto med fejkbild.
    Mest för att jag är nyfiken om vilka som söker det finns någon som skulle vara interesserad. Jag har ett betalkonto så jag ser vilka som gillar men själv sveper jag gillar ej på allt. (Det kan omöjligt bli något eftersom jag inte är mig själv).

Är det någon annan som gjort lika och bör jag skämmas?

• Svar på tråden Testa Tinder fast jag är i förhållande
  • Nutid
    Anonym (Alicia) skrev 2021-06-07 20:09:27 följande:
    Fast du har ju börjat kolla efter andra? Det är ju inte oskyldigt eller neutralt beteende om man är i en relation. Du är ju knappast trogen din fru om du aktivt har börjat kolla runt på dejtingappar, även om du inte pratar med nån.

Annars borde du ju som sagt kunna prata öppet med din fru om att du har skaffat tinder. Känner du dig bekväm nog med vad du har gjort för att prata med henne om det? 
    Jag är osäker på om jag är bekväm med det, är dålig på att prata i största allmänhet. Dock har jag berättat att jag pratar här på FL. (kan vara nog så allvarligt tänker jag efter som min ansats är att våga vara ärlig bakom anonymitetens sköld)

..Tror efter närmare eftertanke att det inte är några större problem att berätta.
    Har annat som jag har svårtare att berätta om eller fråga om.
    Som vi har pratat om den sista tiden. jag har fått en del svar som jag varit rädd för att höra.

Eftersom sexlivet har varit dött har jag smygit med porr och onani eftersom jag av någon underlig anledning skäms. Tänker att det ligger på samma nivå och att det är svårare för mig att prata om.

Det har varit jättedumt mellan jag har känt mig avisad och otillräcklig och dragit mig undan. Hon tycker att jag har blivit kall.
    Jag har tänkt att jag någon gång ändå måste visa att jag åtrår henne, vilket hon har uppfattat som om inte bryr mig om henne utan bara vill ha sex och jag har blivit än mer passiv... så till slut finns det ingen spänning kvar mellan oss.
  • Nutid

Tack för all respons,

Ni har starkare åsikter än jag väntade mig.

Men tack vare det ni säger,

Förstår jag att jag absolut ska berätta för min fru.

Jag har upptäckt att jag ofta inte tänker som andra jag till och med förvånar mig själv.

Nu när vi äntligen pratar med varandra så frågade jag om hon inte saknade sex.

Hon svarade: egentligen inte, vilket gjorde mig ledsen (inget konstigt, jag ser det svårt att vi ska hitta åtrån framåt)

Hon tycker att det är konstigt jag blir så ledsen och frågade hade det varit bättre om jag vore otrogen? Det är nu jag regerar konstigt för när jag känner efter tänker mitt hjärta att ja det hade varit bättre.

Rent förståndmässigt ska ju otrohet vara mycket sämre, men mitt hjärta säger det förhållande som jag drömmer om, det vi en gång hade känns väldigt ouppnåligt

• Anonym (Alicia)
    Nutid skrev 2021-06-08 00:16:22 följande:
    Jag är osäker på om jag är bekväm med det, är dålig på att prata i största allmänhet. Dock har jag berättat att jag pratar här på FL. (kan vara nog så allvarligt tänker jag efter som min ansats är att våga vara ärlig bakom anonymitetens sköld)

..Tror efter närmare eftertanke att det inte är några större problem att berätta.
    Har annat som jag har svårtare att berätta om eller fråga om.
    Som vi har pratat om den sista tiden. jag har fått en del svar som jag varit rädd för att höra.

Eftersom sexlivet har varit dött har jag smygit med porr och onani eftersom jag av någon underlig anledning skäms. Tänker att det ligger på samma nivå och att det är svårare för mig att prata om.

Det har varit jättedumt mellan jag har känt mig avisad och otillräcklig och dragit mig undan. Hon tycker att jag har blivit kall.
    Jag har tänkt att jag någon gång ändå måste visa att jag åtrår henne, vilket hon har uppfattat som om inte bryr mig om henne utan bara vill ha sex och jag har blivit än mer passiv... så till slut finns det ingen spänning kvar mellan oss.
    Vad du gör med din egen kropp är ju din ensak och inget du bör skämmas för i ett förhållande tycker jag. Porr är väl mer av en smaksak från person till person om det är okej.

Men att gå in på tinder för att se om gräset är grönare på andra sidan eller om du bör stanna med frugan är ju rätt gränsöverskridande, tycker du inte det? Men visst, ta upp vad du gjort med henne ändå så får hon avgöra själv. Det förtjänar hon att få göra.
  • Mandel

Ursäkta mig, men så gör man bara inte! Du lurar din partner och du lurar även ev tjejer/kvinnor som svarar på din profil.
    Det är en sak om något "råkar" hända på en fest eller krogen, men att aktivt sitta och lura folk är inte okej.

Fy vad irriterad jag blev på alla dessa män på dejtingsajterna som när man kommit så långt att det var dags att boka riktig dejt klämde ur sig att de var i förhållande...

