Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Lena)

Positivt test efter några timmar?

Tog ett CB testa tidigt, det såg först negativt ut så jag la undan den och gjorde annat. Några timmar senare kollade jag det igen och då var det positiv? Se bild

Kan man lita på detta?? Min mens är några dagar sen..

• Svar på tråden Positivt test efter några timmar?
  • IceKitten

Nej. Ett positivt efter några timmar betyder ingenting alls. Det ska ske inom tiden som är skriven.

• Anonym (Nej)

Nej, man ska inte avläsa ett graviditetstest efter den tid som tillverkaren säger är maxtiden. Om jag minns rätt är CB early 10 min?

Du får ta ett nytt test och läsa av inom avläsningstiden som står i instruktionerna.

• Anonym (Korvspad)

NEJ!! Det finns en anledning till varför man ska läsa av dem inom angiven tid.

• Anonym (Anna)

Jag har lagt ifrån mig många test i mina dagar, men ALDRIG hittat det så positivt som du hittat det. Blått och fint streck. Nej, man ska aldrig läsa av senare än tidsangivelsen. Men.. jag tror att du är gravid!

• Anonym (Moi)

Så var det för mig första gången jag var gravid. Kastade testet och råkade se det några timmar senare med ett svagt streck. Väntade två dagar innan jag tog ett nytt test och då var det starkare. Nu är han 18 år. Så det kan vara så!

Svar på tråden Positivt test efter några timmar?