• Anonym (Vera)

Plussa sent?

Det är fortfarande bara en liten, liten risk för skador på barnet. Alla de rekommendationer som vi har i Sverige, är för att ta det säkra före det osäkra. Med största sannolikhet väntar du ett friskt barn. Och om barnet mot förmodan skulle ha någon skada/missbildning så är det ändå troligtvis beroende på genetik.

Grattis till graviditeten!

• Anonym (Vera)
    zeldisen34 skrev 2021-06-15 17:49:38 följande:

Uppdaterar..

Allt ser bra på ultraljudet. Men kan ändå inte låta bli att oroa mig. Ville inte tjata ihjäl de på mottagningen heller, kändes som att jag var nära att göra det. Enligt läkaren så påverkade inte ibumetin något i början.

Man är ju orolig som det är som gravid. Tänker bara spontant att det inte går att se så mycket på ultraljud. Nåja, bebisen mår inte bättre av att jag oroar mig..

Kram på er

Så skönt! Dagens ultraljud ser det mesta.

Jag tror att de är vana vid tjatiga gravida. Jag var själv på ultraljud i dagarna och frågade om alla möjliga missbildningar som finns i släkten: hästskonjure, diafragmabrock, polydaktyli, mikrocefali? Jag fick till svar att barnet med säkerhet inte har något av dessa missbildningar. De hittade inget annat fel heller.

Stort grattis igen till graviditeten.
Svar på tråden Plussa sent?