Mrs Moneybags skrev 2021-06-08 13:06:28 följande:
Det är inte rätt det du gör, men jag kan ändå förstå dig.
Har man varit utan sex i fem år mot sin vilja kan man nog klassa förhållandet som stendött. Tror faktiskt inte man kan hitta tillbaka till ett fungerande samliv från det, men det finns säkert undantag som har lyckats.
Många här är arga på TS, men även hans fru är delaktig i detta genom att ha avvisat honom i fem års tid. It takes two to tango. Tinder-kontot är bara ett symtom på hur dåligt äktenskapet är.
Självklart är vi båda skyldiga och båda missnöjda, vi har väl bägge väntat på den andre.
Jag har varit ner och känt mig avisad, hon har tyckt att jag stängt henne ute rent känslomässigt. När jag har försökt vara nära bara för att vara nära har hon ändå uppfattat det som sexuellt. Och jag blivit mer stängd. En riktigt dålig cirkel. De senaste åren har det på ett sätt gått bättre eftersom jag helt kopplat bort möjligheten till sex.
Jag har försökt att vara den man hon önskar jag försökt att hålla ordning, öppna mig och samtala, mm. Jag har satt upp flera "deadline" när de måste ha blivit bättre, vilket alla har passerats utan att jag gjort slut. Allt eftersom jag verkligen älskar henne och fortfarande hoppas.
Jag har tänkt med par terapin ska det antingen bli bra eller så ska det ta slut.
Jag har frågat henne hur ser målet ut och hur hon upplevde vår relation från början av förhållandet. Jag fick en del svar som förvånade mig. Och sett ur den synvinkeln så kanske det jag tänker "bli bra" finns när vi inte har samma bild.
D.v.s. det finns en tredje väg som jag måste ta ställning till
Dessutom hänvisade hon till, säger alla andra (hennes väninnor).
Jag tyckte att det lät konstigt och använt FL lite som nått sätt att få reda i hur andra tänker. Jag har berättat att jag är på FL.