• Anonym (Ledsen)

    Ensam resten av livet

    Jag har ingen partner och inga barn. Jag vill inte leva ensam längre men jag har insett att det inte finns någon man som vill ha mig därute. Jag vaknar med väldigt stark ångest varje morgon, om dagarna skakar jag av ångest då jag tänker att jag kommer att få leva själv resten av mitt liv. Jag har återkommande tankar på självmord och ja, jag tänkte väl att jag skulle ha man och barn men aldrig hittat ngn som vill ha mig, tack för mig,

  • Svar på tråden Ensam resten av livet
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-13 10:20:07 följande:

    Jag förstår inte vilken kommentar du menar- att jag varit tillsammans eller är gift, men det är det ju många som är??..

    men jag ber igen om ursäkt om jag uttryckt mig på fel sätt eller något..men jag trodde du var  lycklig med att ha barn!! 

    Det är viktigare än en man för många t.o.m så när jag frågade om vad händer när barnen flyttat ut tex så tänkte jag att du likt många ville ha barnbarn - inget annat!

    Men om du bor i Stockholm så behöver du inte någon dejtingapp eller liknande det kanske bara var att du inte gick ut mitt i Stockholms City - jag har bott mitt i Stan och sett hur det ser ut mellan par- kan ha fel som sagt jag vet inte hur du ser ut, men INGEN är ful i mina ögon iaf...

    Jag har verkligen inte haft det lätt i hela mitt liv tex från 1-9 klass blev jag mobbad pga en kombination antar jag att jag var så blyg och såg ut som en apa..Jag blev iaf kallad monkey face...Det har ju satt sina spår även för mig...

    Sen växte jag väl upp lite och hade väl bara tur att träffa killar - inget annat förutom att jag blivit kaxigare typ..

    Men om det finns fler ensamma män- vilket det finns varför finns det så många ensamma kvinnor då- dom kan ju välja och vraka mellan "vissa" män iaf- om man inte är så utseendefixerad..Vilket jag absolut aldrig har varit- jag har valt så kallat "fula män" för dom har bättre personlighet obs oftast än sk långa ken dockor- som kommit fram till mig- jag säger tack, men nej tack!

    Jag tycker jag har uttryckt mig empatiskt till TS- som det handlade om..hon ville ha en 1 en man först och främst sen barn!!


    Fast nu gör du det igen.

    Du insinuerar att jag inte har försökt träffa någon. Att det inte är möjligt att leva i Stockholm och röra sig i innerstan utan att träffa en partner. Nu bor jag i Stockholm, och med undantag från senaste året då det är pandemi så rör jag mig väldigt mycket i innerstan. Jag är social och aktiv och har lätt att träffa nya vänner. Trots detta har jag aldrig hittat någon att inleda en kärleksrelation med. Någon som är intresserad av mig ?på det sättet ?.

    Det finns kvinnor som jag i Stockholm. Även i innerstan.

    Jag är lycklig med mitt barn. Barnbarn har jag ännu inte börjat fundera på, däremot eventuellt ytterligare ett barn. Jag har ju bara en fyraåring. Så barnbarn känns väldigt långt in i framtiden. Men hade jag fått välja så hade jag skaffat barn med en man.

    Jag är inte alls utseendefixerad och skulle aldrig välja bort en man på grund av utseende. Däremot har jag valt bort män med alkoholproblem och/eller våldsamt beteende. Så visst, på så sätt hade jag möjligtvis kunnat hitta en man. Men till vilket pris?!?
  • Tsamani82
    Självmord ska du absolut inte ta
    tänk på vad du går miste om alla nära o kära.

    Det kommer en tid då du hittar ngn det är jag säker på

    Många män känner sig också ensamma
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Moa) skrev 2021-06-13 12:18:43 följande:
    Fast nu gör du det igen.

    Du insinuerar att jag inte har försökt träffa någon. Att det inte är möjligt att leva i Stockholm och röra sig i innerstan utan att träffa en partner. Nu bor jag i Stockholm, och med undantag från senaste året då det är pandemi så rör jag mig väldigt mycket i innerstan. Jag är social och aktiv och har lätt att träffa nya vänner. Trots detta har jag aldrig hittat någon att inleda en kärleksrelation med. Någon som är intresserad av mig ?på det sättet ?.

    Det finns kvinnor som jag i Stockholm. Även i innerstan.

