• Anonym (Orolig)

Min kille gör mig orolig

Hej. Min kille sedan 4 år tillbaka gör mig så himla orolig & jag får ångest av han. Vi hade ett litet tjafs igår eftersom jag kom sent (jättedumt tjafs). Idag åker han till Göteborg (5 tim ifrån oss) utan att berätta det för mig. Jag hörde av mig och kollade vad han gjorde och mådde och han svarar jätte kort att han är i Göteborg och jag måste mjölka ut information från honom. Får ut att han är med en vän, att de ska sova på hotell men efter det svarar han inte på sms eller samtal.Nu har det gått flera timmar. Självklart är det okej att han åker till andra städer och har det trevligt men informera mig åtminstone. Eller har jag fel?

Hans vän som han har åkt med har flera gånger ringt min kille när vi varit ute och frågat ifall han vill följa med & träffa tjejer? Så självklart reagerar jag starkt när han åker till Göteborg med samma kille, svarar inte på sms eller samtal. + att han varit otrogen flera gånger innan. Jag försöker verkligen vara förstående och accepterar alla hans val men det känns som att jag bara mår sämre och sämre av det. Överreagerar jag? Är jag omogen? Eller skulle ni också regera starkt? Och vad fan gör jag i denna situation. Jag kan inte tänka klart just nu och behöver detta från olika perspektiv. Tack i förhand.

• Svar på tråden Min kille gör mig orolig
  • Dexter dot com

Han har varit otrogen flera gånger och får dig att må dåligt så mitt råd är att lämna omgående!!

• Solum

Hej!

Om ens respektive på regelbunden basis framkallar ångestkänslor, har varit otrogen ett flertal gånger och aktivt väljer att inte kommunicera så skulle jag råda dig till att lämna den relationen.

Jag vill tro att det går det att laga en destruktiv relation men då måste samtliga parter vilja det. Att oplanerat resa till en annan stad, inte svara i telefonen och eventuellt vara otrogen är inte goda tecken på samarbete.

Att inte svara och kommunicera tror jag räknas som en typ av härskarteknik, vilket är olämpligt att använda sig av.

Jag är ingen psykolog, relationsterapeut eller har någon utbildning inom tidigare nämnda områden så min analys och mitt råd att lämna relationen är enbart baserad på egna erfarenheter och tyckande.

En relation kommer ha sina motgångar men ska i det stora hela ge mer positivt än negativt.

• Anonym (F)

En relation ska ge trygghet och glädje, inte ångest och oro. Din kille låter mycket ung och omogen, han verkar inte redo för en relation. Bryt upp och lämna, det finns andra mycket bättre killar.

• Anonym (oooo)

Men ni har ju SÅ mycket problem! Att han åkte utan att säga något är det minsta av dem. Meddela nu att du avbryter denna relation - att ni inte är ihop när han återvänder. 

• Anonym (Linn)

Varför håller du fast vid denna kille TS? Han är inte alls bra för dig.

Han har varit otrogen flera gånger, kan inte kommunicera och ger dig ångest. Såhär ska inte en relation vara!

Passa på att se över andra alternativ medan han är borta. Berätta för din familj och dina vänner hur du har det. Du behöver stöd.

Man är aldrig så ensam som när man är ensam i en relation.

• Anonym (Y)

Gillar du att plåga dig själv? Om nej ska du såklart omedelbart lämna denna kille, annars får du seriöst skylla dig själv. Då låter du han behandla dig som skit.

• Elviram

Känner igen mig in dina tankar och att du vill vara förstående. Men det blir på din bekostnad. Du måste inte vara förstående och dina känslor är inte fel. Jag får intrycket att du gör allt för denna kille men han ger inte tillbaka (kanske när han är på humör för det).

Jag har själv varit i ett förhållande där jag ville vara accepterande och förstående. Jag tror fortfarande att det är två viktiga bitar i ett förhållande men med rätt person. Jag mådde skit i det förhållande för jag tvingade mig att gå emot det jag verkligen kände och tyckte. Han gav inte samma tillbaka utan körde bara sitt.

Din kille är inte rätt för dig. Hans beteende som du beskriver är barnsligt och respektlöst. En partner ska få den andra att må bra. Hade jag varit i din sits så hade din kille triggat min osäkerhet och jag hade mått skit. Jag har lärt mig att ett sunt förhållande får mig att känna mig trygg och stark.

• Anonym (V)

Varför försöker du vara förstående och acceptera hans val, när hans val är att göra dig illa och ge dig ångest?

Du borde istället lägga den energin på dig själv, dumpa idioten och må bra!

• Anonym (A)
    Anonym (oooo) skrev 2021-06-25 07:31:37 följande:
    Men ni har ju SÅ mycket problem! Att han åkte utan att säga något är det minsta av dem. Meddela nu att du avbryter denna relation - att ni inte är ihop när han återvänder. 
    Håller med
  • Anonym

Man ska inte vara i en relation som man mår dåligt av.

• Anonym (Skatan)

Låter väldigt otryggt och tyvärr sätter det igång tankar om övernattningen i GBG.

Han är otrevlig och respekterar inte dig.

