Inlägg från: Anonym (Berta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Berta)

Var är de rosa molnen?

Mer grå moln för mig. Mådde skitdåligt och hade mycket smärta under graviditeterna. Det är ju en häftig grej att ha gjort, men rosa moln? Nix.

Det var inga rosa moln efter de fötts heller. Fortfarande mycket smärta och dåligt mående rätt länge.

Mina barn är bland det bästa som hänt mig och jag älskar dem oerhört. Rosa moln infinner sig då och då. Men jag skulle nog säga att föräldraskap är mer som solregn. Besvärligt och fint på en och samma gång.

• Anonym (Berta)
    Anonym (TS) skrev 2021-06-24 12:16:17 följande:

Solregn är vackert och låter som en bra beskrivning av det jag hört.

Jag har ju mått rätt som vanligt under graviditeten, vilket nog också påverkar känslan, inte direkt mer krämpor än vanligt men inte heller någon boost i skönhet (inget extra fint hår eller hud här inte). Ingen ökad eller minskad matlust eller sug. Är tacksam för en snäll kropp så, men något gravidglow att lysa runt med har det inte varit tal om direkt heller...

Jag fick en massa hår! Inga hårstrån ramlade av utan allt bara växte och växte. Men eftersom det gällde ALLT hår på kroppen vet jag inte om det direkt bidrog till skönhet!

Man får väl tänka som Baloo. Var nöjd med allt vad livet ger!

Hade för övrigt en kompis som mådde som vanligt hela graviditeten. För henne gjorde det att hon hade lite svårt att helt och hållet fatta vad som höll på att hända, berättade hon.
Svar på tråden Var är de rosa molnen?