Ni som har gjort KUB test..se hit
Jag gjorde mina blodprov ca 2 veckor före ultraljudet, så får man resultaten för KUB direkt under ultraljudet, super smidigt :)
Jag gjorde mina blodprov ca 2 veckor före ultraljudet, så får man resultaten för KUB direkt under ultraljudet, super smidigt :)
Nej, svaren på blodproven får man snabbare, men resultat av bara blodprov säger ju inget om KUB, alltså dom behöver blodprovs reslutat plus mätning av nackspalt.
För mig var de så att jag skulle logga in och skriva upp provsvaren och ta med dom till stället KUB ultraljudet gjordes på , och efter ultraljudet fick jag som sagt svaren om risk för avvikelse.
Det med kön vet jag inte faktiskt, jag fick ingen alls information om de sp kan tyvärr inte svara på den frågan. Jag fick veta kön först på RUL i vecka 22.
Men det kanske funkar olika beroende på vart man bor :)
Men tycker absolut du ska ringa och höra. Jag var tvungen att själv boka tiden för ultraljudet, fick ingen tid automatiskt.
Barnmorskan nämnde både Kub o Nipt så nu vet jag ingenting. Men har fortfarande bara ett blodprov inbokat nu.. ett vanligt ultraljud i vecka 20 bara men är bara i vecka 13 när jag ska lämna blodprovet
Okej, då måste du få tid flr ultraljud senast på dagen du är i vecka 13+6 ,om du vill göra KUB alltså.
Hoppas de löser sig :)