• Anonym (Online sex)

    Vad är otrohet för dig? Webcam?

    Vad anser du är otrohet? Är det att ha kontakt med ett gammalt ex på ett mer än vänskapligt sätt?

    Är det att ha online sex med en ex kk? Att tänka, kyssas, vilka träffa någon annan?

  • Svar på tråden Vad är otrohet för dig? Webcam?
  • Anonym (Camilla)

    Det är definitivt otrohet.

    Det du inte kan säga och göra eller skriva framför din partner är inte ok. Det enda som inte räknas är fantasier. Spelar ingen roll om det är ett ex eller inte.

    Skulle du acceptera att din partner gör samma sak bakom din rygg?

  • Anonym (A)

    Håller med ovanstående. Allt du inte skulle göra framför din partner är otrohet.

  • Anonym (hm)
    Anonym (A) skrev 2021-06-21 21:56:56 följande:

    Allt du inte skulle göra framför din partner är otrohet.


    OK, så att bajsa är otrohet alltså...
  • Stefano82
    Anonym (Camilla) skrev 2021-06-21 21:45:21 följande:

    Det är definitivt otrohet.

    Det du inte kan säga och göra eller skriva framför din partner är inte ok. Det enda som inte räknas är fantasier. Spelar ingen roll om det är ett ex eller inte.

    Skulle du acceptera att din partner gör samma sak bakom din rygg?


    Puss.
  • Nutid
    Definition enligt mig.

    För att det skall vara otrohet för mig ska det finnas ett sexuellt intention/utbyte.
    Bara att kolla på någon/drömma är inte otrohet.

    Att prata umgås med ett ex. är inte otrohet om det inte finns något sexuellt.
    Att kyssas eller sexchatta då har man gått över gränsen.
  • Anonym (JP)

    Gränsen för otrohet går för mig vid när någonting fysiskt händer. Det kan vara allt från bara en kyss till

    Men att skriva med någon, fantisera om någon, sexchatta o.s.v. det är ett svek, men inte otrohet.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Online sex) skrev 2021-06-21 21:26:37 följande:

    Vad anser du är otrohet? Är det att ha kontakt med ett gammalt ex på ett mer än vänskapligt sätt?

    Är det att ha online sex med en ex kk? Att tänka, kyssas, vilka träffa någon annan?


    Intresse tyder på attraktion i början oftast. Så ja, blir man intresserad av någon annan så är det otrohet enligt mig.
  • Beardtroll

    Otrohet för mig är när partnern tycker mer om en annan människa än mig. När partnern pratar negativt om mig med sina vänner.

    Tillfällig sex för kort njutning.....

    Jag ser det mer som ett behov som måste tillfredsställas. Typ hon äter en burgare på stan. I stället för att att svälta sig för att få grillat hemma. Klart hon måste få äta om hon är hungrig. Även om hon "halvpetar" i maten när hon kommer hem...

  • Anonym (K)
    Anonym (Online sex) skrev 2021-06-21 21:26:37 följande:

    Vad anser du är otrohet? Är det att ha kontakt med ett gammalt ex på ett mer än vänskapligt sätt?

    Är det att ha online sex med en ex kk? Att tänka, kyssas, vilka träffa någon annan?


    Ja på allt utom det där med tankar. Man kan omöjligt varken veta eller styra någons tankar, inte ens sina egna till fullo.
  • Anonym (K)
    Anonym (K) skrev 2021-06-22 07:21:27 följande:
    Ja på allt utom det där med tankar. Man kan omöjligt varken veta eller styra någons tankar, inte ens sina egna till fullo.
    Sedan är det ju skillnad på att vara attraherad av någon tillfälligt och det som kallas mental otrohet.
Svar på tråden Vad är otrohet för dig? Webcam?