• Anonym (Hej)

    Hur ska ni fira midsommarafton?

    Vi ska bara fira själva hemma med lite god mat och tårta. Om ett par dagar kommer lite släkt så är rätt skönt att inte göra så mycket.

  • Svar på tråden Hur ska ni fira midsommarafton?
  • Anonym (S)

    Vi ska fira med ett kompispar, samt svärmor. Totalt 5 st. Bor i Skåne så förhoppningsvis kan vi sitta ute. 

  • Anonym (KL78)

    Jag tar man och barn med och åker till mina föräldrar på landet. Hoppas på mammas jordgubbar och ett bad i sjön.

    Vi träffar extremt lite folk och mina föräldrar är nästan de enda vi träffar inomhus (sedan de blivit vaccinerade). Så det ska bli mysigt att umgås normalt med någon utanför närmaste familjen.

  • kusbölehelvete

    Här blir det noll firande

    Ska snart lägga mig och försöka sova några timmar innan jag går på natt 1 av 4.

    Ska eventuellt träffa en kompis och äta middag på Sibylla på lördag, jobbar på annan ort än där jag bor och för henne är det närmare till min jobbort så ses där isf.

    Ska troligast sova hos en släkting under midsommar helgen då kollektivtrafiken är mer eller mindre icke existerande dessa dagar

  • Glinda från Oz

    Vi skulle åkt ut i skärgården med en picknickkorg men nu ser det ut att bli regn så vi får se.

  • Anonym (Maja)

    Jag, min man och våra fyra småbarn, med mina (fullvaccinerade) föräldrar, min syster, min (fullvaccinerade) moster och hennes två barn, samt min (fullvaccinerade) mormor. Hemma hos mina föräldrar. Grillning, tårta, kubbspel... Sedan sover våra barn kvar där, medan jag och maken åker hem och har lite vuxentid utan kläderna

  • Anonym (ppp)
    Anonym (Hej) skrev 2021-06-24 12:14:05 följande:

    Vi ska bara fira själva hemma med lite god mat och tårta. Om ett par dagar kommer lite släkt så är rätt skönt att inte göra så mycket.


    Vi är hemma med våra tonåringar, grilla lite, käka jordgubbar. Blir det regn sätter vi på nån bra film och tänder ljus och har det mysigt inne. Om tonåringarna vill ut och träffa kompisar sen så kan de göra det. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (V) skrev 2021-06-24 12:46:55 följande:

    Ska tvätta


    Är det att fira eller ville du bara svara för att?

    Det låter oerhört tragiskt och min fråga är: varför ska du inte fira på något sätt även om du är ensam?
  • Anonym (-''-)

    Med bara den närmaste familjen pga av restriktioner och att vi inte vill ha en fortsättning på restriktionerna och en fjärde våg - kom ihåg att det såg ut likadant förra året och alla trodde det var över, sen fick vi en andra våg och sedan också en tredje våg.

    Vi kör även alkoholfritt, är trevligast så.

  • moaguuun
    Anonym (-''-) skrev 2021-06-24 13:05:59 följande:

    Med bara den närmaste familjen pga av restriktioner och att vi inte vill ha en fortsättning på restriktionerna och en fjärde våg - kom ihåg att det såg ut likadant förra året och alla trodde det var över, sen fick vi en andra våg och sedan också en tredje våg.

    Vi kör även alkoholfritt, är trevligast så.


    Eh. Skillnaden på förra sommaren och denna är att nästan alla kommer att vara vaccinerade i september! Går ej jämföra!
Svar på tråden Hur ska ni fira midsommarafton?