• Nutid

Testa Tinder fast jag är i förhållande

Hej,

Jag lever i ett äktenskap som har mer eller mindre dött.
    Vi gör ett sista försök nu med en samtalsterapeft.
    Vi har inte haft sex på mer än 5 år och det från en nivå när vi hade mindre och mindre. I början av vårt förhållande hade vi sex typ nästan varje kväll.
    Det har gjort att jag har tappat gnistan.

Jag känner mig nu dock hoppfull för första gången på länge, antingen hittar vi tillbaka till varandra eller så tar det slut och då kan jag börja drömma igen.

Till saken, jag har nu skaffat ett hitte-på Tinderkonto med fejkbild.
    Mest för att jag är nyfiken om vilka som söker det finns någon som skulle vara interesserad. Jag har ett betalkonto så jag ser vilka som gillar men själv sveper jag gillar ej på allt. (Det kan omöjligt bli något eftersom jag inte är mig själv).

Är det någon annan som gjort lika och bör jag skämmas?

• Svar på tråden Testa Tinder fast jag är i förhållande
  • Nutid
    Anonym (som det är) skrev 2021-06-08 14:43:32 följande:
    Tar du upp dit Tinderkonto i era tydliga samtal oxå, eller råkar du bara utelämna det?
    jag inser efter den tydliga rekion jag fått här att jag ska göra det
  • Mrs Moneybags
    Anonym (som det är) skrev 2021-06-08 14:40:40 följande:
    Skillnaden är att det hon gör gör hon öppet och ger TS en chans att förhåplla sig till det och välja vad han vill göra av det medan det han gör gör han bakom ryggen på henne och ger henne ingen chans att förhålla sig till och göra egna val... du ser inte en viss skillnad där?
    Nja, vi vet ju faktiskt inte ett dugg om vad TS fru gör eller inte gör och om hon gör något bakom hans rygg. Men visst, vi kan utgå ifrån att hon gör allt öppet för diskussionens skull. 

Som jag sa förut - han gör fel. 
  • Anonym (som det är)
    Mrs Moneybags skrev 2021-06-08 15:03:37 följande:
    Nja, vi vet ju faktiskt inte ett dugg om vad TS fru gör eller inte gör och om hon gör något bakom hans rygg. Men visst, vi kan utgå ifrån att hon gör allt öppet för diskussionens skull. 

Som jag sa förut - han gör fel. 
    Ja, vi vet inte men vi vet vad TS gör och det enda vi har att förhålla oss till är vad vi vet. Så det är väl ganska dumt att försöka föra ett resonemang på hittepåsaker vi inte vet exiterar?

Det blir ju lika dumt som att säga att det är nog ok att jag snor min polares pengar för han snor kanske mina med. Det är ju inte annat är ren rationalisering och/eller projicering där man lägger sina egna (faktiska) brister på andra för att rättfärdiga dem.
  • Nutid
    Mrs Moneybags skrev 2021-06-08 13:06:28 följande:

Det är inte rätt det du gör, men jag kan ändå förstå dig. 

Har man varit utan sex i fem år mot sin vilja kan man nog klassa förhållandet som stendött. Tror faktiskt inte man kan hitta tillbaka till ett fungerande samliv från det, men det finns säkert undantag som har lyckats. 

Många här är arga på TS, men även hans fru är delaktig i detta genom att ha avvisat honom i fem års tid. It takes two to tango. Tinder-kontot är bara ett symtom på hur dåligt äktenskapet är. 

Självklart är vi båda skyldiga och båda missnöjda, vi har väl bägge väntat på den andre.

Jag har varit ner och känt mig avisad, hon har tyckt att jag stängt henne ute rent känslomässigt. När jag har försökt vara nära bara för att vara nära har hon ändå uppfattat det som sexuellt. Och jag blivit mer stängd. En riktigt dålig cirkel. De senaste åren har det på ett sätt gått bättre eftersom jag helt kopplat bort möjligheten till sex.

Jag har försökt att vara den man hon önskar jag försökt att hålla ordning, öppna mig och samtala, mm. Jag har satt upp flera "deadline" när de måste ha blivit bättre, vilket alla har passerats utan att jag gjort slut. Allt eftersom jag verkligen älskar henne och fortfarande hoppas.

Jag har tänkt med par terapin ska det antingen bli bra eller så ska det ta slut.

Jag har frågat henne hur ser målet ut och hur hon upplevde vår relation från början av förhållandet. Jag fick en del svar som förvånade mig. Och sett ur den synvinkeln så kanske det jag tänker "bli bra" finns när vi inte har samma bild.

D.v.s. det finns en tredje väg som jag måste ta ställning till

Dessutom hänvisade hon till, säger alla andra (hennes väninnor).

Jag tyckte att det lät konstigt och använt FL lite som nått sätt att få reda i hur andra tänker. Jag har berättat att jag är på FL.

• Nutid
    Anonym (Blä) skrev 2021-06-08 13:19:29 följande:
    Bra liknelse med hemnet o jobbannonser. Men vad kommer du fram till då, i din titt på tinder? Är de andra objekten mer attraktiva?

Helt ärligt (från en tinderanvändare). Det går liksom inte o bedöma en sådan sak av att bara titta på bilder och inte chatta eller dejta. Du kan lika gärna spana in kvinnor på stan liksom. Kvinnor är oftast mer selektiva i sina swipes än män, så bara för att utbudet kanske finns så betyder det inte att du skulle bli erbjuden bostaden eller jobbet.

