• AndreaBD

Är det dags?

Att du har stått ut så länge med detta! Det är psykiskt misshandel, faktiskt. Jag anser inte att du har gjort något farligt alls, men OM hon verkligen tycker det - varför är hon då ihop med dig? Tycker man att partnern är så hemsk så lämnar man väl relationen, istället för att bråka och använda partnern som slagpåse? 

Så jag undrar: Tror du hon är kvar av praktiska skäl, kanske ekonomiska, eller för barnet och skulle vilja lämna relationen egentligen? I så fall är det verkligen bäst att separera. Eller är det mer så att hon har ett behov av att ha sånt drama? Och varför? Har hon blivit utsatt för sexuella övergrepp, eftersom hon överreagerar så om porren? 

Om jag vore du, skulle jag lämna, faktiskt. 

• AndreaBD
    Turismo skrev 2021-06-09 16:00:06 följande:

VIll även vara tydlig med, ang porren, att jag inte på något sätt kollar regelbundet och har någon slags problem med det. Dock har jag, som sagt, sovit på en tältsäng i vardagsrummet de senaste fem åren eller så och mängden gr vi varit med varandra under den tiden är väl ungefär lika många. Så ja - det har hänt. Och en av dessa kom hon på mig vilket hon inte velat släppa sedan dess.

Herregud, varför har du gått med på sånt? Jag menar, det är väl ditt sovrum också? 
  • AndreaBD
    Turismo skrev 2021-06-09 16:29:07 följande:

Ja, jag vet...kan inte riktigt svara på det. På något sätt skedde det stegvis och började när dottern var liten för att min fru hade svårt att sova då - hon är väldigt lättväckt. Sedan bytte min fru jobb till ett där hon pendlar och går upp vid fem på morgonen och därför lägger sig vid åtta på kvällen. Så tidigt vill såklart inte jag som börjar vid nio på morgonen alltid sova, så därför fick hon mig ibland att sova därnere för att inte väcka henne när jag skulle lägga mig. Sedan blev det liksom stegvis mer och mer normaliserat tills jag alltid sov där. Vid ett par tillfällen på helger har hon sagt "du kan väl sova däruppe inatt". Med då har hon alltid väckt mig efter någon timme och sagt att jag får lägga mig därnere pga att jag rör mig för mycket, snarkar eller någon annan orsak.

Nu när det är som vi har det idag kan jag på ett sätt nästan tycka att det är skönt på ett sätt. Även om det såklart känns sorgligt och kränkande samtidigt. 

Okej, jag trodde det var pga den där porrhistorien. 
  • AndreaBD
    Turismo skrev 2021-06-09 22:05:09 följande:
    Den använder hon ofta som orsak till varför det fortsätter vara så, men händelsen inträffade år efter att jag börjat sova på nedervåningen. Var snarare tvärtom, att det var därför jag kollade.
    Förståeligt! 
Svar på tråden Är det dags?