• Earlgrey

Hej, jag tror att det kan vara ett tips för dig att ringa kvinnojouren och prata med dom, för att dom har stor erfarenhet vad det gäller förhållanden där man mår dåligt.... han respekterar inte dig, när han är otrogen, inte talar om att han åker bort och att han skäller när du kommer lite sent är inte okej.....det låter som kontrollbeteende. Såna saker kan bli värre och nu har du frågat att andra för att du verkar förstå att du behöver lite nyktra utomståendes råd.... prata gärna med vänner och familj om du har ngra som du har förtroende för.... du behöver stöd i det här.... men jag tror att du behöver fundera på hur du ska göra för att lämna relationen.. vissa män kan inte hantera ett uppbrott och riskerar och skada sig själv och andra... och det är nåt som du kan fundera på om det finns risk för...Men där är kvinnojouren bra.... man kan vara anonym... och dom har tystnadsplikt....
    Att vara förstående och förlåtande är bra men det ska vara ömsesidigt....

• Anonym (H)

Jag läste till att han har varit otrogen flera gånger. Varför i hela friden är du kvar med den här clownen. Han ägnar inte dina känslor en tanke, förstår du inte det?

Varför inte söka relation där du inte behöver vara orolig och ha ont i magen?

Ta den här tiden att packa ihop hans saker. Lite mer självrespekt måste du ha,

• Anonym (Orolig)
    Solum skrev 2021-06-25 06:16:08 följande:

Hej!

Om ens respektive på regelbunden basis framkallar ångestkänslor, har varit otrogen ett flertal gånger och aktivt väljer att inte kommunicera så skulle jag råda dig till att lämna den relationen.

Jag vill tro att det går det att laga en destruktiv relation men då måste samtliga parter vilja det. Att oplanerat resa till en annan stad, inte svara i telefonen och eventuellt vara otrogen är inte goda tecken på samarbete.

Att inte svara och kommunicera tror jag räknas som en typ av härskarteknik, vilket är olämpligt att använda sig av.

Jag är ingen psykolog, relationsterapeut eller har någon utbildning inom tidigare nämnda områden så min analys och mitt råd att lämna relationen är enbart baserad på egna erfarenheter och tyckande.

En relation kommer ha sina motgångar men ska i det stora hela ge mer positivt än negativt.

Tack för ditt svar, verkligen en tankeställare. Ska ta till mig detta!!
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (oooo) skrev 2021-06-25 07:31:37 följande:

Ja, jag är verkligen nära på att höra det utan förklaring nästan.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Linn) skrev 2021-06-25 07:56:12 följande:

Varför håller du fast vid denna kille TS? Han är inte alls bra för dig.

Han har varit otrogen flera gånger, kan inte kommunicera och ger dig ångest. Såhär ska inte en relation vara!

Passa på att se över andra alternativ medan han är borta. Berätta för din familj och dina vänner hur du har det. Du behöver stöd.

Man är aldrig så ensam som när man är ensam i en relation.

Ja, du har verkligen rätt. Känner mig så ensam i relationen!
  • Anonym (Orolig)
    Elviram skrev 2021-06-25 10:14:26 följande:

Känner igen mig in dina tankar och att du vill vara förstående. Men det blir på din bekostnad. Du måste inte vara förstående och dina känslor är inte fel. Jag får intrycket att du gör allt för denna kille men han ger inte tillbaka (kanske när han är på humör för det).

Jag har själv varit i ett förhållande där jag ville vara accepterande och förstående. Jag tror fortfarande att det är två viktiga bitar i ett förhållande men med rätt person. Jag mådde skit i det förhållande för jag tvingade mig att gå emot det jag verkligen kände och tyckte. Han gav inte samma tillbaka utan körde bara sitt.

Din kille är inte rätt för dig. Hans beteende som du beskriver är barnsligt och respektlöst. En partner ska få den andra att må bra. Hade jag varit i din sits så hade din kille triggat min osäkerhet och jag hade mått skit. Jag har lärt mig att ett sunt förhållande får mig att känna mig trygg och stark.

Ja exakt, jag vill vara så förstående och accepterade som möjligt men han märker inte det känns det som. Precis som du skriver går jag emot mig själv, försöker att inte ta upp mina känslor så mycket, t.ex otroheten försöker jag förtränga och tar inte upp det med honom. Du har rätt i att han inte är bra för mig. Behövde verkligen ventilera lite här och höra hur andra ser på saken. Tack för ditt svar <3
  • Anonym (Orolig)
    Earlgrey skrev 2021-06-25 21:02:10 följande:

Hej, jag tror att det kan vara ett tips för dig att ringa kvinnojouren och prata med dom, för att dom har stor erfarenhet vad det gäller förhållanden där man mår dåligt.... han respekterar inte dig, när han är otrogen, inte talar om att han åker bort och att han skäller när du kommer lite sent är inte okej.....det låter som kontrollbeteende. Såna saker kan bli värre och nu har du frågat att andra för att du verkar förstå att du behöver lite nyktra utomståendes råd.... prata gärna med vänner och familj om du har ngra som du har förtroende för.... du behöver stöd i det här.... men jag tror att du behöver fundera på hur du ska göra för att lämna relationen.. vissa män kan inte hantera ett uppbrott och riskerar och skada sig själv och andra... och det är nåt som du kan fundera på om det finns risk för...Men där är kvinnojouren bra.... man kan vara anonym... och dom har tystnadsplikt....

Att vara förstående och förlåtande är bra men det ska vara ömsesidigt....

Tack så mycket för tipset. Ska kolla upp de och eventuellt ta kontakt med de.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (H) skrev 2021-06-25 21:44:53 följande:

Jag läste till att han har varit otrogen flera gånger. Varför i hela friden är du kvar med den här clownen. Han ägnar inte dina känslor en tanke, förstår du inte det?

Varför inte söka relation där du inte behöver vara orolig och ha ont i magen?

Ta den här tiden att packa ihop hans saker. Lite mer självrespekt måste du ha,

Ja du har rätt
Svar på tråden Min kille gör mig orolig