• Minionen123

    Socionom skola om sig!

    Hej!

    Undrar om det finns någon här som skolat om sig från socionom? Vad valde ni då att skola om er till?

    Gick socionomutbildningen men har starkt funderat på att skola om mig till förskolelärare, känns bara sjukt segt att behöva läsa ännu en 3,5-års utbildning ???? finns det någon genväg när man redan är utbildad socionom? ????

    Hoppas någon har svar/tips! ????

  • Svar på tråden Socionom skola om sig!
  • Anonym (.)

    Jag har gjort tvärtom, skolat om mig från lärare till socionom. Fick inte tillgodoräkna mig något, inga kurser liknar varandra i de två programmen så du får nog läsa hela programmet.

  • Anonym (aba)

    Jag är i omvänd sits, jobbar som förskollärare men vill studera till socionom. En nyfiken fråga vad är det som gör att du vill byta från socionom till förskollärare?
    Du kommer att behöva läsa 3,5 år till tyvärr. Surt men vad ska man göra .

  • Anonym (aba)
    Anonym (.) skrev 2021-06-16 21:27:46 följande:

    Jag har gjort tvärtom, skolat om mig från lärare till socionom. Fick inte tillgodoräkna mig något, inga kurser liknar varandra i de två programmen så du får nog läsa hela programmet.


    Jag är förskollärare men funderar på att skola om mig till socionom, Är du nöjd med att du bytte från skola till socionom? Vilken ålder jobbade du med i skolan och vad gör du idag?
  • Anonym (Mia)

    Hur länge har du jobbat som socionom? Tänker att yrket är väldigt brett och du kanske hittar en nich du skulle trivas med? Annars ta jobb som outbildad ett tag på förskolan så du verkligen får testa hur det är.

  • Anonym (L)
    Anonym (Mia) skrev 2021-06-16 21:54:03 följande:

    Hur länge har du jobbat som socionom? Tänker att yrket är väldigt brett och du kanske hittar en nich du skulle trivas med? Annars ta jobb som outbildad ett tag på förskolan så du verkligen får testa hur det är.