Du är helt klart olycklig i det förhållandet du lever i nu. Gör slut och hitta din egen lycka. Sen vad som än händer med dejting i framtiden är sin sak.
    Det är lite som jag förväntade mig,
    kvinnorna framställer ett liv som i det närmaste som de vill ha det de har barn var annan vecka tränar och gillar naturen söker "seriöst" efter någon som passa rakt in i deras liv. Eller så skriver de inget. De iaktagelser jag framförallt har gjort är komentaren söker seriöst samt att det ändå är så pass många som ändå söker date på Tinder jag tänker att många har en profill utan att egentligen inte vara så aktiv. 
  • Anonym (Blä)
    Nutid skrev 2021-06-08 17:18:41 följande:

Det är lite som jag förväntade mig,

kvinnorna framställer ett liv som i det närmaste som de vill ha det de har barn var annan vecka tränar och gillar naturen söker "seriöst" efter någon som passa rakt in i deras liv. Eller så skriver de inget. De iaktagelser jag framförallt har gjort är komentaren söker seriöst samt att det ändå är så pass många som ändå söker date på Tinder jag tänker att många har en profill utan att egentligen inte vara så aktiv. 

Haha, men grejen är att man kan inte vara för ärlig i en sådan presentation. Anledningen till att många har 'söker seriöst' i texten är att det kryllar av upptagna män som dig o män som bara vill ligga och sen försvinner.

Jag vill också ligga, massor faktiskt men med en o samma person. Men säger man det till en man blir dom rädda eller tror att man ligger med vem som helst.
  • Anonym (Förstår)

Blir egentligen inte förvånad över moralismen här.

Folk som förväntar sig att människor är robotar som styrs av förnuft. Och som inte riktigt fattar hur världen funkar.

ALLA som lever missnöjda i ett snustorrt, sexlöst, dåligt förhållande kommer förr eller senare börja spana in andra. Kanske börja drömma om ett annat liv. Spanandet är en naturlig drift och är svår att undvika.

Plötsligt upptäcker man personer i vardagen, i sin närhet, på stan. Man ser på dem på ett annat sätt än tidigare.

Detta kan vara första steget mot otrohet men det kan också vara ett uppvaknande. Man upptäcker något man verkligen saknar och längtar efter. Det kan leda till att man får energi och mod att förbättra sitt äktenskap, man vågar ta upp problem och försöka hitta lösningar.

Det kan vara vara ett steg mot en separation, om man inte hittade lösningar.

Att man efter 5 sexlösa år blir nyfiken på andra, kanske undrar om man har något värde på marknaden är förståeligt, mänskligt och naturligt. Det är inte omöjligt att det kan leda till otrohet men inte alls säkert. Det kan lika gärna leda till att ts inser att gräset inte är grönare, eller till ett beslut att han inte vill vara utan känslan av ömsesidig sexuell attraktion.

Om jag hade nekat min partner sex i 5 år hade jag varken blivit förvånad eller upprörd om han kollar in marknaden. Kanske lite ledsen men det beror på mina känslor.

Jag skulle nog bara fråga om han bestämt sig och be honom berätta förmåga innan han börjar ligga med nån så jag kan ta ställning till om jag vill vara kvar.

Hur hett kan man älska någon om man inte känner nån attraktion?

Hur god fru är man om man förnekar sin man sex och förväntar sig att han aldrig mer ska få ligga?

• Nutid
    Anonym (Blä) skrev 2021-06-08 18:41:59 följande:
    Haha, men grejen är att man kan inte vara för ärlig i en sådan presentation. Anledningen till att många har 'söker seriöst' i texten är att det kryllar av upptagna män som dig o män som bara vill ligga och sen försvinner.

Jag vill också ligga, massor faktiskt men med en o samma person. Men säger man det till en man blir dom rädda eller tror att man ligger med vem som helst.
    Visst är det så att det på nått viss är ett spel,

Men jag tänker att det på ett sätt är mycket bättre än på krog-raggandets tid. främst för de som är lite mer försynta både kvinnor och män. De som är inne på Tinder har ju är by fact intresserade och eftersom appen funkar som så att bägge måste gilla så slipper ju man alla som man inte är intresserade av.

Nu vet jag inte hur gamal du är men lite det du skriver är det som motsäger min frus påstående att sex inte längre är viktigt för kvinnor när de bir lite äldre 40+. 
  • Anonym (Blä)
    Nutid skrev 2021-06-08 22:13:17 följande:

Men jag tänker att det på ett sätt är mycket bättre än på krog-raggandets tid. främst för de som är lite mer försynta både kvinnor och män. De som är inne på Tinder har ju är by fact intresserade och eftersom appen funkar som så att bägge måste gilla så slipper ju man alla som man inte är intresserade av.

Nu vet jag inte hur gamal du är men lite det du skriver är det som motsäger min frus påstående att sex inte längre är viktigt för kvinnor när de bir lite äldre 40+. 

Hur kan hon uttala sig om alla kvinnor?

Jag är 46 och sex är viktigare än någonsin för mig. Aldrig varit så kåt som jag varit efter 40. En del tappar lusten i klimakteriet, andra får mer.
  • Guldnovan
    Nutid skrev 2021-06-08 22:13:17 följande:

Ledsen men det stämmer inte. . det är fortfarande viktigt för väldigt många. Jag är 55 och har mer lust än nånsin. Underbart att slippa preventivmedel för det kan ställa till med mer än just förhindra graviditet. 
    Jag hade inte lust att ligga med min man däremot. Min sexlust kom tillbaks efter separationen
    Det används säkert som ett svepskäl av en del kvinnor för att slippa se den verkliga orsaken. Det är inte lätt att säga att man inte vill ha sex med han/hon längre så då kan man istället skylla på åldern.

Önskar er båda styrka att lösa det på bästa sätt. Det är inte jordens undergång att skiljas.  
Svar på tråden Testa Tinder fast jag är i förhållande