Ni som har gjort KUB test..se hit
Hej
Jag ska nästa måndag lämna blodprov pga KUB test.
Ni som tagit detta hur funkar det? Hur länge får man vänta på beskedet?
Hej
Jag ska nästa måndag lämna blodprov pga KUB test.
Ni som tagit detta hur funkar det? Hur länge får man vänta på beskedet?
Du får svar när du gör ul på plats:)
Det var konstigt, kub brukar göras 1 vecka efter man tagit blodprov, du borde kontakta din bm för att kolla så allt står rätt till. Blodprovet läggs tillsammans med annan bakgrundsinformation och kub ul ihop och man får sedan en sannorlikhets siffra på kronosomavvikelser.
Ultraljudet ska göras i vecka 11-14, för det är då man kan mäta nackspalten. Har du inte fått tid för ultraljud, kontakta din mottagning så fort som möjligt, de kanske har missat att boka in dig på ultraljud (och det brukar inte finnas så många tider under sommaren) så ju fortare du kontaktar mottagningen desto bättre
Jag gjorde mina blodprov ca 2 veckor före ultraljudet, så får man resultaten för KUB direkt under ultraljudet, super smidigt :)
Nej, svaren på blodproven får man snabbare, men resultat av bara blodprov säger ju inget om KUB, alltså dom behöver blodprovs reslutat plus mätning av nackspalt.
Nej kub visar inte kön.
Det låter som nipt-test, är du säker på att det är kub och inte nipt du har bokat?
Vilken vecka är du i exakt på måndag? Blir väldigt brottom med KUB ultraljud för de måste ju göras innan en viss vecka. Samt blodproven.
RUL i vecka 20 har inget med blodproven att göra.
Ok UPPDATERING!!!!
Missuppfattning av mig.. det var NIPP test.. pratade med barnmorskan idag och hon förklarade att dom använder sig av det senaste ultraljudet för bedömning.
Ultraljudet har ingenting med nipt-test att göra, det är enbart ett blodprov.