    Jag är lycklig med mitt barn. Barnbarn har jag ännu inte börjat fundera på, däremot eventuellt ytterligare ett barn. Jag har ju bara en fyraåring. Så barnbarn känns väldigt långt in i framtiden. Men hade jag fått välja så hade jag skaffat barn med en man.

    Jag är inte alls utseendefixerad och skulle aldrig välja bort en man på grund av utseende. Däremot har jag valt bort män med alkoholproblem och/eller våldsamt beteende. Så visst, på så sätt hade jag möjligtvis kunnat hitta en man. Men till vilket pris?!?
    Alltså jag förstår inte "nu gör du det igen"

    Jag insuerade ingenting om just dig...men det är ju konstigt att det finns så många singlar speciellt män ...och samtidigt kvinnor i Stockholm speciellt.!! .du behöver bara gå utanför dörren..så är någon där..har du missat det eller valt bort alla som inte ser ut som ken dockor så förstår jag varför du är ensam, men om inte så finns det ju massor med män som vill ha en tjej(kvinna...Varför ge upp??

    Ett tips ha humor, le och klä dig sexigt-vips så har du en man!!

    Nej välj aldrig en man som misshandlar dig!! 
    Det gjorde jag förut, men i början var han snäll sen helt plötsligt slog han ner mig osv flera ggr och alltid lika ångerfull efteråt..
    Jag drog själv ifrån honom medans han pratade med min mamma -hem till mannen jag är med nu...vi var bara arbetskompisar då!!
  • Anonym (Lisa)
    Tsamani82 skrev 2021-06-13 13:41:12 följande:
    Självmord ska du absolut inte ta
    tänk på vad du går miste om alla nära o kära.

    Det kommer en tid då du hittar ngn det är jag säker på

    Många män känner sig också ensamma
    Precis..eller nästan vad jag har sagt - det är fler män som är ensamma än kvinnor av någon anledning som jag inte riktigt förstår!?

    Ensamma kvinnor kan välja ensamma män!!

    Sen har dom inte något problem med det längre, men många är för kräsna och då får man ingen--Solig 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-13 15:28:45 följande:

    Alltså jag förstår inte "nu gör du det igen"

    Jag insuerade ingenting om just dig...men det är ju konstigt att det finns så många singlar speciellt män ...och samtidigt kvinnor i Stockholm speciellt.!! .du behöver bara gå utanför dörren..så är någon där..har du missat det eller valt bort alla som inte ser ut som ken dockor så förstår jag varför du är ensam, men om inte så finns det ju massor med män som vill ha en tjej(kvinna...Varför ge upp??

    Ett tips ha humor, le och klä dig sexigt-vips så har du en man!!

    Nej välj aldrig en man som misshandlar dig!! 

    Det gjorde jag förut, men i början var han snäll sen helt plötsligt slog han ner mig osv flera ggr och alltid lika ångerfull efteråt..

    Jag drog själv ifrån honom medans han pratade med min mamma -hem till mannen jag är med nu...vi var bara arbetskompisar då!!


    Om jag i tjugofem års tid har försökt träffa en man och inte lyckats, tror du inte att jag har testat allt?

    Att du gång på gång uttrycker att det är så lätt att hitta en man, är ett hån mot alla ofrivilligt ensamma kvinnor.

    Om det nu är så lätt, varför är vi då ensamma?

    Jag har aldrig jagat efter Ken-dockor, som jag skrev tidigare så är utseendet inte viktigt för mig.

    Det är klart att jag har träffat ensamstående män när jag har varit ute. Det innebär inte att de automatiskt är intresserade av mig bara för att jag är ensamstående kvinna.

    När du gång på gång skriver att det är så lätt att hitta en man i Stockholm. Blir det liksom underförstått att vi som är singlar antingen är extremt misslyckade som inte klarar av att hitta en man. Alternativt inte har försökt, eller är väldigt väldigt kräsna. Det är väldigt nedlåtande och inte alls vad man som ofrivilligt ensamstående behöver höra.

    Klä mig sexigt?.jösses?.bästa förslaget någonsin. Det måste ju vara där mitt problem ligger. Engångsligg har jag aldrig haft problem med att få till btw.
  • mari123

    Jag tror faktiskt inte att NÅGON enda behöver vara ofrivilligt ensam om man verkligen bjuder till och försöker! Jag är frivilligt ensam men om jag ville ha en gubbe så hade jag en inom en vecka och då är jag ändå gammal och ful! Kanske inte en "drömprins" inom en vecka men inte har jag sådana befängda krav.

