Hur ofta är normalt att träffa föräldrarna?
Min pappa bor ca en timme bort och han förväntar sig att jag ska komma till honom ofta. Om jag inte har varit där på tre veckor så klagar han och säger att det var så länge sen jag var där, medan jag anser att det är fullt normalt att en 21 åring inte träffar sin pappa hela tiden om man dessutom inte ens bor i samma stad..
Han kan ju komma förbi mig om han nu så gärna vill ses men nej, han förväntar sig att jag ska komma till honom och övernatta där i flera nätter. Sanningen är den att jag hellre gör annat när jag är ledig. Jag vill träffa både min mamma och pappa men jag vill inte träffa honom så ofta som han vill.
Han säger ofta att jag kommer så sällan och att jag brukade vara hos honom så mycket när jag var liten men jag tycker att det blir lite fel om man ska jämföra med när man var liten. Det var ju helt annat då. Det känns inte som att han förstår att jag faktiskt inte är ett litet barn längre. Jag vill liksom inte sitta i soffan med mina föräldrar..
Vad ska jag säga till honom så att han förstår? Har pratat med honom om det här men han har svårt att förstå och blir istället ledsen eller irriterad. Hur ofta är normalt att träffa sina föräldrar, enligt er?