• Fri 11 Jun 2021 08:06
    472 visningar
    4 svar
    4
    472

    Är orolig och rädd för honom

    Jag har varit tillsammans med en kille i nästan 10år. Det har varit av och till.

    I början älskade jag honom väldigt mycket. Han var både snäll och hjälpsam och generös.

    Sedan började jag se konstiga sidor från honom. Vid ett tillfälle var vi på stan och jag skulle handla ett par byxor och stod i kassakön och väntade på min tur. Såg då hur min kille gått ut och han såg så arg ut. Jag frågade honom vad som hade hänt när jag gick ut ur butiken och fick som svar tillbaka att han blev arg för att han tyckte att jag stirrade på han som satt i kassan.

    Det kunde även vara situationer där jag inte orkade vara social och då skapade han hus i helvetet för att jag då inte orkade träffa hans familj. Han hade ingen respekt mot vad jag ville. Samma sak var det vid sex. Ville jag inte så tjatade han till sig det och eller utförde det ändå.

    Han har på senare tid kastat ut mig ett flertalet gånger ur lägenheten. Han har kastat ut mina saker ur lägenheten och hotat med att göra det.

    Från att han var generös i början och bjöd så blev han snål och började leva på mig och utnyttja mig. Jag kan inte minnas när han tankade bilen senast eller när han handlade mat och stod för fikat ute.

    Jag har försökt lämna honom så många gånger utan resultat. Men nu har jag gjort det och jag tog hjälp. Jag tog med det mesta av mina saker och kommer aldrig mera att kontakta honom mera. Jag är ändå rädd och orolig över vad han är kapabel till att göra. Han lovade att han kommer att sprida hemska rykten om mig och förstöra mitt liv och karriär.

    Hans mamma har jag aldrig gillat och inte hans pappa heller. Hans bror är lite annorlunda också. Mamman som kan hålla på och smeka sin vuxna som på huvudet osv...dom behandlar honom som om han vore 10år men är 40år. Hans pappa pratar med honom med en tonläge som om han vore ett barn. Hans bror är beroende av föräldrarna och deras hjälp trots att han är en vuxen man.

    Har inte fått mera sms eller samtal från honom och det är bra men jag är ändå orolig för jag vet hur mycket hämnd som han har pratat om och väldigt olikt honom att bara sluta kontakta mig.

Svar på tråden Är orolig och rädd för honom