• Anonym (Lova)

Hatar sommaren och värmen, är jag ensam om det?

Jaha då är det sommar igen med klibbig värme, insekter, hett ute och hett inne, kvavt, alltid bländande ljust, trött men kan ändå inte sova när det är såhär varmt. Mår allmänt skit. Sitter mest inne hela dagarna förutom när jag är iväg och jobbar. Vill lägga mig under en sten och vakna när hösten kommer igen. Jag är inte överviktig utan snarare tvärtom, så det är inte anledningen till att jag inte orkar med värmen.

Är jag ensam om att hata sommaren?? Någon som upplever samma? Hur gör ni i så fall för att stå ut?

Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig, alla andra verkar stormtrivas nu när det är sommar. Blää...

• Svar på tråden Hatar sommaren och värmen, är jag ensam om det?
  • Anonym (Håller med)

Äntligen regn och 18+, perfekt. nu försvinner denna äckliga värmen. Min kropp fungerar inte i +30. Hoppas inte på några fler värmeböljor. 
    Längtar redan till vintern, kallt, snö, mörkt och mysigt.  

• Anonym (Jo)
    Anonym (Håller med) skrev 2022-06-27 21:14:24 följande:
    Äntligen regn och 18+, perfekt. nu försvinner denna äckliga värmen. Min kropp fungerar inte i +30. Hoppas inte på några fler värmeböljor. 
    Längtar redan till vintern, kallt, snö, mörkt och mysigt.  
    Blir lite avis, 28 grader ute nu
  • Anonym (Jk)

Varit 32 grader flera dagar i rad. Mår skit
    Nu ska det bli svalare nästa vecka iaf

• Anonym (Äckligsommar)

Jag hatar verkligen alla som är tvungen att påpeka hur mycket dom gillar värmen.
    Att man ska njuta när det är varmt och klibbigt, nej tack!

Jag får nästan panikångest när det är så här varmt.

Kan tycka det är skönt med 28 grader då man är utomlands i 2 veckor för då får man komma hem till sköna svala Sverige igen.

Men nej jag gillar inte 2 månader med värme.

Dock har jag faktiskt planer på att flytta till Kanariöearna som pensionär, men där blir det inte denna värme, är sällan över 25 där.

• Anonym (...)
    Anonym (Äckligsommar) skrev 2022-06-28 20:59:39 följande:

Jag hatar verkligen alla som är tvungen att påpeka hur mycket dom gillar värmen.
    Att man ska njuta när det är varmt och klibbigt, nej tack!

Jag får nästan panikångest när det är så här varmt.

Kan tycka det är skönt med 28 grader då man är utomlands i 2 veckor för då får man komma hem till sköna svala Sverige igen.

Men nej jag gillar inte 2 månader med värme.

Dock har jag faktiskt planer på att flytta till Kanariöearna som pensionär, men där blir det inte denna värme, är sällan över 25 där.

Då har du inte upplevt en Calima (varma vindar med röd sand från Saharaöknen sveper in över Kanarieöarna).

De kommer rätt ofta sommartid. Då går temperaturen upp mot 40. Fast den värmen är ändå skönare än svensk värmebölja..
  • Anonym (Jo)

Nu börjar det bli svalare

• Anonym (Håller med)
    Anonym (Jo) skrev 2022-06-29 19:38:38 följande:

Nu börjar det bli svalare

I morgon ska det bli +30 ute?har sån hemsk ångest. Lider utav denna hemska värme. Saknar vanligt svenskt sommarväder 18-21grader.
  • Kockobello

Älskar värmen. Helst torr värme. Älskar när man ser hur luften dallrar.

• Anonym (Äckligsommar)

Ökenvärme med torra vindar är faktiskt betydligt mer överkomligt än varm och fuktig havsluft. I en öken blir det också svalt på natten. 

Här är det mer normalt väder nu igen vilket är skönt. Men blir ändå så fruktansvärt rastlös på sommaren. 

• Anonym (Håller med)

Får stark ångest inför i morgon, skall bli omkring 33-34 grader i morgon. Lokalt kanske 35-36 grader.

Tycker det är olidligt varmt redan när det är över 25 grader.

Ser inte fram emot i morgon. Skrikandes 

Svar på tråden Hatar sommaren och värmen, är jag ensam om det?