Prata med varandra och se om ni kan rädda ert förhållande eller inse att det är kört, gör slut och gå vidare och börja om!
    Var inte ett fegt kräk och kör dubbelt eller stannar kvar för att du inte hittar något bättre att flytta till direkt! Våga vara ensam!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Håller med)
    Mandel skrev 2021-06-08 08:26:35 följande:

Ursäkta mig, men så gör man bara inte! Du lurar din partner och du lurar även ev tjejer/kvinnor som svarar på din profil.

Det är en sak om något "råkar" hända på en fest eller krogen, men att aktivt sitta och lura folk är inte okej.

Fy vad irriterad jag blev på alla dessa män på dejtingsajterna som när man kommit så långt att det var dags att boka riktig dejt klämde ur sig att de var i förhållande...

Prata med varandra och se om ni kan rädda ert förhållande eller inse att det är kört, gör slut och gå vidare och börja om!

Var inte ett fegt kräk och kör dubbelt eller stannar kvar för att du inte hittar något bättre att flytta till direkt! Våga vara ensam!

Oj vad arg man blev.. Men jag håller helt och hållet med dig.

Jag som man skulle också bli oerhört arg över att någon kvinna man tror att man klickar med visar sig vara i ett förhållande. Om inte annat så är det sånt slöseri på någon annans tid.

Innan man gör något alls som att ens TITTA efter en ny partner (oavsett om man tänker agera på det eller ej) så bör man lämna sin nuvarande partner först.

Håller helt med om att man ska våga vara ensam..

Livet är så mycket mer än bara ha en partner... Att leva ensam kan vara underbart med, sen kan man träffa ny partner på en tryggare bas så att säga. Detta brukar fungera bättre i längden för de flesta.
  • Nutid

Eftersom appen funkar som så: att match blir det enbart om bägge skickar skickar like. Eftersom som jag kategoriskt inte skickar like till någon så blir det ingen kontakt.

Alltså har jag inte lurats någon mer än att de inte får någon respons.
    Vilket måste hända massvis med gånger, för män oftare än kvinnor dock.
  • Nutid

Hur kan något råka hända? Det spelar ju i en helt annan division och en otrohet råkar inte hända, inte i min värld i alla fall.
  • Mandel
    Nutid skrev 2021-06-08 08:58:20 följande:
    Eftersom appen funkar som så: att match blir det enbart om bägge skickar skickar like. Eftersom som jag kategoriskt inte skickar like till någon så blir det ingen kontakt.

Fast vad har du där att göra om du inte klickar och verkligen "lär känna" kvinnorna? Som en dreglande hund vid en köttdisk och står och velar mellan bitarna eller vad är syftet? 
    Vad är syftet med att snoka runt på en dejtingapp om man inte tänker dejta?

Inte konstigt att det dyker upp trådar här på fl med frustrerade människor som tycker dejtingsvängen är skit när det uppenbarligen är mängder av människor som är i syltburken och petar fast de inte har där att göra.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Victoria)
    Nutid skrev 2021-06-08 08:58:20 följande:

Du verkar fortfarande inte fatta. Det är själva faktumet att du hänger på Tinder som är problemet. Inte åt vilket håll du swipar eller om du har din egen bild eller någon annans. Du hänger ju på en dejtingapp för att se vad mer som finns där ute. I de flesta förhållanden är sånt beteende inte okej. 
  • Nutid
    Anonym (Håller med) skrev 2021-06-08 08:44:37 följande:
    Oj vad arg man blev.. Men jag håller helt och hållet med dig.

Jag som man skulle också bli oerhört arg över att någon kvinna man tror att man klickar med visar sig vara i ett förhållande. Om inte annat så är det sånt slöseri på någon annans tid.

Innan man gör något alls som att ens TITTA efter en ny partner (oavsett om man tänker agera på det eller ej) så bör man lämna sin nuvarande partner först.

Håller helt med om att man ska våga vara ensam..

Livet är så mycket mer än bara ha en partner... Att leva ensam kan vara underbart med, sen kan man träffa ny partner på en tryggare bas så att säga. Detta brukar fungera bättre i längden för de flesta.
    Jag håller med i princip att man avslutar ett förhållande innan man går in i ett annat eller söker efter något annat.

Men det är ett jävligt stort och jobbigt beslut att fatta. 

När man ska bestämma stora beslut i annat är väl kunskap väldigt viktigt?

Jag är en väldigt långsikt tänkande människa och min fru är mitt enda parförhållande någonsin.  Jag har avstått från förhållanden tidigare för att jag har tänkt för långt fram "det kommer inte att funka för att..... (Något jag ångrar i efterhand)

Om det nu tar slut ser jag tydligt en massa saker som blir sämre. (hus barn släkt m.m.). Men jag vill inte välja att vara kvar av sådan anledningar.

Och som jag skrivit i tråden innan så är det ingen som får match med min fejkprofil eftersom jag aldrig ger nån like.
Svar på tråden Testa Tinder fast jag är i förhållande