  • Anonym (Lisa)
    mari123 skrev 2021-06-13 17:47:46 följande:

    Jag tror faktiskt inte att NÅGON enda behöver vara ofrivilligt ensam om man verkligen bjuder till och försöker! Jag är frivilligt ensam men om jag ville ha en gubbe så hade jag en inom en vecka och då är jag ändå gammal och ful! Kanske inte en "drömprins" inom en vecka men inte har jag sådana befängda krav.


    Precis det är bara ett val om man vill och bjuder till...sen har inte utseendet någonting med det att göra...
    Personligheten är mycket viktigare till alla som "tror" att dom är fula för man är alltid vacker i någons annans ögon...

    Om man inte är för kräsen själv!
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Moa) skrev 2021-06-13 16:32:57 följande:
    Om jag i tjugofem års tid har försökt träffa en man och inte lyckats, tror du inte att jag har testat allt?

    Att du gång på gång uttrycker att det är så lätt att hitta en man, är ett hån mot alla ofrivilligt ensamma kvinnor.

    Om det nu är så lätt, varför är vi då ensamma?

    Jag har aldrig jagat efter Ken-dockor, som jag skrev tidigare så är utseendet inte viktigt för mig.

    Det är klart att jag har träffat ensamstående män när jag har varit ute. Det innebär inte att de automatiskt är intresserade av mig bara för att jag är ensamstående kvinna.

    När du gång på gång skriver att det är så lätt att hitta en man i Stockholm. Blir det liksom underförstått att vi som är singlar antingen är extremt misslyckade som inte klarar av att hitta en man. Alternativt inte har försökt, eller är väldigt väldigt kräsna. Det är väldigt nedlåtande och inte alls vad man som ofrivilligt ensamstående behöver höra.

    Klä mig sexigt?.jösses?.bästa förslaget någonsin. Det måste ju vara där mitt problem ligger. Engångsligg har jag aldrig haft problem med att få till btw.
    Om du fått ons så kan du få en man om du vill också..

    Jag antar enligt egen erfarenhet och andras i min släkt ,vänner osv att ensamma har för höga krav kanske - inte att dom är kräsna eller misslyckade-absolut inte..

    Då är jag misslyckad också i så fall...jag har inte levt ett drömliv om man säger så!!

    Jag skrev bla klä dig sexigt + le, var trevlig och ha humor det kanske jag glömde bort, men det är nog det bästa att ha humor mot folk/ män vad jag har märkt så gillar killar min humor!!

    Men män måste ju inte ta första steget...jag har nästan alltid tagit första steget för sk "fula män" tror att om en tjej inte tar kontakt först - så är hon inte intresserad
  • Anonym (Lisa)

    Eller för kräsna och ha för höga krav är väl typ samma sak!!

  • Nutid
    Anonym (Moa) skrev 2021-06-13 16:32:57 följande:

    Klä mig sexigt?.jösses?.bästa förslaget någonsin. Det måste ju vara där mitt problem ligger. Engångsligg har jag aldrig haft problem med att få till btw.


    Missförstå mig inte nu.

    Men en nyfiken fråga vad har hänt efter att du haft ett "engångsligg" ?

    (Vilket otrevlig ord, så jag säger ons istället)

    Det finns en del män som söker tillfälligt sex och som kvinnor faller för "player"

    Det finns också ett relativt stort antal män som aldrig haft sex.

    Och däremellan finns de allra flesta männen (ofta drömmer de om att vara i första kategorin)

    Om det är så att du haft ons. med en man som är "player"

    Då är det inget konstigt att du blir just ännu ett ons.

    Om du söker och hittar någon grupp två och hamnar i säng.

    Kan jag 100% garanterat att den mannen kommer att kraftigt överväga att bli din partner.

    Själv har jag bara varit med en kvinna i mitt liv.

    Nu är jag inte direkt ful eller så men har icke attraktiva egenskaper så som att jag är blyg och mer av en följare och inkännande person än en stark manlig ledartyp.

    Jag tror ärligt talat inte att hon tog det så seriöst från början men jag blev såld direkt.

    Vi har varit ihop i 17 år nu, dock är historien helt lycklig eftersom det inte fungerar bra de senaste 7 åren och vi inte har haft sex på över 5 år. Antar att jag är lika trög åt alla håll

    Poängen är att den man som har en " mjäkig" framtoning (som jag) men dessutom har utseendet mot sig har en otroligt mycket sämre sitts.

    Men jag tror att det finns många fina män bland dessa.
Svar på tråden Ensam resten av livet